Naar de Kaukasus in een Saab voor War Child 17-07 tot 02-08

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
jelger
Geregistreerd lid

Naar de Kaukasus in een Saab voor War Child 17-07 tot 02-08

Bericht door jelger » za 11 apr, 2009 23:12

Bij deze maak ik gewag van een initiatief van mij en onzer aller mede-forummer Menno. We gaan in de komende zomer periode (lees: juli) met de auto naar de Kaukasus rijden. Hoofddoel is Georgië, maar het is niet uitgesloten dat we buurlanden aan oostelijke/zuidelijke zijde aan doen.

geplande reisperiode: 17 juli - 2 augustus 2009

Gekoppeld aan dit weergaloze avontuur is een sponsoractie voor War Child. We hebben het de Khachapuri Express genoemd.

De Kaukasus is sinds het uiteenvallen van de Sovjet Unie in 1991 toneel geweest van vele bloedige (ethnische) oorlogen, en het is er nog lang niet stabiel, niet in de laatste plaats door het eeuwige getouwtrek van Rusland.

War Child steunt momenteel een partner organisatie in Tsjetsjenie (grenzend aan Georgie), Serlo. Deze organisatie specifiek gaan wij steunen met deze reis.

Waarom meld ik dit hier? Eh ja.. dat heet simpelweg - donatie werving voor War Child/Serlo.

De website met meer informatie is hier te benaderen:

http://www.khachapuriexpress.org/

Online donatie is mogelijk. Er is ook een bankrekening - Alle donaties zullen open gecommuniceerd worden ivm de zuiverheid en transparantie.
De gegevens hiervoor staan in bovenstaande site via Journey --> Donate!

Steun ons Serlo/War Child steunen!

Afbeelding
Den Haag - De stad van de vrede.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 12 apr, 2009 0:14

even ter vermelding:

alle binnengehaalde sponsorgelden zijn 1:1 voor War Child/Serlo.
Dit staat uitdrukkelijk in de website.

Ik begrijp het Hollandse cynisme, maar we zijn niet op zoek naar een betaalde vakantie.

Een initieel plan was om in Tsjetsjenie op project lokatie langs te gaan, maar dit is afgelopen week afgeschoten, ivm te hoog oplopende beveiligings kosten. Het zou namelijk ook weer niet juist zijn om donatie gelden daar weer voor in te zetten, nietwaar? ;-) (en ze zijn te hoog om eventjes als wisselgeld uit de eigen pocket te schudden). We zullen een programma invulling doen dat in het teken zal staan van de ontwikkelingen in de regio.

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » zo 12 apr, 2009 8:17

Er is natuurlijk ook geld in te zetten op het precieze moment dat Menno even de auto uit is en Jelger besluit er vandoor te gaan.

Even serieus: natuurlijk is het in de eerste plaats een mooie trip voor ons, zo hebben we het ook bedacht (Jelger eigenlijk, en ik ga mee omdat ik dacht dat Georgië in Twente lag). Vervolgens bedachten we dat we dan net zo goed iets konden bijdragen, i.p.v. alleen te komen kijken. Van het een kwam het ander et voila, een actie voor War Child. En willeme 1, de site is nog alleen in het Engels, niet je favoriete taal, maar de opbrengst is inderdaad 100% voor het goede doel. Wij en War Child eisen volledige transparantie van elkaar :wink:

Kom op, wordt 'tientjeslid' of steun het project op een andere manier! De auto van Jelger inschattende is het het goedkoopste om aan kilometersponsoring te doen :lol:

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » zo 12 apr, 2009 9:20

Goed initiatief, ik ga dit met belangstelling volgen en heb me aangemeld als sponsor, wie volgt?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 12 apr, 2009 10:26

Menno/Jelger,

Een heel goed initiatief.

Laat het gironummer maar doorkomen.

Ik zal dan zeker sponsoren.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 12 apr, 2009 14:24

Menno schreef:En willeme 1, de site is nog alleen in het Engels, niet je favoriete taal, maar de opbrengst is inderdaad 100% voor het goede doel. Wij en War Child eisen volledige transparantie van elkaar
Correctie: de site is 50% Nederlands en 50% Engels voor de actie gerelateerde delen. Achtergronden zijn in het Engels.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 12 apr, 2009 16:02

Maar we hoeven ons toch niet op de site in te schrijven?

We kunnen toch "gewoon" jullie sponsoren?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 12 apr, 2009 16:11

eh ja, je kan ook "gewoon" doneren. Er zal sowieso een lijst gemaakt moeten worden die eventueel openbaar op te vragen is, dit ivm de transparantie en verantwoording. Je kan je on-line aanmelden, waarbij je daarna niet meteen hoeft te betalen, maar dan weten wij wel waar we op kunnen rekenen (en kom je meteen op de site te staan als donateur).

Ook kan je dan eventueel opteren om via Paypal de donatie te doen.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 12 apr, 2009 16:14

Ik denk dat ik het maar heel simpel doe: ik wacht op jullie gironummer en daar maak ik mijn donatie naar over.

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » zo 12 apr, 2009 16:37

Wat een gaaf idee om een dergelijke trip te maken! Goed om hieraan een goed doel vast te koppelen. Het gestelde doel van 2.500 euro moet makkelijk gehaald kunnen worden lijkt me. Ik doe in ieder geval mee. Zodra het rekeningnummer bekend is komt het geld jullie kant uit.

Dat wordt nog aardig doortrappen lijkt me, om in ruim drie weken zo'n afstand af te leggen. Dat was zeker schrikken Menno, je denkt drie weken naar Twente te gaan, eindig je een paar duizend kilometer verderop! :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 12 apr, 2009 17:54

Top initiatief.
Ik doe mee met de sponsoring / donatie in elk geval.

Ik verzin nog even een leuke sleutel om tot een bedrag te komen.
Iets van: totaal verreden kilometers / √aantal defecten onderweg * x-cent

Robert Jansen
Geregistreerd lid

Bericht door Robert Jansen » zo 12 apr, 2009 23:19

Super super stoer jongens.
Wat moet dat een avontuur worden zeg 8)
Ik zal eens diep in mijn studenten portemonnee graven voor die kids ginder.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 13 apr, 2009 0:32

Na 5 jaar aan het Friends for Warchild concert meegewerkt te hebben, en zwaar onder de indruk geraakt te zijn van het goede werk van War Child, kan ik niet anders dan een steentje bij te dragen.

Zou één baksteen een goed begin zijn ? :)

Count me in.

Artemis
Geregistreerd lid

Bericht door Artemis » ma 13 apr, 2009 11:17

Lief

Menno
Geregistreerd lid

Bericht door Menno » di 14 apr, 2009 0:57

Er lijkt nog niks binnen te komen, dat komt vooral door het ontbreken van een geldig rekeningnummer (Paypal werkt wel), maar de eerste euro's, totaal honderden (naast de bedrijfssponsoring), worden toegezegd :applause:

We zitten aan toezeggingen over de duizend, zegt het voort!

Plaats reactie