Tech2 aanschaffen?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Albatros
Geregistreerd lid
Regio: Kies een regio:

Tech2 aanschaffen?

Bericht door Albatros » zo 21 apr, 2019 20:01

Hoi allemaal,

Ik ben dus net in het bezit van een mooie 9-3 Estate uit 2005 met 360.000km, en de vraag is, is het een goed idee om een Tech2 te aanschaffen? Ik heb al een computer met AutoCom en Delphi diagnostics, maar het schijnt dat er veel alleen maar met een Tech2 kan..

Woonde ik in Nederland, dan zou dat allemaal geen probleem zijn, ik zie dat er genoeg mensen met een Tech2 zijn... het "probleem" is dat ik in zuid Frankrijk woon (tenzij er een van jullie op vakantie komt?!)

eBay en Aliexpress staan vol met Tech2 apparaten, dit zijn dan wel clones (net als mijn AutoCom), maar ik neem aan dat die het evengoed doen?

Is het het geld waard? Ik zal alle komende reparaties zelf (met de schoonvader) ondernemen, dus na 14 jaar uitsluitend bij een Saab dealer voor onderhoud geweest, gaat ie van hieruit niet meer naar de garage...

Is 350€ ongeveer correct? Als jullie een clone hebben, werkt dat na wens?

bvd,

Merijn
2006 9-3 Sporthatch 1,9TiD, BSR Stage 1. 360.000km

ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Regio: NL - Provincie Flevoland
Contacteer:

Re: Tech2 aanschaffen?

Bericht door ReinO » ma 22 apr, 2019 7:08

ik heb wisselende ervaringen met die dingen. Ik heb zelf een autel -385 euro en een tech2 >500 euro (al oudje) en de laatste kan idd nog meer
maar sommige versies hebben na een tijdje beperktere functionaliteit en moet updates 'kopen'.
Misschien is er een kenner die hier weet hoe het zit.
Aan een gewone obd lezer heb je -vind ik- vaak ook al genoeg: als je de codes weet en kunt resetten ben je vaak al klaar.
Wat wil je er allemaal mee kunnen straks?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04.18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

werli
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019

Bericht door werli » ma 22 apr, 2019 9:11

heey
ik lees 2005
een tech2 is het beste hulpmiddel voor een saab toch heb je beperkingen bij de SS
uitlezen is geen probleem
instellingen daarentegen wel: je wil bv cruise, je zegt toevoegen en dan vraagt de tech een beveiligings code
heb je die toegang niet dan stopt het daar en kun je verder niks instellen (en heb je een duur uitleestoestel )
maar wat betreft die vakantie en de tech mee te brengen daar kan over gesproken worden :)
de dordogne is me al wel een beetje bekend (je ziet je moet oppassen met wet je zegt)
mvg werner

Albatros
Geregistreerd lid

Bericht door Albatros » ma 22 apr, 2019 14:06

werli schreef:
ma 22 apr, 2019 9:11
heey
ik lees 2005
een tech2 is het beste hulpmiddel voor een saab toch heb je beperkingen bij de SS
uitlezen is geen probleem
instellingen daarentegen wel: je wil bv cruise, je zegt toevoegen en dan vraagt de tech een beveiligings code
heb je die toegang niet dan stopt het daar en kun je verder niks instellen (en heb je een duur uitleestoestel )
maar wat betreft die vakantie en de tech mee te brengen daar kan over gesproken worden :)
de dordogne is me al wel een beetje bekend (je ziet je moet oppassen met wet je zegt)
mvg werner
Wij gaan over twee weken naar de Dordogne kamperen, we wonen meer ten zuiden (Montpellier), hoe kom ik aan een beveiligingscode? Ik wil bv het automatisch vergrendelen van de deuren instellen, en nog een paar opties die volgens mij kunnen, maar niet allemaal aanstaan (coming home?).

Ik zet de koffie klaar!
2006 9-3 Sporthatch 1,9TiD, BSR Stage 1. 360.000km

hpnonthuis
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door hpnonthuis » di 23 apr, 2019 13:16

Ik heb zelf een tech2 clone en hij bevalt prima, zeker omdat ik 2 cabrios heb, een 900ii en een 9-3. Je kunt veel funcies op hand bedienen en afstellen, met name bij de 900 het dak. Je kunt statussen en kat testen en veel meer
Henk

Plaats reactie