Project BAAS (verkocht)
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Re: Project BAAS (Bartus)
Net duidelijkheid gekregen over welke sensor waar zit aangesloten. Dit probleem is dus ook uitgesloten.
Ik zal eens kijken of ik achter storingscodes kan komen.
En wellicht toch het kopervet verhaal wat aan het vloeien is over die sensor?
Ik zal eens kijken of ik achter storingscodes kan komen.
En wellicht toch het kopervet verhaal wat aan het vloeien is over die sensor?
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Niet zo sarcasties he vriend
.
Was niet @#$ bedoelt hoor over die versnelling.
Heb je gister denk ik op een half uurtje mis gelopen!
Gijs zei dat hij lekker trok (je 9-3 dan he..).
Was niet @#$ bedoelt hoor over die versnelling.
Heb je gister denk ik op een half uurtje mis gelopen!
Gijs zei dat hij lekker trok (je 9-3 dan he..).
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Ha, ik snap het nu pas wat de garage-man bedoelde met zijn zoon zit ook op het forum. Ik snap nu je naam pas... Max Mink
.
Had wel leuk geweest als we eens een gezicht bij een auto/forumnaam konden zetten. Ach wie weet over een tijdje weer als er meer tuning kriebels komen.
Ja me wagen is wel een monstertje geworden al zeg ik het zelf. Alle props naar Gijs met ze tweaks.
Echter is de CE-engine melding nog altijd aanwezig, of Gijs heeft de sensor niet goed uitgeprogrammeerd of er is iets anders aan de hand.
Ik krijg morgen een (op ze Gijs' gezegd) een "cheap ass OBD scannertje": rdt40-roadi-scantool-obd-eobd-obd2-scanner binnen en hoop wat wijzer te worden hieruit.
Andere tips, of misschien simpele dingen die over het hoofd gezien kunnen worden omdat je te moeilijk denkt.... BRUL!
Had wel leuk geweest als we eens een gezicht bij een auto/forumnaam konden zetten. Ach wie weet over een tijdje weer als er meer tuning kriebels komen.
Ja me wagen is wel een monstertje geworden al zeg ik het zelf. Alle props naar Gijs met ze tweaks.
Echter is de CE-engine melding nog altijd aanwezig, of Gijs heeft de sensor niet goed uitgeprogrammeerd of er is iets anders aan de hand.
Ik krijg morgen een (op ze Gijs' gezegd) een "cheap ass OBD scannertje": rdt40-roadi-scantool-obd-eobd-obd2-scanner binnen en hoop wat wijzer te worden hieruit.
Andere tips, of misschien simpele dingen die over het hoofd gezien kunnen worden omdat je te moeilijk denkt.... BRUL!
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Jep, das "ons pa"!
Zelf heeft hij een account. peterbreda ofzo
, spamt nog erger dan ik!
Ik hoor Gijs het zeggen
, (te)gekke gast.
Wel weerd van je CE...
Zelf heeft hij een account. peterbreda ofzo
Ik hoor Gijs het zeggen
Wel weerd van je CE...
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Heel weerd, maar nu? Wie o wie komt met de oplossing?
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Yes, die OBD-scanner is binnen zo maar is aan de slag 
edit:
Net aangesloten, werkte direct. Uitgelezen en kreeg de errorcodes:
P0420 = Katalysator, onjuiste werking / Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
http://www.obd-codes.com/p0420" onclick="window.open(this.href);return false;
P0037 = Cilinder-rij 1, lambdasonde 2 opwarmstroomcircuit, kortsluiting met massa / HO2S Bank 1 Sensor 2 Heater Circuit Low
http://www.obd-codes.com/p0037" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb wel de CE-melding kunnen wissen. En na starten bleef die ook weg. Nu aankijken voor hoelang.
