Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?

Bericht door Killercave86 » do 26 mar, 2020 8:12

Sapphire je hebt duidelijk een angstje gevat!
Relaxed je gaat niet dood aan carona in Nederland zijn nu 17 mensen overleden die alleen carona hadden! Laten we zegen in 17 dagen dat is 1 per dag daarmee blijft in de auto stappen tot nu toe gevaarlijker dan het carona

Dat van die benzine was met een knipoog!
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

martinphili
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Bericht door martinphili » do 26 mar, 2020 8:37

Ik wil dat toch graag even nuanceren. Dat je niet zomaar dood gaat aan Corona alleen zal misschien wel kunnen kloppen maar dat is het punt ook niet. De meeste mensen sterven als gevolg van complicaties. Maar het zijn beslist wel sterfgevallen als gevolg van het virus.
En doodgaan is niet het enige. Wie het heftig te pakken heeft is daar een flink poosje mee bezig.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door turbopilot » do 26 mar, 2020 9:27

wat ik niet begrijp, als er normaal zo veel mensen dood gaan aan griep, waarom krijg ik dat dan niet mee als het er zo veel zijn per jaar?

ja. als ik bij mij moeder (92) kom. Na ongeveer 5 of 10 minuten dan komt het; weet je wie er ook dood is? maar dat zijn altijd (niet dat het minder erg is) oude mensen.
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Sterkte allemaal .

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » do 26 mar, 2020 9:43

Hoe cru het ook is: sterfgevallen ten gevolge van een gewone influenzagriep zijn heel normaal, die komen ieder jaar voor. En dat is dus geen nieuws. En dan krijg je dat niet mee.
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"

ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Bericht door ReinO » do 26 mar, 2020 9:51

In 2018 ook een enorme griepgolf -in de zomer- , maar ja geen wereldwijde verspreiding en een bekend griepvirus
en meer doden dan covid tot nu toe in Frankrijk. Ook vooral zieke ouderen.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door Sapphire » do 26 mar, 2020 10:16

@killercave86: ik ben absoluut niet bang voor mezelf, ik werk ook nog gewoon (is een soort uitstapje geworden waar ik het huis wel voor uit mag). Ik ben zelf gewoon gezond en fit en mocht ik het oplopen dan overleef ik het vrijwel zeker. Desondanks vind ik het ook een stukje verantwoordelijkheid naar de rest van de bevolking die mogelijk wel gevaar lopen om niet klakkeloos door te gaan met alles. Ik heb namelijk niet het idee dat wat de media ons laat zien een soort wereldwijd toneelstuk is. Het is weldegelijk een zeer besmettelijk virus en die IC bedden zijn niet voor niets overvol, waardoor allerlei noodgrepen moeten worden gedaan zoals tentziekenhuizen in NL en in China zelfs even 2 extra ziekenhuizen gebouwd in 10 en 12 dagen (bijzondere prestatie overigens). Met normale griep is daar allemaal geen sprake van.
9000, what else?

Steve-O
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Bericht door Steve-O » do 26 mar, 2020 10:30

Het verschil met influenza (gewone griep) is de plek waar het virus zich in het lichamam nesteld. Bij Influenza zijn dat de bovenste luchtwegen, bij Covid-19 nestelt het zich in de longen en veroorzaakt daar directe en indirecte problemen Longblaasjes raken deels buiten werking, hetgeen je ademhaling bemoeilijkt. Delen van de longen die echt kapot gaan, maakt je lichaam niet weer opnieuw aan zoals een helende wond aan je huid bijvoorbeeld. Velen kunnen een verminderde longfunctie verwachten. Daarnaast verzwakt het immunsysteem door de aanslag op de longen, waardoor allerlei bacteriën die je lichaam en met name je longen eenvoudig de baas kan vrij spel krijgen. Dat zorgt bij velen complicaties.

Als je regio niet erg geroffen is - En vooralsnog lijkt de semi-lockdown een grote spreiding binnen Nederland een goede remmende werking te hebben - mag je blij zijn. Dat er bij jou in je omgeving niks van te merken lijkt, betekent niet dat je het kunt negeren. Velen reageren niet of nauwelijk op het virus. Het is nog onduidelijk waarom.

