Rutte wil van zijn Saab af

In heel veel films en TV programma's zijn Saabs te zien.
Gebruikersavatar
93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 749
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door 93Rookie » za 08 jun, 2019 12:52

:-P+
Helaas een Rookie troll opmerking: " Rutte klaar voor de reis door Europa"
:-P+
ref: Jelger " Met de groeten van een toppremier! "
Heey Jelger heb jij ooit het boek van Bas Haan gelezen? ISBN 978 90 446 3238 5


Ik had wel een reactie van Jelger verwacht :mrgreen:
Maar het zwijgen is veel zeggend, dus maar even de achter pagina van het boek met de titel
" De rekening voor Rutte " deels weergeven:
Er is op geen enkele manier een beleid geweest om dingen toe te dekken, zegt premier Rutte na het laatste debat over de Teevendeal.
Toch leidt juist het stelselmatig toedekken van de waarheid door het kabinet uiteindelijk tot het aftreden van Minister Ivo Opstelten en staatssecretaris Fred Teeven.
Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg raakt zo verstrikt in de affaire dat ook zij haar functie neerlegt.
Drie afgetreden VVD's .

De overige tekst van de achterpagina van het boek en de voorafgaande inhoud is een weergave van de mening van de schrijver over de affaire en voor geïnteresseerden altijd lezenswaardig, een inkijkje in de Haagse politiek.
Laatst gewijzigd door 93Rookie op do 01 aug, 2019 11:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 2688
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door J.vandermeulen » za 08 jun, 2019 12:55

Mark gaat 1x per jaar met Hennie van de Most en een buurman van mij een weekend op stap in Duitsland. De laatste keer kwam hij in dit aan. https://media2.autokopen.nl/afbeeldinge ... 2-1024.jpg

PS niet verder vertellen want dan wordt het weer druk dit weekend.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Steve-O » zo 09 jun, 2019 0:25

Aha, je wilt ook een keer met hun op stap, begrijp ik. :|
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid
Berichten: 10543
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door edwardk » zo 29 sep, 2019 11:01

J.vandermeulen schreef:
za 08 jun, 2019 12:55
Mark gaat 1x per jaar met Hennie van de Most en een buurman van mij een weekend op stap in Duitsland. De laatste keer kwam hij in dit aan. https://media2.autokopen.nl/afbeeldinge ... 2-1024.jpg

PS niet verder vertellen want dan wordt het weer druk dit weekend.
:shock: Ik snap niet dat Hennie van de Most omgang heeft met Mark Rutte, had Hennie toch wat
slimmer verwacht.
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door ReinO » zo 29 sep, 2019 12:38

En Saab -niet alleen trouwens- wil van Rutte af.

Was Haga trouwens ook niet van de VVD? En die beoogde 1e kamer voorzitster met dubbele hoedjes? Ook VVD neem ik aan.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
ROSIER
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1226
Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door ROSIER » ma 30 sep, 2019 7:46

Ik snap niet dat Hennie van de Most omgang heeft met Mark Rutte, had Hennie toch wat
slimmer verwacht
En Saab -niet alleen trouwens- wil van Rutte af.
Ik jullie, als SAAB-rijders, trouwens ook...
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey

Gebruikersavatar
edwardk
Geregistreerd lid
Berichten: 10543
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:49
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door edwardk » ma 30 sep, 2019 8:42

ReinO schreef:
zo 29 sep, 2019 12:38
En Saab -niet alleen trouwens- wil van Rutte af.
wie niet na al die leugens en loze beloftes van Rutte
Saab always has been for someone who wants something safe, solid and a little different

"Why drive a car when you can pilot " a Saab 9⁵ SS 2.0 t 185Pk /270Nm // 9⁵ SC Vector 2.3 t
+SSHC
(Saab Self Healing Capability)

De saab 9000 is toch mooi de beste saab ooit gemaakt.

