Rutte wil van zijn Saab af

In heel veel films en TV programma's zijn Saabs te zien.
Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Theun49 » zo 03 feb, 2019 14:29

Nou, het gaat erom, dat het een voor Tata (en de andere zeer vervuilende industrie hier in NL) een zeer gunstig voorstel is,
dat nu in verkiezingstijd (link met Rutte) op RTLZ naar voren wordt gebracht als "beter alternatief" voor een CO2 tax.

Goed idee om FOLLOWTHEMONEY naar het abviesbureau te laten kijken dat het voorstel presenteerde op RTLZ.

De industrie heeft over het algemeen een zeer goed georganiseerde PR afdeling.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door RoelandV » zo 03 feb, 2019 14:40

Het is voorstel is net zo slim als dat van CDA-leider Sybrand Buma.
Die stelt voor om vervuilende dieselauto's te exporteren.
Dan vervuilen ze nog wel maar... tellen ze bij ons niet meer mee.
Ja.... dat is echt hééééél slim van die meneer Buma..... :D :D :D
Keep on smiling!

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Theun49 » zo 03 feb, 2019 15:05

Ze tellen niet meer mee en zo'n maatregel treft zijn achterban niet direct. Exporteer je probleem. Nogal kort- en doorzichtig en weinig effectief.

Die CO2 tax is wel zeer effectief en dus trekt de vervuilende industrie alle (legale) registers open om de tax van tafel te krijgen.
Veel effectiever dan die fiscaal aftrekbare dwangsommen, waar ze bij Tata om lachen.
Dat lachen vergaat ze duidelijk bij een CO2 tax zoals blijkt uit de op het oog (ingehouden) woedende reactie bij de voorman.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door turbopilot » zo 03 feb, 2019 15:30

Hoe zielig het ook is voor een aantal mensen, reken gewoon een keer uit wat het kost om tata te sluiten en wat het oplevert.

Concurreren vanuit een land als Nederland lijkt mij voor tata bijna niet meer mogelijk, zo mij niets verbazen als zoiets eerdaags failliet gaat.

Overigens (niet dat ik er op tegen ben) maar gisteren moest er trauma helicopter landen bij de buren, tjonge wat stinkt zo’n ding naar kerosine. En ja hij maakt ook lawaai.

Je zult maar in de buurt van Schiphol wonen met al die vakantiegangers en vliegreizen

Uiteindelijk hebben we allemaal een pakje boter op ons hoofd :D
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door RoelandV » zo 03 feb, 2019 16:33

Tata zal niet zo gauw failliet gaan. Maar ze kunnen natuurlijk wel de produktie naar
een land verplaatsen waar men (nog) geen milieuheffingen kent.
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15106
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door verde900 » zo 03 feb, 2019 16:56

Staan er ook meteen >10.000 mensen op straat
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 12719
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door RoelandV » zo 03 feb, 2019 17:06

"Wat wij zien is zorgwekkend. Als we kijken naar buitenlandse bedrijven dan zien we dat ze zich
in toenemende mate zich vestigen in andere landen.
En dat is echt een trend van de afgelopen twaalf maanden", zegt Robert van der Jagt in dr Kelder en Co.

Volgens Van der Jagt doet de Nederlandse overheid te weinig om een goed vestigingsklimaat te behouden.
In tegendeel. "Brussel heeft een aantal maatregelen geïntroduceerd en wat doet Nederland?
Die zet twee stappen meer, waardoor je een achterstand krijgt in plaats van een voorsprong behoudt."
Bron: https://www.nporadio1.nl/homepage/10267 ... -bedrijven
Keep on smiling!

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Theun49 » zo 03 feb, 2019 17:34

Verplaatsen van Tata kan niet zo eenvoudig. Hoogwaardige staalproductie, waarvoor veel kennis nodig is. Enorme kosten aan verbonden.
Het gaat niet om een brievenbus firma, die hier geen CO2 uitstoten. (Topic reminder: vuile Saab in verkiezingstijd).
Die kunnen inderdaad heel eenvoudig landen tegen elkaar uitspelen.
Ik ben er niet bang voor. Sommigen laten zich wel heel erg makkelijk intimideren door bangmakerij in woorden.

Bovendien gaat het om een bedrijf dat keer op keer de wet overtreedt. En de liever de aftrekbare dwangsommen (boetes) incalculeert (dertig al heb ik begrepen) als bedrijfskosten.
Blijkbaar voldoende cash.

Die CO2 taks (treft alleen grote bedrijven) kunnen ze grotendeels voorkomen.
De voorman goochelt met tax bedragen die pas over een jaar of vijf betaald moeten worden als ze, net als bij de roetemissie, NIETS DOEN aan de CO2 uitstoot.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 24480
Lid geworden op: zo 30 jan, 2005 18:00
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Robbert » zo 03 feb, 2019 18:45

turbopilot schreef:
zo 03 feb, 2019 15:30
Je zult maar in de buurt van Schiphol wonen met al die vakantiegangers en vliegreizen

Uiteindelijk hebben we allemaal een pakje boter op ons hoofd :D
Hoe ga jij op vakantie? :D
900ng cabrio. (verkocht)
9-5 Aero BSR (2000).
Te koop: Ronal worstenvelgen nieuwe steek. Saab 105122709. 6J*15H2 ET33

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door jelger » zo 03 feb, 2019 18:48

"een goed vestigingsklimaat" begint langzamerhand een stropop te worden voor het niet hoeven betalen van belasting, en om niet de hoognodige belastingvlucht, waar Nederland een zeer faciliterende rol in speelt, aan te pakken.

