Saab & Radar

In heel veel films en TV programma's zijn Saabs te zien.
Plaats reactie
michiel
Donateur 2015 + 2016
Donateur 2015 + 2016
Regio: NL - Provincie Overijssel

Saab & Radar

Bericht door michiel » ma 29 mar, 2004 21:21

Heel toevallig zapte ik net langs het TV programma Radar..

Daar ving ik iets op over "stilvallende" auto's..

Over de Ford Focus waren meerdere klachten binnengekomen, een Peugeot waarvan ik het type niet meer zeker weet (dacht 307..) zou ook problemen hebben. Daarna vertelde de presentatrice dat er ook een Saab 9-3 was uitgevallen op de snelweg..

Nou kwam het op mij over dat er 1 telefoontje over gehad hadden..
Heeft er nog iemand dit gezien, of weet er hier iemand wat meer van? :)

Ze hebben ook een forum.. (en daar kan ik geen enkele klacht vinden over welke Saab dan ook..)

Mischien een ideetje om massaal positieve reacties over Saab te geven? :P

http://www.trosradar.nl/forum/index.php

900 Classic LPT -> FPT 1993 Topic
9-3 SE LPT -> FPT 2002
9-5 Aero Sport Estate 2006 Topic
YouTube

Manic
Lid van verdienste
Contacteer:

Re: Saab & Radar

Bericht door Manic » ma 29 mar, 2004 21:27

michiel schreef:Ze hebben ook een forum.. (en daar kan ik geen enkele klacht vinden over welke Saab dan ook..)

Mischien een ideetje om massaal positieve reacties over Saab te geven? :P

http://www.trosradar.nl/forum/index.php
Waarom zou je? Als er iets niet goed is dient dit opgelost te worden. Een probleem met welke auto dan ook is alleen maar vervelend voor de eigenaar/bestuurder.
Als dit niet opgelost kan/wil worden, dan mag er best negatief over geoordeeld worden.... we hoeven het merk niet op te hemelen, elke autofabrikant maakt wel eens een foutje, zelfs Saab is daarin niet perfect. En van elke produktieband loopt eens in de zoveel tijd wel een 'probleem auto' waaraan bijna alles wel mankeerd. Het is vaak ook een kwestie van geluk of pech hebben met een auto..
Een auto bestaat uit zoveel onderdelen, er kan weleens een slecht onderdeel tussen zitten, of een produktiefoutje.... niets en niemand is feilloos...

Dennis

'71 96 V4
'92 900S 16v lpt Abbott
'99 9-3 TiD
http://www.manicviking.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

michiel
Donateur 2015 + 2016
Donateur 2015 + 2016

Bericht door michiel » ma 29 mar, 2004 22:08

Manic, dat geloof en weet ik ook wel..

Maar ik heb het idee dat dit een geval op zich is.. en niet een productiefout o.i.d. En met die ene fout werd de Saab 9-3 wel als onbetrouwbaar aangemerkt. Dat ook andere merken wel regelmatig zoiets hebben, is bij dit programma geen sprake geweest.

Dit geval werd waarschijnlijk alleen genoemd omdat er een Saab 9-3 rijder even met radar belt. :?

Of is er daadwerkelijk een productie fout o.i.d. bekend?

Met een positieve bericht achterlaten op dat forum kun je alleen maar aantonen dat dergelijke negatieve reacties al snel een vertekenend beeld geven. In mijn ogen is het geen grootschalig, betrouwbaar onderzoek maar een onderzoekje van welk merk de azijnpissers het eerste de telefoon pakt.. :roll:

9-3 SE LPT -> FPT 2002
YouTube

Manic
Lid van verdienste
Contacteer:

Bericht door Manic » ma 29 mar, 2004 22:21

Ah, ok, dat klinkt al anders ;) Dacht even dat je zo fanatiek het merk Saab wilde aanprijzen oid... hehe, nou een reactie als deze die je net plaatst zou niet misstaan op zo'n forum lijkt me, maar om nou allemaal massaal allerlei diverse positieve reacties over saab te gaan plaatsen..... dat leek me nu even te ver gaan, maar nu snap ik je bedoeling wat beter... :lol:

Greetz,

Dennis

'71 96 V4
'92 900S 16v lpt Abbott
'99 9-3 TiD

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 29 mar, 2004 22:23

In probleemauto's waar alles aan mankeerd, geloof ik niet zo. Dat niet alles perfect is en te snel stuk gaat echter wel, maar daarvoor bestaat het magische woord garantie.

Van productiefouten bij de 9-3 heb ik nog niets gehoord, er zijn wel een paar recalls geweest die moesten uitgevoerd worden bij een servicebeurt, dus echt dringende gevallen waren er niet bij.

Nummero uno voor in panne te vallen met een 9-3 is denk ik nog altijd de DI cassette...

Manic
Lid van verdienste
Contacteer:

Bericht door Manic » ma 29 mar, 2004 22:35

Ik weet wat praktijkgeval-voorbeelden (Scania, maar goed, gaat om het feit in het algemeen) van probleem auto's. Het kan gewoon goed gaan en een enkel geval kan verkeerd gaan.

