Project BAAS (verkocht)

2002-2012
Plaats reactie
jogi123
Geregistreerd lid

Re: Project BAAS (Bartus)

Bericht door jogi123 » do 28 jun, 2012 19:40

maxmink93 schreef:Wel geventileerde nemen! Zou beetje gekke balans zijn anders hè...

Hoezo dacht toch dat veruit de meeste remkrachten geleverd werden door de voor remmen ?

Dus als je dat setje van neo eronder zet dan remt het al stukken beter..... Kun je er achter ook nog evt de red stuf''s in zetten en ben je eigenlijk klaar. Voor zoals ik al zei het ''normale '' werk ...........

Anders moet je op zoek naar grotere velgen en compleet andere setups. Nu blijf je nog een beetje binnen budget.

Mvrgr JG

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 28 jun, 2012 19:42

shearwater schreef:Ik heb deze week ... Vectra en Signum hebben dus remspul identiek aan de 9-3 SS. Dat opent ruimere zoekmogelijkheden.
Balen zeg dat het toch dan net afgebroken is! Wel top nog nooit van een Opel Signum gehoord maar een Vectra klinkt bekender.
Dit is wel handig voor in de toekomst, ben wel benieuwd hoe jou project gaat eindigen. Heb je ook een eigen topic/webblogje?

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 28 jun, 2012 19:43

Ja klopt jogi123, maar bij die set zit er al red stuff bij. Dus dan heb ik het rondom EBC schijven en EBC Redstuff blokken.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 28 jun, 2012 19:51

BartusKN.nl schreef:
shearwater schreef:Ik heb deze week ... Vectra en Signum hebben dus remspul identiek aan de 9-3 SS. Dat opent ruimere zoekmogelijkheden.
Balen zeg dat het toch dan net afgebroken is! Wel top nog nooit van een Opel Signum gehoord maar een Vectra klinkt bekender.
Dit is wel handig voor in de toekomst, ben wel benieuwd hoe jou project gaat eindigen. Heb je ook een eigen topic/webblogje?
Nee, maar misschien open ik nog wel een topic als ik vragen heb. Opel Signum is en variatie op de Vectra, een soort van sportieve hatchback. DEze en de gewone Vectra delen het platform en onderstel met de Saab 9-3. Opel spullen zijn vaak wat goedkoper, maar deze stond toevallig hier in de buurt bij iemand die de Signum ging slopen omdat de motor volledig in de soep gedraaid was.
Afbeelding
De remmen komen van een 3 liter Irmscher versie.

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 28 jun, 2012 19:57

Geluk bij een ongeluk zeg ik maar zo, hopen dat het goed verloopt verder.

Ik ben nu even in afwachting van antwoord van onze Neo Brothers wat ze qua prijs kunnen maken voor complete set voor en achter schijven+blokken.
Verzenden duurt ongeveer 4 tot 5 werkdagen volgens hem, kan haast niet wachten tot te bestellen.

maxmink93
Geregistreerd lid

Project BAAS (Bartus)

Bericht door maxmink93 » do 28 jun, 2012 19:58

Dan breek je toch je rem balans... Als je de voorwielen bij 130 kan blokkeren en achter pas bijv 30 kmh... Je wilt toch zo hard mogelijk stoppen en dat doe je door 4 wielen te benutten!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 28 jun, 2012 20:06

Remmen gebeurt voor ca. 70% op de voortrein :wink:

maxmink93
Geregistreerd lid

Project BAAS (Bartus)

Bericht door maxmink93 » do 28 jun, 2012 20:08

Dus die extra 30% is bullshit? Alles met dikke remmen heeft ook dikke remmen achter...

jogi123
Geregistreerd lid

Bericht door jogi123 » do 28 jun, 2012 20:29

Remkracht is dacht ik een simpele formule F = m * a ............ Daaruit volgt dat bij gelijkblijvende diameters de krachten ook hetzelfde zijn. Geventileerde schijven kunnen alleen de warmte beter af voeren waardoor minder last van ´fading´bij langdurig/circuit gebruik.

Grotere diameters en meerdere ´potten´ geeft dus een betere en grotere knijpkracht => remkracht ......... En is natuurlijk ook afhankelijk van de grip van de banden ....... Dus breder is weer beter.

Als je trouwens te groot gaat achter, dan is de kans op achter blokkeren volgens mij veel te groot tenzij je de rembalans bij kunt stellen.......

Maar natuurlijk wil het ´oog ´ ook wat ......... :wink:

Mvrgr JG

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 28 jun, 2012 20:45

Een Saab 9.3 Turbo X heeft voor 345 mm en achter gewoon de 292 mm geventileerd, net als de V6 die slechts 314 mm voor schijven heeft.
Uiteraard kun je met de hoofdremcylinder, de remkrachtverdeler en een ABS unit ook nog wat doen als autofabrikant.
Dus niet alles met grote voorremmen heeft achter ook direct grotere spullen, zeker niet bij Saab.
Tuner Hirsch doe ook niet mee aan de mode van de multipots, dus die hebben altijd een cylinder en de remmenschijven zijn niet doorboord of voorzien van "grooves".
Dat multipots harder kunnen "drukken" is geen standaard gegeven, maar de remdruk wordt wel evenwichter verdeeld over de remblokken. Theoritisch zou je wat meer last kunnen krijgen van een hoog oplopende temperatuur van de remvloeistof, omdat die ook naar de extra potten moet gebracht worden, via in de remklauw aangebrachte kanalen.

maxmink93
Geregistreerd lid

Project BAAS (Bartus)

Bericht door maxmink93 » do 28 jun, 2012 21:29

Hirsch remmen is shit... Sorry voor de fan boys, iedereen klaagde er over (bij de 9-5's en og 9-3).

Maar als je alleen voor aanpast, mijn idee heb je er over....

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 28 jun, 2012 21:45

Achter zitten nu ook geen geventileerde schijven, en er is daar ook geen ruimte voor als ik zo zie dat deze dikker zijn dan de "gewone".
Op de site van Neo-Brothers staat ook: Saab 9-3 Sport - 2003-2012 - All Models With Vented Discs en ik heb dat op dit moment ook niet, enkel voor is geventileerd.

Uiteraard ga je al een stuk vooruit op het remmend vermogen omdat rond om alles vernieuwd is. Althans dat is waar ik naar streef.

Overigens moet ik dan ook de rem schoentjes vervangen van de handrem, iemand een docje met hoe de handrem losser gezet kan worden?

maxmink93
Geregistreerd lid

Project BAAS (Bartus)

Bericht door maxmink93 » do 28 jun, 2012 22:21

Achter niet past? Je bedoelt de schijven zijn dikker? Je hebt achter toch grotere klauwen nodig? Dus hoezo zou dat niet passen? Het is oem spul!

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 28 jun, 2012 22:25

Het lijkt erop dat geventileerde schijven dikker zijn dan "gewone"

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » do 28 jun, 2012 22:41

Geventileerde schijven zijn dikker: 278 solid: 12 mm en 292 geventileerd 20 mm.

Plaats reactie