Elke keer als ik een Roshen chocolaatje in de mond neem, zie ik weer in mijn hoofd hoeveel de Oekraïense burger fiscaal genaaid wordt door hun eigen President (eigenaar van de chocolaatjesfabriek) en hoe Nederlandse instellingen daar aan bijdragen.

Rutte zou z'n vieze Saabje met inlegvel uit associatieverdrag eens even mee naar Kiev kunnen nemen en gewoon even wat afspraakjes maken.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
jelger
Geregistreerd lid
Berichten: 18854
Lid geworden op: wo 28 apr, 2004 23:56
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door jelger » zo 03 feb, 2019 18:49

turbopilot schreef:
zo 03 feb, 2019 15:30
Je zult maar in de buurt van Schiphol wonen met al die vakantiegangers en vliegreizen

Uiteindelijk hebben we allemaal een pakje boter op ons hoofd :D
Nou nee, vooral die mensen in de provincie die wel willen vliegen, maar niet een vliegveld in de buurt willen hebben. Je geeft precies de kleinzerige NIMBY mentaliteit in Nederland aan. :offtopic:
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Gebruikersavatar
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)
Berichten: 24480
Lid geworden op: zo 30 jan, 2005 18:00
Regio: - kies een regio

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door Robbert » zo 03 feb, 2019 18:54

RoelandV schreef:
zo 03 feb, 2019 14:40
Het is voorstel is net zo slim als dat van CDA-leider Sybrand Buma.
Die stelt voor om vervuilende dieselauto's te exporteren.
Dan vervuilen ze nog wel maar... tellen ze bij ons niet meer mee.
Ja.... dat is echt hééééél slim van die meneer Buma..... :D :D :D
Doet me een beetje denken aan dit stukje. Het is allemaal de schuld van de Beblgen.

https://www.autobahn.eu/12042/niet-hale ... an-belgen/

Niet halen klimaatdoel schuld van Belgen
Nederland gaat het door de rechter opgelegde klimaatdoel van 2020 niet halen en dat is allemaal de schuld van de Belgen. Die komen hier onze diesel tanken omdat het goedkoper is en dat gooit teveel roet in het eten.

Nederlanders trekken elke dag massaal de grens over om in België een volle tank benzine op te halen. Het is daar immers een stuk goedkoper dan in Nederland. Je kunt deze mensen dus geen ongelijk geven, maar andersom gebeurt het nu ook. Doordat België een flinke accijnsverhoging op het duivelssap heeft doorgevoerd is het ineens duurder dan in Nederland en dat hebben de Belgen ook door, ze komen massaal een volle tank diesel halen. Maar dat is helemaal niet de bedoeling. Dat soort zuinige goudzoekers kunnen we hier niet gebruiken, want die verpesten het milieu!

Het halen van de klimaatdoelen is officieel onmogelijk. Onlangs corrigeerde het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) de voorspelling voor de hoeveelheid CO2 die auto's zouden uitstoten in 2020. Dit komt naar verwachting op 1,6 megaton CO2 meer uit dan in 2017. Dit komt voornamelijk door de groeiende economie en het daardoor toenemende transport, maar ook door het feit dat we steeds meer 'vuile' occasions importeren, maar ook de Belgen doen een flinke duit in de zak.

Het probleem ligt eigenlijk niet bij de Belgen die in Nederland komen tanken, maar bij de manier waarop de CO2-uitstoot in dit land wordt berekend. Slimme mensen hebben namelijk bedacht dat het handig was om dit te berekenen aan de hand van elke liter verkochte diesel. Elke liter van deze brandstof die hier gekocht wordt, maar in België de lucht in gaat, komt dus wel op ons bordje.

Hoe groot de impact van de zuinige Belgen is weten we niet. Dat heeft het PBL niet berekend. Wel laat het weten dat het zeker een impact heeft. De enige oplossing om de 1,6 megaton CO2 teveel te compenseren lijkt nu om op elke snelweg een maximale snelheid van 100 km/u in te stellen. Experts denken dat daarmee precies die 1,6 megaton bespaard wordt. Dat mag sowieso niet gebeuren. Tijd voor gele hesjes bij de grens.
900ng cabrio. (verkocht)
9-5 Aero BSR (2000).
Te koop: Ronal worstenvelgen nieuwe steek. Saab 105122709. 6J*15H2 ET33

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 15929
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door ReinO » zo 03 feb, 2019 18:59

strak artikel en wij maar adverteren voor vliegreizen naar verre oorden en ook daadwerkelijk gaan : hoezo de vervuiler betaalt?
Kilometerheffing voor vliegkilometers?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Gebruikersavatar
verde900
Donateur
Donateur
Berichten: 15106
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Contacteer:

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door verde900 » zo 03 feb, 2019 19:16

Niet eens accijns of BTW
SAAB, värd varje krona.........

Deltid Skåning..

Gebruikersavatar
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Berichten: 16527
Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Rutte wil van zijn Saab af

Bericht door turbopilot » zo 03 feb, 2019 20:31

Robbert schreef:
zo 03 feb, 2019 18:45
turbopilot schreef:
zo 03 feb, 2019 15:30
Je zult maar in de buurt van Schiphol wonen met al die vakantiegangers en vliegreizen

Uiteindelijk hebben we allemaal een pakje boter op ons hoofd :D
Hoe ga jij op vakantie? :D
Niet en als ik denk dat ik moet, fiets ik een keer over de 5 sterrencamping tegenover mij en dan ben ik gelijk weer genezen,
( maar ik woon ook niet op 5 hoog achter)
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Plaats reactie