edit:
Net aangesloten, werkte direct. Uitgelezen en kreeg de errorcodes:
P0420 = Katalysator, onjuiste werking / Catalyst Efficiency Below Threshold (Bank 1)
http://www.obd-codes.com/p0420" onclick="window.open(this.href);return false;
P0037 = Cilinder-rij 1, lambdasonde 2 opwarmstroomcircuit, kortsluiting met massa / HO2S Bank 1 Sensor 2 Heater Circuit Low
http://www.obd-codes.com/p0037" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb wel de CE-melding kunnen wissen. En na starten bleef die ook weg. Nu aankijken voor hoelang.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Trek de stekker van de 2e lambda er eens uit, dat werkt bij trionic 7 modellen (ook).
Gr IJS
Gr IJS
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
IJS ?? Haha, ik heb die gisteren avond los gehaald. Vandaag uitgelezen en gereset. Straks stukje rijden.
Zodra er weer bijzonderheden zijn --> Topic aanvullen/mail.
Zodra er weer bijzonderheden zijn --> Topic aanvullen/mail.
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Nou net bij vrienden wezen voetbal kijken. Ging rijden en nog geen 3 km verder kwam er weer CE melding.
Aangekomen daar direct de OBD2 eraan gedaan, uitgelezen en toen kwam enkel P0037 weer terug.
Gereset en "lekker" voetbal gekeken, daarna naar huis gereden en de melding kwam tot op heden niet terug.
Wel vreemd dat de storing op een "uitgezette" sensor komt. Mogelijk toch programmeringsfoutje, dus weer een gezellig ritje naar Brabant inplannen zo spoedig mogelijk.
Ik ga zometeen nog een stukje scheuren, kijken of ik die storing nog terug kan krijgen of dat hij nu echt weg wil blijven. Had na het resetten de auto niet gestart nu, wellicht is dat de verandering...
*EDIT*
Nou de P0037 blijft terug komen, terwijl de sensor niet aangesloten is en uit geprogrammeerd zou moeten zijn. Ik ben in afwachting van wanneer ik weer naar Brabant mag en kan.
Aangekomen daar direct de OBD2 eraan gedaan, uitgelezen en toen kwam enkel P0037 weer terug.
Gereset en "lekker" voetbal gekeken, daarna naar huis gereden en de melding kwam tot op heden niet terug.
Wel vreemd dat de storing op een "uitgezette" sensor komt. Mogelijk toch programmeringsfoutje, dus weer een gezellig ritje naar Brabant inplannen zo spoedig mogelijk.
Ik ga zometeen nog een stukje scheuren, kijken of ik die storing nog terug kan krijgen of dat hij nu echt weg wil blijven. Had na het resetten de auto niet gestart nu, wellicht is dat de verandering...
*EDIT*
Nou de P0037 blijft terug komen, terwijl de sensor niet aangesloten is en uit geprogrammeerd zou moeten zijn. Ik ben in afwachting van wanneer ik weer naar Brabant mag en kan.
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Zo het is dan eindelijk (niet negatief bedoeld) gelukt!
Het begon al leuk, sta te tanken en een man met een "standaard" 1.8t 2004 9-3SS stond naast mij.
Hij komt terug van betalen en zegt "Niets boven SAAB hea?", ik kon dit alleen maar bevestigen.
Zegt hij: "Jij heb er wel een zwaardere motor inliggen?"
Uitgelegd dat ik bij Gijs langs ben geweest en een custom uitlaat heb met 3" downpipe voor het geluid.
Hem ook gemeld dat er een forum is, dit wist hij niet dus laten we hopen dat die beste man hier gauw te vinden is.
Maar we moesten weer verder want had nog 134km te gaan om bij Gijs te komen.
Lekker wezen cruisen/vliegen naar het mooie, en tot voor ik er was rustige Udenhout.
Gijs sprong gelijk de auto in met de Mac en ging direct aan de knutsel.
Vervolgens stuk gaan rijden met de TechII eraan en storing kwam weer terug.
Hoop dingen gedaan om het probleem te kunnen reproduceren, McDrive simulatie was de leukste.
