Potentiele kopers

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
werli
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019

Re: Potentiele kopers

Bericht door werli » za 18 nov, 2017 20:37

heey
het zal bij volwassen worden horen denk ik, je wil niet weten hoe veel x ik er al voor thuis gebleven ben
nu zeg ik "ik ben thuis tussen x en xx uur" , graag heb ik dat je verwittigd bij vertrek met uur van wat de gps zegt, ( andersom doe ik dat ook )want anders doe ik gewoon mijn ding
saab en of saabforum mensen betrouwbaar? sommige ja andere vergeet het
het zelf aanmeten dat saab rijder bij de betere horen ? ik denk het niet ik ken ook toffe mensen in een peugootje

mag ik een voorbeeld geven : je organiseert een sleuteldag voor saabforrum mensen ,een intercooler wordt gestolen vanaf het tafeltje met speciale onderdelen
het speciale gereedschap dat je ter beschikking stelt mag je avonds gaan terug zoeken in de hal ergens ten velde
ook dat zijn saabforummers
toch mijn ervaring met de meeste helt meer naar de positieve kant, of je geeft de mensen minder kans om u te kunnen kloten

nog zo een mooie: de hammetjes iemand zegt dat ze (3 pers)wat later komen, de keuken wordt verwittigd en na een uurke of 2 weet je dat ze gewoon niet komen ; maar je mag ze wel mee afrekenen eind op de avond want het bord stond klaar , nadien vindt die pers dat ze gewoon de helft verschuldigd zijn als je ze daar op aanspreekt want ze zijn niet geweest en dus niks gegeten

en wat ik ook niet begrijp is dat mensen hun eigen biefstuk meenemen naar het restaurant :shock: (doordenkertje )

moet ik nog wat verder gaan, of gaan we ons gezaag houden en een mod vragen dit onzin topic te verwijderen

mvg werner

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door sjaak-dimphie » za 18 nov, 2017 21:24

Ik had ook de illusie dat alle Saab rijders serieuze mensen waren en dat dat zeker opging voor mede-Saabforummers.
Met die gedachte heb ik een opvouwbaar windscherm van een SC uitgeleend aan een Saabforummer om het op een reis naar zuid Frankrijk in zijn zwarte SC uit te proberen.
Ben er nog heel vroeg voor opgestaan om het mee te geven omdat hij en zijn vriendin vanuit Utrecht toch langs kwam maar heb toen helaas geen legitimatie of borg gevraagd.
Na een weekje smoesjes via de PB en daarna radiostilte.
De laatste PB's zijn niet meer opgehaald.
Hij doet nog wel heel druk op social media met dezelfde naam als op het forum maar ik ben helaas niet in staat om contact te zoeken via de social media.
Oude spreekwoorden als over rotte appels en kaf onder koren gaan helaas nog steeds op
Rij nu een tijdje een 9000 CS en ben daar zeer tevreden over.

Orphy
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Regio: NL - Provincie Groningen

Bericht door Orphy » za 18 nov, 2017 23:00

Dat vind ik wel een heel triest verhaal, je weet wel wie het is? Heb je helemaal geen gegevens?
Saab 9-3 Aero Hazelnut coupe in parts
Honda CBR 1100 XX blackbird
Daily Frans leasebakje

"Round and round she goes, where it stops, nobody knows...."

Fredje65
Donateur 2017 + 2018 + 2019
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door Fredje65 » za 18 nov, 2017 23:29

Tja, als er vroege 900/9.3 modellen voor minder dan €1000,- aangeboden gaan worden, verandert het Saab-publiek natuurlijk ook. Jammer, maar begrijpelijk. Wat natuurlijk niet hoeft te zeggen dat ook de fatsoensnormen hoeven mee te veranderen. Maar wen er maar aan, tokkies met Saabs die rijden als malloten....
SAAB 9-5 2.3t Vector Estate 2004 Nocturne blue

Sapphire
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: Outside Europe

Bericht door Sapphire » zo 19 nov, 2017 1:19

Vervelende situatie/ervaring. Eerlijk gezegd herken ik bepaalde zaken wel, maar vooral via de mail/marktplaats zaken niet nakomen. Bijv jij zegt je bod is akkoord, wanneer kom je langs? En vervolgens hoor je niks meer. Dat zal iedereen wel herkennen want alles is tegenwoordig vrijblijvend. Ik heb nog niet vaak gehad dat mensen helemaal niet komen opdagen op een afspraak, is vast wel eens gebeurd maar ik kan het me niet zo snel herinneren. Wel heel vaak mensen gehad die na een proefrit afhaken met een smoesje. Maar dat hoort ook bij de hobby denk ik (en zal in het commerciële circuit net zo voorkomen). Goede communicatie helpt ook veel denk ik. En laten merken dat je goed maar niet gek bent.
9000, what else?

