Wielmaten 9-3 sport sedan
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
Re: Wielmaten 9-3 sport sedan
Oja we zijn nog een 'detail 'vergeten je hebt ook te maken met de breedte van de velg ook wel J,die kan ook verschillen bij zelfde type velg,denk maar aan 900-9000 velgen,let hier ook op ik denk 7J 
-
B235R
- Lid van verdienste
Zolang de auto niet verlaagd is, zal dat niet zo snel een probleem geven.
-
Herman-CSE
- Geregistreerd lid
B235R schreef:Zolang de auto niet verlaagd is, zal dat niet zo snel een probleem geven.
Waarom zou breedte velg geen probleem kunnen geven en ET wel,deze waarden geven hetzelfde effect.
Hoe lager ET hoe verder de velg naar buiten komt,en hoe breder de velg bij dezelfde ET hoe verder velg ook naar buiten komt,dan is een 1/2J al veel laat staan 1J verschil.
Verder heeft verlagen weinig of geen invloed op deze waarden volgens mij,mits de juiste ET en J waarde met goede bandbreedte kun je auto's vaak 5-10cm verlagen zonder wielproblemen dan.
Of je het wil en qua rijeigenschappen is dan weer een ander verhaal.
-
B235R
- Lid van verdienste
die eerst zin?? dat zeg ik niet, dat maak jij ervan.Herman-CSE schreef:B235R schreef:Zolang de auto niet verlaagd is, zal dat niet zo snel een probleem geven.![]()
![]()
![]()
Waarom zou breedte velg geen probleem kunnen geven en ET wel,deze waarden geven hetzelfde effect.
Hoe lager ET hoe verder de velg naar buiten komt,en hoe breder de velg bij dezelfde ET hoe verder velg ook naar buiten komt,dan is een 1/2J al veel laat staan 1J verschil.
Verder heeft verlagen weinig of geen invloed op deze waarden volgens mij,mits de juiste ET en J waarde met goede bandbreedte kun je auto's vaak 5-10cm verlagen zonder wielproblemen dan.
Of je het wil en qua rijeigenschappen is dan weer een ander verhaal.
met een standaard 4x4 saab, heb je ruimte zat. wat jij in je laatste stukje hebt staan, daar doel ik ook op evt een foute ET icm met hoge J waarde (7,5 x 16 ET 28) of het mooi aan de auto loopt is een ander verhaal.
-
Rylix
- Geregistreerd lid
Oeps! topic nog eens gelezen en alle antwoorden staan er al 
---------------------------------------------
Ik sta op het punt om winterbanden op saab 9-5 velgen (et 49) te kopen voor mijn 9-3 ss (et41) (2005). Is dit af te raden of zou dit geen probleem mogen geven? Voor zover ik deze materie begrijp zou mijn spoorbreedte 1.8 cm smaller worden en mijn velg korter op de remmen komen. Kan dit problemen geven of gewoon doen?
---------------------------------------------
Ik sta op het punt om winterbanden op saab 9-5 velgen (et 49) te kopen voor mijn 9-3 ss (et41) (2005). Is dit af te raden of zou dit geen probleem mogen geven? Voor zover ik deze materie begrijp zou mijn spoorbreedte 1.8 cm smaller worden en mijn velg korter op de remmen komen. Kan dit problemen geven of gewoon doen?