Op vakantie naar frankrijk klinkt erg aantrekkelijk.... Maar de heenreis kan echt vies tegen vallen hoor...
Vol goede moed zijn we op weg naar frankrijk gaat ineens ter hoogte van namen het "mil" led branden. Geen motor vermogen meer...

Hij wist binnen no time de storing te verhelpen. Hij kon alleen niet aangeven wat de oorzaak was en of de melding snel weer terug zou zijn. Aardige kerel, hij bood aan 5 kilometer achter ons aan te rijden. Als het lampje weer zou gaan branden, kon hij gelijk helpen. En jawel je raadt het al, nog geen 2 km verder.....

De beste man van de wegenwacht ging nog met bepaalde termen gooien waar ik geen kaas van gegeten heb. Met dank aan een forummer ben ik daar ook wat wijzer in geworden. De beste man van de wegenwacht wist het op een gegeven moment ook niet meer. Hij heeft saab dealer te luik geraadpleegd, maar daar kreeg hij het advies om langs te komen. Aangezien de dealer in namen dichter bij was heeft hij daar ook contact mee opgenomen. Daar konden we meteen terecht
Het bleek dat het roetfilter helemaal verstopt was. Die is terplekke schoongemaakt en er is een nieuwe sensor ingezet.

Een lekke band. Net over de grens in frankrijk. Aangezien alle bandenzaken op dat tijdstip gesloten waren, zat er niets anders op dan met de thuiskomer de laatste paar honderd km te rijden (a 80 per uur
Uiteindelijk om 21:30u het hotel toch nog mogen bereiken. De volgende dag eerst maar een bandenzaak opgezocht.

Wat ik me trouwens nog wel even afvraag, is of er met het vervangen van de sensor voor het roetfilter mijn BSR software verandert is naar het origineel? Oftewel moet er iets in de software gedaan worden om die sensor te vervangen?
Greetz