Michel o
Donateur
Donateur
Berichten: 217
Lid geworden op: do 20 apr, 2017 15:31
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Michel o » ma 30 sep, 2019 9:28

Hmm ik heb dit ook een beetje gevolgd, of ik het hiermee eens ben in 1 woord nee, heb overigens niet het gehele topc doorgelezen.
Ik had ook al iets gelezen hoe ze dit met bedrijfswagens gaan aanpakken, ga je een ev aanschaffen als bedrijfswagen betaal je 0 wegenbelasting blijf je op benzine cq diesel rijden ga je gaandeweg meer en meer aan wegenbelasting betalen, ergens vind ik dit een vorm van discriminatie cq dwang ik vraag me dan ook wel af wie als we allemaal de overstap maken naar een ev voor de onderhoud van de Nederlandse wegen gaan betalen altijd gedacht dat daar de wegenbelasting naar toe ging. Ik vraag me ook af of de omringende landen laat staan de wereld dezelfde weg gaat volgen en of dit dan überhaupt zin heeft als kikkerlandje (ik ga er niet van uit)
In mijn ogen schiet dit kabinet wel erg door in zijn streven en beleidsvorming, sinds vandaag al op sommige wegen de snelheid omlaag door het stikstof uitstoot rapport we zijn wat 1 a 2 jaar verder sinds we ineens 130 mochten gaan rijden want er werd destijds gezegd de hedendaagse wagens kunnen dit makkelijk aan en nu moet het weer teruggedraaid worden dit was ook onder het falend beleid van rutte bewerkstelligd lijkt erop dat het kabinet maar een beetje aan smijten is met ons geld en niet weet wat ze ermee aanmoeten als ze nu de snelheid hadden gelaten voor wat het was (120) en het geld om de wegen en borden aan te passen op 130 nu in subsidies voor ev en andere schone vervoer methoden hadden geduwd waren we waarschijnlijk meer opgeschoten als nu het geval is.
Heb ik het nog niet over de andere klimaatdoelen gehad kan hier bijna 3en boek van volschrijven over deze onzin.

Nederland het land wat niet weet wat ze willen die alles de burger de strot indrukt en de burger het dient af te slikken of wij het nu leuk vinden of niet, of we het nu over tradities als sinterklaas en zwarte Piet hebben, of het beleid omtrent roken, of de klimaatdoelstellingen, de uit de pan reizende zorgkosten, of de belachelijk hoge accijnzen op of het nu voedsel is of brandstof (kleine greep aan voorbeelden) of....... Het gaat te ver recent nog een nieuwtje gezien dat wij tot de gelukkigste mensen van de wereld behoren :shock: ik weet vrijwel zeker dat de mensen in onze buurlanden waar je nog gewoon burger mag zijn je eigen leven mag leven zonder deze rare doelstellingen zich stukken gelukkiger voelen als hier.
Volvo s40 2.0 1996
Volvo v40 1.9 t4 1998
Saab 9-5 se 1999
Saab 9-3 1.8t 2005
Saab 9-3 2.8 V6 aero stage :O:

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door ReinO » ma 30 sep, 2019 13:44

en dan zijn we ook nog eens van erg weinig invloed op de wereld.... .

Ik vrees dat we die gasten in Den Haag zelf gekozen hebben. Dat artikel over hoe kleine dorpen vind ik dan zo positief
en in tegenstelling tot alle doemdenkers en Gretha natuurlijk maar die is inmiddels heilig verklaard dus je moet
haar apocalyptische woorden in tact laten. Maar de waarheid is dat er ontzettend veel ontwikkeld wordt en ja,
onder nap gaan wonen wordt een dingetje de komende jaren. Wellicht handig om daar dan nu een plan voor te maken
bv met al het geld wat ze op de malledieven -whats in name? - inmiddels hebben verdiend?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door jelger » ma 30 sep, 2019 14:29

Wat hebben we toch goede premiers in dit land: Lubbers, Kok, en Rutte - centrum politici van verschillende kleur die ons land uitstekend weten / wisten te besturen.
Laten we laatstgenoemde en zijn autokeuze maar weer eens samenbrengen :

Afbeelding
bron: https://www.vn.nl/het-geheim-van-politi ... ark-rutte/
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
93Rookie
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 749
Lid geworden op: do 23 apr, 2015 13:04
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door 93Rookie » do 14 nov, 2019 21:35

Een Rookie voorspelling :-P+

Het is als met de Raven van de Tower of London.
Als de raven er niet meer zijn dan valt de Tower.
Zo is het ook met Torentje in Den Haag.
Als de Saab er niet meer is dan valt het Torentje.

