Project BAAS (verkocht)

2002-2012
Plaats reactie
inactief
Geregistreerd lid

Re: Project BAAS (Bartus)

Bericht door inactief » wo 06 jun, 2012 17:41

Max wil je op zijn eigen lieve manier vertellen dat je voor de downpipe ook al 100 in z'n 2 kon halen.
Dit is mechanisch bepaald door de overbrenging in je bak, daar is niets aan veranderd ;)

Het zal nu alleen wat soepeler gaan :wink:

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » wo 06 jun, 2012 17:45

Max is een beetje gek. Maar ik snap hem nu wel ja ha ha.

Nou voordat ik bij je op de koffie ben geweest Gijs, ging dit al helemaal niet makkelijk.
Voor de software was het zeker niet 90-100 in ze 2. Maar nu kan het komen omdat ik dat ook niet eerder geprobeerd heb.

Maar ik moet je wel eerlijk zeggen nu die downpipe gemonteerd is, loopt het vermogen veel vloeiender over het geheel.
Lijkt wel alsof de motor continu voller is. Ik weet het, Saab on Steroids ! :D :wow:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 06 jun, 2012 18:47

he he het duurde ff maar dat wachten ben je snel vergeten met zoveel rijlol :O:

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » wo 06 jun, 2012 19:07

Dat klopt helemaal ReinRoel! Nou dit hadden wij niet op een krikje kunnen monteren, ook niet als het precies pas was geweest.

Ventilator net gemonteerd eens zien of het weer als van ouds werkt.

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » wo 06 jun, 2012 20:36

Hmm net stuk gereden, krijg ik toch een Check Engine lampje te branden.... Wat nu !?

Wel naar dealer gaan en 2de labda laten uitzetten ?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 06 jun, 2012 21:04

op een krikje doen we niets hoor: alles op flinke bokken.
maar een brug werkt uiteraard een stuk eenvoudiger en ja waarschijnlijk is dit 2e sonde de veroorzaker. hopelijk gaat een echte kenner nog even iets zeggen.
loskoppelen en een bout er in 'does the job'. als die sonde iets gaat bijregelen kan de motor minder optimaal gaan lopen ook nog.
suc6 nog ff

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » wo 06 jun, 2012 21:08

Kan hem ook erin laten en uitprogrammeren, doet neem ik aan hetzelfde.

Gijs of onze grote vriend Max help!

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 10:55

Hmm, garage meldt net wel iets heel slims. Stel zij programmeren die sensor uit, kan het misschien gebeuren dat die software van Gijs ook overschreven wordt.

Zie: viewtopic.php?f=22&t=117485

Iemand die antwoord weet?

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 10:59

Krijg net antwoord op vraag van Gijs, en die meldt probeer het en lukt het niet kom je toch langs.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 07 jun, 2012 13:26

Valt me op dat die CAT erg ver naar achteren gemonteerd is... klopt dat?

Ik rijd met mijn 9-3 en 9-5 met 2 dezelfde CAT's rond. Bij de 9-5 zit ie op de originele plek, zoals ie door SAAB-Tuners verhandeld wordt. Bij mijn 9-3 zit ie vanwege "wat" custom aanpassingen wat verder naar achteren... Nu wil het bij mij dat mijn 9-5 vrolijk met de 2de Lambda ingeschakeld prima, zonder CE, rond rijd en dat ik dat (met gelijke instellingen) bij mijn 9-3 niet voor elkaar krijg... Mijn 9-3 gaf dus CE vanwege slechte CAT werking (al uit gezet natuurlijk...). Ik denk dat het te maken heeft met de (lagere) temperatuur (veroorzaakt door de positie en een minder restrictief systeem in het geheel).

Ik wil nog wat spelen met de diagnose routines om ook bij mijn 9-3 die tweede Lambda weer aan boord te krijgen, maar vooralsnog blijft ie uit staan totdat ik daar weer wat tijd voor heb gevonden....

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 13:52

Ja hij zit behoorlijk ver naar achteren, vandaar ook het hele "custom" project.
Ik ga de 2de sensor laten uitzetten vanavond bij Gijs, en wellicht dat er ook "downpipe-software" bij komt (stage3).
Maar dit moeten we nog even zien.

De pijp komt uit Zweden en zij monteren hem daar met een rechte buis in de plaats. Nu leek mij dat teveel lawaai maken dus heb voor deze optie gekozen.
Deze downpipe komt bij Speedparts vandaan en voor de rest was het allemaal precies pas, op die orginele kat beugel die op het blok rust na.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 07 jun, 2012 17:13

dat laatste klinkt het beste: de weg is vanavond droog dus meteen een goede testrit!

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » do 07 jun, 2012 22:37

De weg was alles behalve droog vanavond. Maargoed even voor de goede orde, onze beste man Gijs heeft toen ik bij Mink in Breda was even software getweaked.
Ook de sensor uit gezet stuk test gereden en ging prima.

Nu heb ik 140km even lekker gecruised met snelheiden tussen 100km/h en de 150km/h. Kom ik bij de afrit Lelystad, ga even naar de Mac Donalds.
Bij de Mac Drive gas geven in ze 1, en BAM! zie het Check Engine lampje weer oplichten.

Wat misschien kan is dat ik (bij het plaatsen van de downpipe) de labda sensors heb omgedraaid. Kan iemand mij melden welke sensor waar zit naast je blok?

Ik heb vanaf buiten de auto aan de voorkant gezien kijkende naar je voorruit, de meest rechter stekker (Blauw rood) aangesloten op de eerste labda sensor.
De Bruinig rode, die zit aan de kant van het blok (links) aangesloten op de 2de sensor met de verlengkabel achter de katalysator.

Kan ik zelf ook die error weg krijgen ?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 08 jun, 2012 6:27

Waar zit de 2e sensor geschroefd???

BIj BSR krijg je namelijk en verlengkabel voor je 2e lambda zodat die na de cat kan worden gemonteerd. Evenals een los Beugeltje die de downpipe verbind met het motorblok op de originele ophangngspunten. Ga ervan uit dat speedparts dat ook bijleverd. Of Zijn die spullen achtergebleven bij de dealer die in eerste instantoe de downpipe zou monteren?

BartusKN.nl
Geregistreerd lid

Bericht door BartusKN.nl » vr 08 jun, 2012 7:10

Goede morgen,

De 2de sensor zit na de katalysator erin geschroefd, en daar de verlengkabel voor gebruikt die er bij zat.
De beugel zoals die bij BSR geleverd werd zat er niet bij, echter een las apparaat en technisch inzicht was de beugel zo aangepast dat het allemaal goed paste.
Moest een stukje geschoven worden met schroefgaten.

Alle spullen had ik mee van de dealer dus ben niets vergeten.

Plaats reactie