93Rookie
Regio: NL - Provincie Friesland

Bericht door 93Rookie » do 23 nov, 2017 17:56

Beste Serieuze Saab Liefhebbers,

We kunnen natuurlijk in overleg ( stand 1 tegen) en met goedkeuring van de Moderatoren een
NAME and SHAME rubriek openen.

Update: Een bijzonder overwogen reactie (1 tegen) neem ik hierbij op
Ik merk dat er heel veel goede mensen hier zitten die niet bang gemaakt moeten worden met de dreiging te "namen en shamen". Er kan altijd iets fout gaan. Probeer dat gewoon te voorkomen door slim te handelen. Als er toch discussie is, laat het dan gaan over wat slim handelen is
Eerst bijvoorbeeld alléén een Alias naam noemen en overige serieuze forumleden vragen wat hun ervaringen zijn en deze delen, als het dan herhaald wangedrag is, de persoon met naam en toenaam Email adres etc. aan de Schandpaal nagelen om dit fenomeen uit dit prachtige Forum te BANNEN en mogelijk geeft dit vooraf al voldoende afschrikking dat lieden die zich niet aan de normale gedragscodes kunnen houden weg blijven !

Je ziet dat zelfs de NS een Grafittie spuiter met TV beelden aan de schandpaal nagelt.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... PZiNcUfqES
dan een reactie op:
Ben er nog heel vroeg voor opgestaan om het mee te geven omdat hij en zijn vriendin vanuit Utrecht toch langs kwam
Overigens ik ben ooit een Peugeot bromfiets op die wijze kwijt geraakt, advertentie geplaatst, Jongen kwam met de bus langs en vroeg of hij een proefritje mocht maken, met het wegsterven van het "opgevoerde" uilaat geluid zei ik" Die zien we nooit meer terug"

Eens is er ooit leergeld betaald, dus proefritjes "never" nooit meer, mee instappen maar dan ook niet uitstappen tijdens een rit omdat de uitlaat rammelt, want je moet verder naar huis lopen en juridisch is het geen diefstal.
Er is een andere term voor, kom er zo even niet op maar dat was de reactie van de Agent die de aangifte opnam.

Voor alle serieuze Saab liefhebbers sterkte
R :mrgreen: :mrgreen: kie
Laatst gewijzigd door 93Rookie op do 07 dec, 2017 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

turbopilot
Regio: NL - Provincie Overijssel

Bericht door turbopilot » za 25 nov, 2017 19:56

Ik heb hier ook nog 4 deuren van een 74 tiger 99 staan, deuren zijn minder maar chroom lijsten en dergelijke zitten er nog allemaal op. Tja moeten nog gehaald worden.

Liggen ook nog 4 78-79 900 stalen velgen, tja ook nooit opgehaald.

En 1 keer heb ik geen rubbers mogen ontvangen voor 900 classic Stabisetje achter. Maar die persoon kan beter niet op een evenement komen :wink:
(\\==U==//) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee

Ik doe niet aan Google, mijn vrouw weet het toch altijd beter.

MaartenVeeke
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door MaartenVeeke » di 05 dec, 2017 21:06

Jammer! Ik heb tot nu toe uitsluitend positieve ervaringen op het forum! Ik geef daarom graag even tegengas. Ik ben meer voor "verkoop regels zoals het een saab-liefhebber betaamt". Iedereen is door ervaring wijs geworden. Deel daarom de les die je geleerd hebt met anderen om te komen tot goede handelsvoorwaarden waar we allemaal beter van worden.

Mijn meest bijzondere ervaringen in de afgelopen 2 jaar:
- Mij is in goed vertrouwen een setje nieuwe knipperlichten thuis gestuurd met het vriendelijke verzoek de afgesproken prijs te betalen als ze heelhuids aangekomen waren.
- bij bekende Forumleden in Amersfoort een versnellingsbak en turbo gekocht en met een goed praatje en gratis advies erbij weer naar huis gegaan.
-op al mijn vragen op dit forum is een goed advies gegeven.
- Ik heb gratis een echt Saab kinderzitje gekregen van een forummer. Toen ik daar was zijn we de schuur nog in gegaan om ander 9000 spul op te zoeken omdat hij die toch niet meer nodig had. Ik ben daar uiteindelijk weg gegaan met het Saab kinderzitje waar ik voor kwam, een luchtfilter en een maxi cosi zitje voor de volgende leeftijdsgroep. Ik heb, omdat gratis echt te bijzonder voor woorden was, uiteraard een heel speciaal speciaalbiertje (Hertog Jan ongekend) gegeven maar dat had niet gehoeven. Mocht de betreffende forummer dit verhaal herkennen: de eerste heeft zich iets later gemeld dan destijds gedacht maar we tellen nu 20 weken zwanger en mijn ouders zijn in de wolken!

Ik merk dat er heel veel goede mensen hier zitten die niet bang gemaakt moeten worden met de dreiging te "namen en shamen". Er kan altijd iets fout gaan. Probeer dat gewoon te voorkomen door slim te handelen. Als er toch discussie is, laat het dan gaan over wat slim handelen is.

Plaats reactie