Deze simulatie had Gijs bedacht (nav eerdere melding dat het bij de McDrive gebeurde), in ze 1 alleen op de koppeling laten rollen zonder gas te geven.
En inderdaad het CE-lampje kwam terug, na verloop van tijd.
Gezellig een ijsje wezen happen en paar mensen in de zeik genomen, daarna weer door met analyseren.
Echter ben ik niet zo bekend daar dus laten we Gijs maar eens achter het stuur zetten en hou ik de computer wel vast.
Nou hij ging flammen! Wie weet over een tijd hebben we een nieuwe 9-3SS rijder (naja vlieger!) erbij op het forum.
Wat er precies is veranderd weet ik niet te noemen, in ieder geval is het "diagnose" gedeelte van de 2de labda uit gezet.
Nu pakt de computer deze sensor dus niet meer mee.
Het was op sommige momenten wat genant omdat we gewoon ingehaald werden door hardlopende mensen, fietsers en andere auto's.
Al met al een gezellige en leerzame avond, en bovendien een CE-vrije auto.
Het begon al leuk, sta te tanken en een man met een "standaard" 1.8t 2004 9-3SS stond naast mij.
Hij komt terug van betalen en zegt "Niets boven SAAB hea?", ik kon dit alleen maar bevestigen.
Zegt hij: "Jij heb er wel een zwaardere motor inliggen?"
Uitgelegd dat ik bij Gijs langs ben geweest en een custom uitlaat heb met 3" downpipe voor het geluid.
Hem ook gemeld dat er een forum is, dit wist hij niet dus laten we hopen dat die beste man hier gauw te vinden is.
Maar we moesten weer verder want had nog 134km te gaan om bij Gijs te komen.
Lekker wezen cruisen/vliegen naar het mooie, en tot voor ik er was rustige Udenhout.
Gijs sprong gelijk de auto in met de Mac en ging direct aan de knutsel.
Vervolgens stuk gaan rijden met de TechII eraan en storing kwam weer terug.
Hoop dingen gedaan om het probleem te kunnen reproduceren, McDrive simulatie was de leukste.
Deze simulatie had Gijs bedacht (nav eerdere melding dat het bij de McDrive gebeurde), in ze 1 alleen op de koppeling laten rollen zonder gas te geven.
En inderdaad het CE-lampje kwam terug, na verloop van tijd.
Gezellig een ijsje wezen happen en paar mensen in de zeik genomen, daarna weer door met analyseren.
Echter ben ik niet zo bekend daar dus laten we Gijs maar eens achter het stuur zetten en hou ik de computer wel vast.
Nou hij ging flammen! Wie weet over een tijd hebben we een nieuwe 9-3SS rijder (naja vlieger!) erbij op het forum.
Wat er precies is veranderd weet ik niet te noemen, in ieder geval is het "diagnose" gedeelte van de 2de labda uit gezet.
Nu pakt de computer deze sensor dus niet meer mee.
Het was op sommige momenten wat genant omdat we gewoon ingehaald werden door hardlopende mensen, fietsers en andere auto's.
Al met al een gezellige en leerzame avond, en bovendien een CE-vrije auto.
-
ReinO
- Donateur (2x)

super voor je, nog even spannend of die nou ook echt wegblijft!
of wist Gijs het zeker?
of wist Gijs het zeker?
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Nou we hebben een kleine 2.5uur rond gescheurd, diversen malen gereset en uiteindelijk kunnen vinden in welke optie/parameter het heeft gezeten.
Natuurlijk is het nog even spannend maar normaal gesproken had ik dan nu allang een nieuwe melding gekregen.
Natuurlijk is het nog even spannend maar normaal gesproken had ik dan nu allang een nieuwe melding gekregen.
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Nou we kunnen wel met zekerheid stellen dat de foutmelding niet meer terug gaat komen, kleine 500km verder en nog geen melding.