Met productiefouten bedoelde ik eigenlijk meer fabricagefouten, iets verkeerd gemonteerd, of aangesloten... vaak nogal eens het geval na fabriek bij aflevering wat er dan nog aan verandert wordt....

'71 96 V4
'92 900S 16v lpt Abbott
'99 9-3 TiD

michiel
Donateur 2015 + 2016
Donateur 2015 + 2016

Bericht door michiel » ma 29 mar, 2004 22:51

@ Manic;

M'n eerste bericht was wel wat kort door de bocht..

Ben wél fanatiek liefhebber van Saab, maar nog wel realistisch! :lol:

Hoe dan ook, volgens mij ging radar nog korter door de bocht.. :!:

9-3 SE LPT -> FPT 2002
YouTube

Injectie
Moderator
Contacteer:

Bericht door Injectie » di 30 mar, 2004 6:41

De di Cassette gaat nog al eens kapot. En ik heb helaas meerdere gevallen gehoord/ meegemaakt van 9-3/ 9-5 die gewoon stilvallen onderweg. Overigens allemaal met een kapotte DI.
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate

Garrett
Moderator
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door Garrett » di 30 mar, 2004 12:15

er zijn wel degelijk maandagochtendauto's
Auto's die hun hele leven aan het doorsukkelen blijven met de meest rare problemen.
'98 Volvo V70 2.5i
'07 Mitsubishi Outlander Turbo (EVO VIII)

'98 9000 Anni 2.3 HPT | '97 900 Caab 2.0i | '00 9-5 Aero | '00 9-5 2.0t Estate | '99 9-3 SE Coupé 2.2TiD | '97 9-5 SE 2.3t | '95 9000 2.3i CSE | '96 900 Coupé Carlsson | '88 900 T8 Red Arrow #31

jbgood
Geregistreerd lid

Bericht door jbgood » wo 31 mar, 2004 21:55

Tis niet alleen SAAB die problemen heeft met de DI. Mijn Golf 1.8 T (auto van de zaak, moest een volkswagen zijn... tis in ieder geval een Turbo ;-)) Heeft ook 1 bobine per cylinder. Deze zijn in 66dkm al 2 keer vervangen.

Gr, Jb
'91 T 16V cabrio
'02 MkIV 1.8 T

D.Wammes
Geregistreerd lid

Bericht door D.Wammes » za 10 apr, 2004 14:41

Maandag auto's bestaan echt, waar dan ook echt alles aan mankeert !

Toen ik voor 3,5 jaar terug een auto mocht uitzoeken van mijn nieuwe werkgever. Ging mijn voorkeur uit naar een Golf met alles erop en eraan.
Alleen de levertijd was zo lang, dat mijn werkgever (zelf ook saabrijder) liever had dat ik ook Saab ging rijden. Er was wat overtuigings kracht voor nodig om mij over te halen. Maar na een 1 testrit was ik al overtuigd dat dit mijn auto is.

Het duurde maar 2 week !! voordat ik mijn nieuwe zwarte Saab 93 S TiD Business uitvoering mocht ophalen. Geweldig auto!!!

Maar helaas, na 1 week begonnen de problemen al! Met nog geen 500 km. op de teller had de motor geen vermogen meer (waarschijnlijk was de turbo stuk). Gerepareerd en hij deed het weer.

Maar ik zal het kort houden, ik ben in totaal 7x opgehaald door de autoambulance, waarvan 2x midden in de nacht, na een dag hard overwerken. (en dan baal je echt heeeeel erg! geloof mij)

En ten slotte had ik beter een spaarkaart kunnen aanvragen bij de Saab garage voor alle keren dat ik daar ben geweest voor overige storingen.

Na de laatste keer dat de auto mij heeft laten staan, was ik het zo zat, dat ik met de auto naar de garage ben gereden, de sleutels op de balie heb gelegd, en verteld dat ik vanuf nu geen meter meer met deze auto meer wilde rijden. :evil:

Gelukkig zit ik bij een hele goede garage, en werd dit probleem uiteraard opgelost. Leuk was het niet.
Ik ben toen wezen kijken naar de bmw touring, maar ja, saab rijd wel heel erg comfortabel. En toen ik de nieuwe ss zag, vond ik deze wel heel erg mooi. Ik heb toen een goeie deal kunnen maken met de garage. En heb ik Saab toch nog maar een kans gegegeven.

Ik heb ondertussen al bijna 70.000 km. gereden in mijn nieuwe 93ss tid vector zonder problemen :D En ik hoop dat dit ook zo zal blijven doorgaan. Maar dat zal vast wel.

Ps. De Saab importeur heeft mij zelfs uitgenodigd om voor een dag naar Trollhattan te komen om een kijkje te nemen in de fabriek. :D
Geweldige ervaring, vooral als jezelf in de techniek zit. (ogen te kort)

Plaats reactie