Nederlandse type goedkeuringsnummers
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
Nederlandse type goedkeuringsnummers
Voordat de Europese type goedkeuring zijn intrede deed, was er een Nederlandse typegoedkeuring.
Ik ben op zoek naar het goedkeuringsnummer van een SAAB cabrio met de handelsbenaming "900 TS CV U9" uit 1993.
Wie weet waar dat te vinden is? De RDW heeft het helaas niet, die verwees naar de niet meer bestaande SAAB importeur.
Het goedkeuringsnummer is SAAB gevolgd door 4 cijfers, zoals SAAB9405 voor de 900 S CV U9.
Ik ben op zoek naar het goedkeuringsnummer van een SAAB cabrio met de handelsbenaming "900 TS CV U9" uit 1993.
Wie weet waar dat te vinden is? De RDW heeft het helaas niet, die verwees naar de niet meer bestaande SAAB importeur.
Het goedkeuringsnummer is SAAB gevolgd door 4 cijfers, zoals SAAB9405 voor de 900 S CV U9.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Nederlandse type goedkeuringsnummers
Ik vraag me af of zo'n typegoedkeuring wel noodzakelijk is, want bij de RDW staat een vergelijkbare Saab 900 TS CV U9
uit 1993 geregistreerd op NL-kenteken zonder typegoedkeuring:
Ga naar http://www.rdw.nl en voer als kenteken in: 02-RZ-DD
uit 1993 geregistreerd op NL-kenteken zonder typegoedkeuring:
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
als je zoiets nodig hebt om 'n nederlands kenteken te krijgen, dat lijkt me niet nodig, want er is zoiets als een Certificaat van Overeenkomst, Certificate of Conformity (https://vdsautoexport.nl/export-blog/14 ... conformity" onclick="window.open(this.href);return false;) en ook dat zit niet altijd bij de auto (en toch krijg je een NL kenteken). het enige dat je bij kentekenaanvraag nodig hebt zijn de (buitenlandse) papieren van de auto. en een gevulde portemonnee om de RDW en douane te betalen.

-
Braakhuis 9-5
- Geregistreerd lid
Hoe kom je aan dat kenteken? Ik ken de auto namelijk en weet dat de eigenaar niet Viggen2000 heet op het forumRoelandV schreef:
Niet dat het erg is ofzo, maar ik was even benieuwd.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Zullen we dat het Geheim van de Smid noemen?
-
Braakhuis 9-5
- Geregistreerd lid
ik vind het helemaal prima

-
odin1899
- Donateur

Ik heb in 2013 e-mailcontact gehad met Beherman in België (zij hebben de onderdelenvoorziening voor de 'officiële' Saabparts werkplaatsen in de Benelux overgenomen als ik het goed begrijp) aangaande CoC papieren voor mijn 9000. Probeer eens een mail aan tim.wouters[at]beherman.com (Technical Product Follow-up & Homologation, SAAB importer for BeLux, Industrieweg 3 2880 Bornem) , geen idee of de beste man nog bij dat bedrijf zit.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Tot voot kort zat Tim daar nog. Maar mett het verschuiven van Behermann naar Orio is daar volgens mij iets mee gebeurd met die technische assistentie.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de reacties.
De auto heeft al een kenteken, maar daarop staat de Italiaanse handelsbenaming.
Ik wil de Nederlandse handelsbenaming er op,oa met "U9" er in, zodat duidelijk wordt dat de auto een KAT heeft. Dat ism toenemend aantal milieuzones in NL en daarbuiten. De RDW vroeg me om het NLs typegoedkeuringsnummer. Helaas staat dat van de genoemde cabrio niet geregistreerd bij de RDW.
Ik wil de Nederlandse handelsbenaming er op,oa met "U9" er in, zodat duidelijk wordt dat de auto een KAT heeft. Dat ism toenemend aantal milieuzones in NL en daarbuiten. De RDW vroeg me om het NLs typegoedkeuringsnummer. Helaas staat dat van de genoemde cabrio niet geregistreerd bij de RDW.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
en de RDW is natuurlijk niet zo flexibel om zoiets even bij een andere auto van hetzelfde type/bouwjaar op te zoeken...
-
rutgerreinier
- Donateur