Vandaag lekker wat eerder weg van het werk om mijn remolie te laten verversen. Tijdens de rit van Gijs en mij waren de remmen wat hem het eerste opviel.
Vanmorgen vroeg contact gehad met de dealer en die had vanmiddag een plekkie vrij. Vanmiddag aangekomen gingen zij direct aan de slag, in mijn ogen top service!
Gezellig even gebabbeld over, je raad het al, iets met SAAB.
Olie is vervangen, pedaal zit nog altijd wel wat laag maar wellicht trekt dat wat bij naar verloop van tijd.
Sowieso ga ik de remschijven en/of blokken vernieuwen op toch korte termijn.
Had ook gevraagd om even de foutmeldingen uit te lezen want ik had problemen met de solar sensor.
Gisteren had ik namelijk via Quickclean93 een overgenomen voor een zeer nette prijs. En de afhandeling verliep ook netjes, kwamen elkaar tegemoet halverwege zijn rit.
Ik merkte direct dat de airco anders reageerde met de volle zon op me scherm. Helaas kon ik zelf met mijn OBD lezer de code niet uitlezen, dus de garage gevraagd om dit met de TechII te doen.
Deze hebben hem gereset en ook deze melding is niet meer terug gekomen, dus ook dit is weer opgelost.
Vandaag lekker wat eerder weg van het werk om mijn remolie te laten verversen. Tijdens de rit van Gijs en mij waren de remmen wat hem het eerste opviel.
Vanmorgen vroeg contact gehad met de dealer en die had vanmiddag een plekkie vrij. Vanmiddag aangekomen gingen zij direct aan de slag, in mijn ogen top service!
Gezellig even gebabbeld over, je raad het al, iets met SAAB.
Olie is vervangen, pedaal zit nog altijd wel wat laag maar wellicht trekt dat wat bij naar verloop van tijd.
Sowieso ga ik de remschijven en/of blokken vernieuwen op toch korte termijn.
Had ook gevraagd om even de foutmeldingen uit te lezen want ik had problemen met de solar sensor.
Gisteren had ik namelijk via Quickclean93 een overgenomen voor een zeer nette prijs. En de afhandeling verliep ook netjes, kwamen elkaar tegemoet halverwege zijn rit.
Ik merkte direct dat de airco anders reageerde met de volle zon op me scherm. Helaas kon ik zelf met mijn OBD lezer de code niet uitlezen, dus de garage gevraagd om dit met de TechII te doen.
Deze hebben hem gereset en ook deze melding is niet meer terug gekomen, dus ook dit is weer opgelost.
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Nou morgen ander interieur ophalen bij de dealer. Deze hadden een setje uitgebouwd half leer met binnenkant wit stof.
Moet nu enkel nog grijze midden armsteun op de kop weten te tikken, deurpanelen hoeven wat mij betreft niet veranderd te worden. Staat wel prima zo.
Zal zodra erin zit wel even foto's plaatsen.
Moet nu enkel nog grijze midden armsteun op de kop weten te tikken, deurpanelen hoeven wat mij betreft niet veranderd te worden. Staat wel prima zo.
Zal zodra erin zit wel even foto's plaatsen.
-
BartusKN.nl
- Geregistreerd lid
Vandaag het nieuwe interieur opgehaald.... en het ziet er "retestrak" uit!
Maar nu: airbag lampje !
Heb tijdens het monteren ook nog die minpool van de accu los gehad maar krijg nu een airbag melding.
Heel irritant.
Iemand tips ?? Krijg zelf geen OBD foutcode, zit waarschijnlijk in een diepere 'laag"/andere computer.
Maar nu: airbag lampje !
Heb tijdens het monteren ook nog die minpool van de accu los gehad maar krijg nu een airbag melding.
Heel irritant.
Iemand tips ?? Krijg zelf geen OBD foutcode, zit waarschijnlijk in een diepere 'laag"/andere computer.