Ik kan er begrip voor hebben als je gewoon door wilt werken, maar neem in ieder geval de hygiëne- en afstandsvoorschriften in acht. Natuurlijk is het super als je zelf geen klachten krijgt, maar dat is waarschijnlijk juist mede omdat zovelen gehoor geven aan de voorschriften. Hoe beter we dit volhouden, des te sneller is het voorbij.

Volgens mij wil niemand die zelf ongemerkt het virus bij zich draagt, debet zijn aan een ander zijn ziektebed die niet het geluk heeft zo "immuun" te zijn. En het is niet gezegd dat ogenschijnlijk gezonde mensen geen gevaar lopen.

Samenzweringstheoriëen zijn naar mijn idee momenteel hier niet op zijn plaats. Daar lossen we het probleem waar we nu mee moeten dealen niet mee op. Laten we daar over in gesprek gaan als het voorbij is en er een vaccin bestaat.
East of the Sun, West of the Moon

gj900
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Regio: Duitsland

Bericht door gj900 » do 26 mar, 2020 12:57

Het is al leek niet makkelijk tussen de verschillende inputs uit de media te kiezen... De waarheid ligt hoogstwaarschijnlijk weer eens in het midden. Wat we met z'n allen (in dit geval de politieke leiders) goed moeten afwegen, is de verhouding tussen de maatregelen en de schade die die aan de maatschappij aanrichten. Hierover wordt nog te weinig objektief gediskussieerd in de "officiële" media (dus niet YouTube).
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo

9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (2020 verkocht)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (2016 verkocht)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (2015 verkocht)
BMW 323iA touring 1998 (2012 verkocht)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (2009 verkocht)

ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Bericht door ReinO » do 26 mar, 2020 13:09

Helemaal mee eens, maar hier over beginnen is politieke zelfmoord. In mijn vorige post heb
ik gemeld dat dit al becijferd is: iemand met een bijstandsuitkering leeft 10 jaar korter.
En de 80 jarigen die we nu redden waren anders over maximaal 1 jaar ook overleden aan
een onderliggende ziekte.
Bron VK eergisteren. pagina 20.
Maar ja zeg dit maar eens hardop bij de ingang van een ic: dat gaat je niet lukken.
Laatst gewijzigd door ReinO op do 26 mar, 2020 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

jelger
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door jelger » do 26 mar, 2020 13:20

gj900 schreef:
do 26 mar, 2020 12:57
Het is al leek niet makkelijk tussen de verschillende inputs uit de media te kiezen...
Doorgaans geeft afdwalen naar de krochten van social media (en daar valt Youtube ook onder) buiten de gangbare media kanalen niet de grootste garantie op betere informatie.
De klassieke media geven prima objectieve informatie, en als je even genoeg hebt gehad is die ook te negeren. Ik heb de afgelopen weken de TV dan ook niet aanstaan. Ik lees zelf alleen mijn krant, en volg gedurende de dag selectief wat andere nieuwssites. En dat is het.
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

72sonett3
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door 72sonett3 » do 26 mar, 2020 13:53

Sapphire schreef:
do 26 mar, 2020 1:59
Aha dus vanwege een simpel griepje ...
Geen griepje, het RIVM noemt het griep.

Tijdens de griepepidemie van 2018/2019 (huh, epidemie? Niets van gemerkt) zijn er +/-400000 mensen ziek geworden, waren er 11000 griepgerelateerde ziekenhuisopnames en stierven er 2900 mensen ("oversterfte") door griepgerelateerde oorzaken.

Voor covid19 t/m 25/3: 6412 gemelde ziektegevallen, 1836 opgenomen (+geweest) in ziekenhuis, 356 overleden.

Je hebt de link van gj900 naar het betoog van Dr Wodarg blijkbaar niet gevolgd, jij ziet nog steeds de nieuwe kleren van de keizer.
Laatst gewijzigd door 72sonett3 op do 26 mar, 2020 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
MH
Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone12345, C5503 or SM-G900F using Tapatalk.