Flexibel en rdw gaan inderdaad niet samen.Jungleman schreef:en de RDW is natuurlijk niet zo flexibel om zoiets even bij een andere auto van hetzelfde type/bouwjaar op te zoeken...
Ik heb voor mijn cabrio ook met belgie contact gehad.
-
1001760
- Donateur (2x)

Ze kunnen bij de RDW toch in EUCARIUS kijken?Viggen2000 schreef:Bedankt voor de reacties.
Daar moet de auto in geregistreerd zijn als 'ie eerder in een ander Europees land geregistreerd is geweest.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ja dat klopt, maar dat is niet het probleem.
Probleem voor Viggen2000 is dat deze Saab - formeel - niet voldoet aan de eisen voor een Euro4 vignet.
Dat betekent dat je na import bepaalde Europese binnensteden niet in mag.
Met een specifieke typegoedkeuring zou dat wel mogelijk zijn.
Probleem voor Viggen2000 is dat deze Saab - formeel - niet voldoet aan de eisen voor een Euro4 vignet.
Dat betekent dat je na import bepaalde Europese binnensteden niet in mag.
Met een specifieke typegoedkeuring zou dat wel mogelijk zijn.
-
gewoonikke
- Geregistreerd lid
als laatste redmiddel eventueel in duitsland een nachrust-kat laten plaatsen met certificering,
dit moeten ze in NL overnemen gezien de Europese wetgeving.
dit moeten ze in NL overnemen gezien de Europese wetgeving.
-
Viggen2000
- Geregistreerd lid
Ondertussen heeft de RDW de handelsbenaming aangepast naar 900 S CV U9. De aanduiding U9 waar het om te doen was, is nu geregistreerd.
Op basis van de Italiaanse registratie kon worden teruggevonden dat dit zo kon.
Voorheen stond de auto met de handelsbenaming 900 TS16 CABRIOLET geregistreerd, met het vermogen van een TS.
De auto is namelijk voor de importkeuring helemaal omgebouwd naar TS specificaties. Dat hogere vermogen is nu weggevallen, maar ik vind de U9 aanduiding belangrijker gegeven de milieuzones etc die steeds meer oprukken en de liefhebbers van klassieke auto's parten kunnen spelen.
De heer Tim Wouters van Beherman heeft mij -bedankt voor de tip- heel goed geholpen (het typegoedkeuringsnummer van de 900 TS CV U9 uit 1993 is SAAB9419), maar de RDW wilde anders dan zij eerder suggereerde de auto uiteindelijk toch niet op TS specificaties registreren. Waarschijnlijk terecht en geen probleem verder, met de wijziging ben ik iig content. Ook met de hulp van de RDW.
Op basis van de Italiaanse registratie kon worden teruggevonden dat dit zo kon.
Voorheen stond de auto met de handelsbenaming 900 TS16 CABRIOLET geregistreerd, met het vermogen van een TS.
De auto is namelijk voor de importkeuring helemaal omgebouwd naar TS specificaties. Dat hogere vermogen is nu weggevallen, maar ik vind de U9 aanduiding belangrijker gegeven de milieuzones etc die steeds meer oprukken en de liefhebbers van klassieke auto's parten kunnen spelen.
De heer Tim Wouters van Beherman heeft mij -bedankt voor de tip- heel goed geholpen (het typegoedkeuringsnummer van de 900 TS CV U9 uit 1993 is SAAB9419), maar de RDW wilde anders dan zij eerder suggereerde de auto uiteindelijk toch niet op TS specificaties registreren. Waarschijnlijk terecht en geen probleem verder, met de wijziging ben ik iig content. Ook met de hulp van de RDW.