Bij Jelger weet je nooit of hij nu serieus met zijn statement is of dat het sarcastisch is bedoeld.
Ik ga er vanuit dat hij het meent:
Wat hebben we toch goede premiers in dit land: Lubbers, Kok, en Rutte - centrum politici van verschillende kleur die ons land uitstekend weten / wisten te besturen.
In de kabinetten van Lubbers zijn de Pensioenfondsen leeg geroofd.
Van de FNV activist Kok tot Shell Commissaris krijgen we nog een kwartje op de benzineprijs terug.
En het enige waarover ik, bij onze alles weglachende Premier, sympathie kan opbrengen is zijn keuze voor de Saab. Van hem hebben we o.a nog € 1000,-- tegoed. Geen cent meer naar de Grieken en vul a.u.b. maar aan: Het politieke geheugen is bijzonder kort.

Lachen, lachen, lachen Jelger. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
ROSIER
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 1226
Lid geworden op: zo 29 sep, 2013 8:32
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door ROSIER » vr 15 nov, 2019 18:39

 ik weet vrijwel zeker dat de mensen in onze buurlanden waar je nog gewoon burger mag zijn je eigen leven mag leven zonder deze rare doelstellingen zich stukken gelukkiger voelen als hier.
Dan ga je toch lekker daar wonen??? We hebben het hier in Nederland helemaal zo slecht nog niet. Er zijn plekken zat in de wereld waar de burgers onderdrukt en vermoord worden of niks te vreten hebben. Plekken waar grote werkeloosheid heerst en er geen geld is om zware luchtverontreiniging überhaupt aan te pakken. Laat staan om een of meerdere auto's te hebben als hobby en van te genieten. Niet te geloven hoe sommige mensen hier (en elders) lopen te zeiken. En maar schoppen tegen onze regering en Mark Rutte in het bijzonder. Alsof hij het in zijn eentje allemaal bedenkt en jullie 'aandoet'! Kijk om je heen en iets verder dan de lengte van je neus. En als je het dan beter weet, ga dan de politiek in en doe er wat aan! Doe Mark de groeten van me...

Prettig weekend allemaal!
9-5 2.0T '07 Fleet Estate Hirsch
900 2.1i '91 Cabrio Scarabee
90 2.0 '87 Malachiet Groen
900 GLI '85 Black
99GL(s) '80 Karmijnrood
96 V4 '75 Smaragdgrön
SONETT III '73 Baja Red (2x)
99 1.700 '69 PolarVit
Volvo Amazon 121 '65 Charcoal Grey

Michel o
Donateur
Donateur
Berichten: 217
Lid geworden op: do 20 apr, 2017 15:31
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Michel o » za 16 nov, 2019 2:30

ROSIER schreef:
vr 15 nov, 2019 18:39
 ik weet vrijwel zeker dat de mensen in onze buurlanden waar je nog gewoon burger mag zijn je eigen leven mag leven zonder deze rare doelstellingen zich stukken gelukkiger voelen als hier.
Dan ga je toch lekker daar wonen??? We hebben het hier in Nederland helemaal zo slecht nog niet. Er zijn plekken zat in de wereld waar de burgers onderdrukt en vermoord worden of niks te vreten hebben. Plekken waar grote werkeloosheid heerst en er geen geld is om zware luchtverontreiniging überhaupt aan te pakken. Laat staan om een of meerdere auto's te hebben als hobby en van te genieten. Niet te geloven hoe sommige mensen hier (en elders) lopen te zeiken. En maar schoppen tegen onze regering en Mark Rutte in het bijzonder. Alsof hij het in zijn eentje allemaal bedenkt en jullie 'aandoet'! Kijk om je heen en iets verder dan de lengte van je neus. En als je het dan beter weet, ga dan de politiek in en doe er wat aan! Doe Mark de groeten van me...

Prettig weekend allemaal!

Je hebt mijn hele comment gelezen ipv een klein stukje aan te halen ik haal wat punten aan, overigens een kleine greep waar ik als modale burger het niet geheel eens mee ben, mijn mening overigens.
Waar jij je dus schijnbaar behoorlijk aangevallen door voelt, helaas hebben we het niet allemaal zo goed en zwemmen we in het geld.
Schoppen tegen de regering kan ik mij wel in vinden ja tegen bepaalde personen in het kabinet, beter dan hun kan doen kan ik niet over oordelen het is mijn vak niet.
Zefl de politiek in gaan ik neem aan als je er verstand van hebt dat je ook wel weet dat hier behoorlijk wat bij komt kijken om zomaar even erin te stappen. Maar het is niet iets waar ik nooit over nagedacht heb.
Ben je het niet eens met mijn mening tsja we leven in een vrij land waar we onze mening mogen uiten.