'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
Jubileumregister
'83 900 8v (LPG)
'?? Saab 006
'95 900 SE cabrio
'99 9-3 SE

gj900
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Regio: Duitsland

Bericht door gj900 » do 26 mar, 2020 13:54

jelger schreef:
do 26 mar, 2020 13:20
De klassieke media geven prima objectieve informatie
Dat is juist waar ik potentieel tot verbetering zie :wink:
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo

9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (2020 verkocht)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (2016 verkocht)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (2015 verkocht)
BMW 323iA touring 1998 (2012 verkocht)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (2009 verkocht)

jelger
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door jelger » do 26 mar, 2020 14:01

Er is altijd ruimte voor verbetering. Maar dat is een kwestie van half glas leeg dan wel half vol naar dingen kijken :wink:
fotos | site | nog een site
9-5NG 2.0T BP Vector M11

Killercave86
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door Killercave86 » do 26 mar, 2020 15:06

Steve-O schreef:
do 26 mar, 2020 10:30
Het verschil met influenza (gewone griep) is de plek waar het virus zich in het lichamam nesteld. Bij Influenza zijn dat de bovenste luchtwegen, bij Covid-19 nestelt het zich in de longen en veroorzaakt daar directe en indirecte problemen Longblaasjes raken deels buiten werking, hetgeen je ademhaling bemoeilijkt. Delen van de longen die echt kapot gaan, maakt je lichaam niet weer opnieuw aan zoals een helende wond aan je huid bijvoorbeeld. Velen kunnen een verminderde longfunctie verwachten. Daarnaast verzwakt het immunsysteem door de aanslag op de longen, waardoor allerlei bacteriën die je lichaam en met name je longen eenvoudig de baas kan vrij spel krijgen. Dat zorgt bij velen complicaties.

Als je regio niet erg geroffen is - En vooralsnog lijkt de semi-lockdown een grote spreiding binnen Nederland een goede remmende werking te hebben - mag je blij zijn. Dat er bij jou in je omgeving niks van te merken lijkt, betekent niet dat je het kunt negeren. Velen reageren niet of nauwelijk op het virus. Het is nog onduidelijk waarom.

Ik kan er begrip voor hebben als je gewoon door wilt werken, maar neem in ieder geval de hygiëne- en afstandsvoorschriften in acht. Natuurlijk is het super als je zelf geen klachten krijgt, maar dat is waarschijnlijk juist mede omdat zovelen gehoor geven aan de voorschriften. Hoe beter we dit volhouden, des te sneller is het voorbij.

Volgens mij wil niemand die zelf ongemerkt het virus bij zich draagt, debet zijn aan een ander zijn ziektebed die niet het geluk heeft zo "immuun" te zijn. En het is niet gezegd dat ogenschijnlijk gezonde mensen geen gevaar lopen.

Samenzweringstheoriëen zijn naar mijn idee momenteel hier niet op zijn plaats. Daar lossen we het probleem waar we nu mee moeten dealen niet mee op. Laten we daar over in gesprek gaan als het voorbij is en er een vaccin bestaat.
Sinds wanneer hebben mensen, groepen of belangen afgesproken niet meer samen te zweren, met het oogmerk zichzelf te bevoordelen? Feit is: de overheid liegt continue.

Dan over het vaccin! Dat is juist de reden dat ik de overheid 7 jaar geleden ben gaan wantrouwen! Mijn oudste dochter kreeg na de Bmr vaccinatie plekken op haar lijf! Sommige kinderen reageren wat heftig op de prik zij de dokter we kregen wat zalf en daarmee zou het wel weg gaan het bleek psoriasis ze heeft er nog steeds last van!
Maar goed wij dachten pech, toen onze jongste dochter na de Bmr vaccinatie reuma kreeg en die ik nu elke week een kanker verwekende injectie moet geven (anders kan ze niet lopen) ben ik gaan zoeken of die vaccinatie wel veilig was. Wat ik toen allemaal tegen kwam ben ik enorm van geschrokken en onze dochters bleken ook niet de enigen! Onze jongste zoon krijgt dan ook geen vaccins en ik ben als de dood voor een vaccinatieplicht!
Saab 9-3 cabrio aero (2000)
Saab 9-3 coupe aero (2001)
Saab 9-5 estate aero (2004)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door turbopilot » do 26 mar, 2020 15:11

jelger; kijk dan ff niet naar het debat, tenenkrommend is het.

Maar goed dat ik niet achter de desk sta, ik was al geflipt en met de opmerking gekomen.
hou eens op met zeiken en maak je nuttig en ga de teams te ondersteunen.

Ik zou die van de sp direct verantwoordelijk maken voor de mondkapjes, wilders voor de ic apparatuur en klaver voor voor ic bedden in het buitenland. kijken wat ze dan zeggen.

En maar ministers van hun werk houden, wat denken die gasten dat ze achter de schermen niks doen of
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Sterkte allemaal .

Gesloten