Project BAAS (verkocht)

2002-2012
Plaats reactie
jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Project BAAS (Bartus) - Airbaglampje HELP..

Bericht door jansen » vr 22 jun, 2012 7:23

Iemand tips ?? Krijg zelf geen OBD foutcode, zit waarschijnlijk in een diepere 'laag"/andere computer.
Airbag systeem is geen obd systeem, gewoon uit laten lezen met een tech2 komt vanzelf wel een foutcode uit rollen.

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Re: Project BAAS (Bartus)

Bericht door BartusKN.nl » vr 22 jun, 2012 7:53

Ik ben ook van plan dat te gaan doen alleen ben ik in afwachting van antwoord van de dealer.
Het lijkt erop dat niets "eenvoudig" mag verlopen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 22 jun, 2012 8:12

raar en vervelend gedoe met die melding iedere keer.

het lijkt wel of ie willekeurig dingen aangeeft die helemaal niet kapot zijn: iedere keer weer iets anders.

heb je de accupool er al eens een nachtje vanaf gehad: echt helemaal leeg die ecu?

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 22 jun, 2012 8:25

Nee heb hem niet een hele nacht los gelaten. Gelukkig ben ik nog niet begonnen met me radio settings terug te zetten dus kan het nog doen.

Maar ik ben natuurlijk wel bezig geweest met plaatsen van andere voorstoelen, en daar zitten sensoren in.
Garage gaf aan zo uit de "donor"-auto gekomen te zijn, dus moest plug en play zijn mits de accu los is tijdens monteren.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 22 jun, 2012 8:47

Heb je 'm op contact gehad met de stoelen nog niet helemaal aangesloten?
Dan gaat het airbag lampje aan...

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 22 jun, 2012 8:56

Nee dat is gelukkig niet aan de orde, ben wel blond maar geklapte airbags wilde ik ook niet dus pas toen alles van spanning was gedemonteerd.
En ruim een uur later dat alles ingebouwd was pas weer aangesloten.

Maar wij (de garage) zijn eruit, ik heb de Stoelpositiesensor niet overgezet van de passagiersstoel.
Kreeg net goede documentatie toegestuurd over het demonteren en monteren van de sensor.
Enkel het aansluiten op de stekker is mij niet duidelijk maar dat gaat ongetwijfeld uitgelicht worden.

Dus ik moet de sensor demonteren van de oude stoel en weer aansluiten op de huidige stoel.
En dan hopen dat de storing verdwijnt, zo niet zaterdag even langs bij de dealert.

*edit*
Het gaat om de "669p"-sensor. Ik wil ook die WIS software hebben :evil: bij V*$lvo hadden we Vadis, was ideaal.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 22 jun, 2012 16:19

gelukkig voor je: dit klinkt als een simpel en oplosbaar probleem

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 22 jun, 2012 16:21

Alles klinkt simpel. :twisted:

Nu nog maar uitvoeren, en dan hopen dat die melding ook weg is daarna. Ga het over een uurtje of 3 beginnen, mits het droog is want de carport is nu in beslag genomen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 22 jun, 2012 16:32

nee ff serieus:
dat gedoe met die stekker is niets vergeleken met ecu-gezeik :wink:
ik zie net de laatste bui voorbijtrekken dus hoppa!

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 22 jun, 2012 18:06

Sensor uit oude stoel gehaald. Eerst eten en dan straks stoel uitbouwen weer.
Moet niet te moeilijk zijn dit.

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 22 jun, 2012 19:44

Zo net tussen de buien door stoel losgehaald in de garage onderste boven gezet en sensor erin geklikt.

Ging makkelijk omdat ik goed onthouden had van de oude stoel en de goede uitleg van de garage.

Storing weer weg :lol:

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » wo 27 jun, 2012 20:36

Medeforumers!!!

Ik wil mijn remmen gaan aanpakken voor een normaal budget, normaal versta ik onder geen 1000€ of meer uit te gaan geven.
Nou weet ik dat Aero-ankers weer beter *(??)* zouden zijn, maar wat is er nodig om dit alles om te zetten. Iemand wat handige linkjes/tips?

maxmink93
Geregistreerd lid

Project BAAS (Bartus)

Bericht door maxmink93 » wo 27 jun, 2012 22:51

Waarom geen turbo x spullen? De mannen op het forum hier gebruiken gebruiken turbo x schijven en Porsche klauwen.
Aero is een leuke tussen stap. Maar nog niet een echte upgrade denk ik!
Millerman rijd met brembo's ik geloof dat die ook op de 9-3ss passen.

Voordeel van aero spullen is dat je het relatief cheap ass 2e hands op de kop kan tikken. De rest zal allemaal snel naar de 1000 à 800 lopen ben ik bang!

maxmink93
Geregistreerd lid

Project BAAS (Bartus)

Bericht door maxmink93 » wo 27 jun, 2012 22:53

Oowja:
Waarschijnlijk andere schijven, en adapters voor je klauwen. Weet niet of de klauwen gelijk zijn met non aero. En Miss meteen wat beteren remblokken!

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » wo 27 jun, 2012 22:57

Ja dat is allemaal wel heel tof maar budget is er nu niet voor om hele grote veranderingen uit te voeren.
Daarnaast moet ik mij daar weer dik in gaan verdiepen.

Waarom ik dit wil gaan doen is omdat rempedaal vrij diep zit en ik geen anker gevoel heb.
Remolie recent vervangen bij de dealer, maar pedaal is nog altijd niet gekoppeld aan een anker.

Edit:
Kan zo gauw geen topics vinden met dergelijke veranderingen, heb je misschien wat linkjes ?

Plaats reactie