Jij ook een goed weekend gewenst.
Volvo s40 2.0 1996
Volvo v40 1.9 t4 1998
Saab 9-5 se 1999
Saab 9-3 1.8t 2005
Saab 9-3 2.8 V6 aero stage :O:

Gebruikersavatar
Steve-O
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 8299
Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Steve-O » za 16 nov, 2019 2:33

@Rosier: Ach ja, als je in de politiek wat wilt bereiken, heb je ook een lange weg te gaan. Ik denk niet dat dat voor de meesten van ons is weggelegd en de tijd om op die manier Nederland te redden, is er gewoonweg niet. Mark Rutte draait echter al een flink aantal jaren mee in de politieke kopgroep, die (zoals Sapphire het in een ander topic helder verwoordde) al heel lang is ingewijd in de hele problematiek en de verantwoordelijkheid deelt jarenlang niet aan een plan te hebben gewerkt, maar achterover hebben geleund in de hoop dat het overwaaide en nu is het 1 minuut na twaalven.

Het is onverantwoord om het land plat te leggen vanwege die normen en angst voor boetes uit Brussel. Het kabinet kan naar huis en mag strafwerk maken! Als ze niet gaan kunnen we als volk allen kiezen voor massale burgelijke ongehoorzaamheid, tot ze de plannen aanpassen naar iets werk- en leefbaars. Wij hebben in eerste instantie niets te maken met de selchte omstandigheden in andere landen, en als we daar ontwikkelingshulp aan willen blijven geven, zullen we eerst onze eigen problemen grondig moeten herinventariseren en prioriteiten stellen die ons back-on-track brengen. Van mijn part mag er kei en keihard tegen de zittende regering geschopt worden.

Rutte heeft op zijn weg naar de top onmiskenbaar aangegeven dat hij het nodig acht dat ontevreden burgers op de barricaden moeten voor waar ze in geloven of waar ze tegen zijn. Dus hij ziet het zelf als onze burgerplicht om te schoppen. Wie ben jij dan om te zeggen dat we fout zijn om dat te doen? En daarmee anderen de grondrechten van wat Democratie heet te misgunnen. Ga dan zelf in zo'n bananenrepubliek wonen, zoals waar je het over hebt.

Menig politcus zou nog best eens opgelucht adem kunnen halen als er een politieke reorganisatie komt.
Laatst gewijzigd door Steve-O op za 16 nov, 2019 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
East of the Sun, West of the Moon

Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting

Michel o
Donateur
Donateur
Berichten: 217
Lid geworden op: do 20 apr, 2017 15:31
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Michel o » za 16 nov, 2019 2:49

Kan ik me best wel in vinden @steve o ontwikkelingshulp gaat teveel in zitten zeker gaat het naar mensen die het goed kunnen gebruiken echter beginnen hier steeds meer voedselbanken te ontstaan en zijn er hier meer en meer mensen die er voor kiezen niet naar de dokter cq een tandarts te gaan omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen.
Ook ons dagelijks brood komt nog wat extra btw op waarom?? Alsof er nog niet genoeg armoede hier is ter vergelijking wij wonen vrijwel aan de grens Nederland Duitsland en gaan ook vaak genoeg aldaar boodschappen doen als je ziet wat je daar krijgt voor eenzelfde bedrag als in Nederland is gewoon een bizar verschil.
Deze voortdurend stijgende kosten zijn voornamelijk gekomen in de tijd van rutte.
De jaarlijkse bijdrage aan de eu is ook te absurd voor woorden.
Stom puntje wat ook altijd wel een beetje is blijven knagen is dat ik vind dat die meneer in dat torentje veel te weinig zijn mannetje stond en ruggengraat toonde tegenover Rusland, wat ons land en burgers moet vertegenwoordigen toen het vliegtuig met hulpverleners uit de lucht gehaald werd, mh17 ramp.
Volvo s40 2.0 1996
Volvo v40 1.9 t4 1998
Saab 9-5 se 1999
Saab 9-3 1.8t 2005
Saab 9-3 2.8 V6 aero stage :O:

Plaats reactie