Proefrit voor Vaderdag. 'Not just a Pretty Face'.
-
alex75
- Geregistreerd lid
Re: Proefrit voor Vaderdag... Drie maanden later...
Prachtig topic, super mooie wagen!!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Proefrit voor Vaderdag... precies drie maanden later...
Anders noem je deze de Saab 9-3 GripenDV 9-3 schreef: ↑zo 20 sep, 2020 23:19En oh ja, de naam van deze 9-3 moet ik toch gaan wijzigen. Want een Viggen kan ècht, ècht, niet tippen aan hoe deze Monte Carlo Yellow Saab 9-3 SE Cabrio B234R 'Viggen' rijdt.
Saillaint detail: Het modelnummer van de JAS Gripen was Saab 39, het omgekeerde van 9-3 dus
-
DV 9-3
- Donateur

[]Da's een idee dat ik het overwegen zeker waard vind, Lennard! Alleen, er staat wel overal Viggen op deze 9-3...
De autist in mij raakt dan in de war en denkt vervolgens: Een 9-3 Gripen is een Viggen met B234R...?
Tja, het blijft toch ook gewoon wel een samengestelde Saab. Ik hou het voorlopig even zoals het nu is. De aanhalingstekens in de naam geven nu correct aan dat het om een 9-3 met 'Viggen looks' gaat. Maar ik ga een tijdje rondlopen met je leuke suggestie.
De autist in mij raakt dan in de war en denkt vervolgens: Een 9-3 Gripen is een Viggen met B234R...?
Tja, het blijft toch ook gewoon wel een samengestelde Saab. Ik hou het voorlopig even zoals het nu is. De aanhalingstekens in de naam geven nu correct aan dat het om een 9-3 met 'Viggen looks' gaat. Maar ik ga een tijdje rondlopen met je leuke suggestie.
Reden: Quote verwijderd
-
caspar
- Donateur (5x)

gaaf. Mooie auto. Volgens mij zag ik je zondag voorbij cruisen op de A44 klopt dat?
-
DV 9-3
- Donateur

[]Dankje! Maakt een heel mooi 'setje' met jouw ex. En de A44 kan zeker kloppen.
Reden: Quote verwijderd
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Dan zou het een 9-3 met een B237 moeten zijn, toch? Gezien de Gripen de opvolger van de Viggen was, niet de voorganger.DV 9-3 schreef: ↑ma 21 sep, 2020 8:35
Vind de Draken naam op zich wel een leuk idee. Denk als ik een mooie 900ng coupe gevonden heb waar ik m'n B234L met 125k gelopen in kan hangen.
-
MVE
- Geregistreerd lid
-
Carroda
- Geregistreerd lid
Op zich zou die wel een mooie basis zijn.. De achterbumper moet alleen toch onder weer verder naar binnen gaan om de voorbumper een beetje te matchen.. De voorbumper heeft toch echt de Talladega lip nodig (maar dan matt zwart ipv in wagen kleur.) en de reflectorplaat tussen de achterlichten is wel heel erg afwezig zo.
Maar laat ik het zo zeggen.. als ze die zo bij me neer zouden zetten, zou ik echt niet klagen. daar is wel wat moois van te maken.

Maar laat ik het zo zeggen.. als ze die zo bij me neer zouden zetten, zou ik echt niet klagen. daar is wel wat moois van te maken.
-
DV 9-3
- Donateur

Nog een páár foto's dan. Samen met z'n broer...

-
Arthurj
- Donateur (4x)

Het is maar goed dat ik daar niet op de snelweg zat, mijn ogen stuiteren al bij het zien van één Monte Carlo Yellow, laat staan twee.... Dan waren ze er geheid uitgestuiterd. Wat een prachtig mooie kleur blijft dat toch! In dat andere topic [vakantie] heb ik al wat geroepen over een verkoopbrochure en dat wilde ik nu ook doen, maar of dat voor een samengestelde ook op zou gaan
Hoe dan ook, blijft genieten die kleur en het verhaal en andere foto's ook!
Op 20 september de 1e rit [dat was een zondag] want de 19e haalden wij onze [eerste Saab] op en ook geweldig genoten van het weer met open rijden
Op 20 september de 1e rit [dat was een zondag] want de 19e haalden wij onze [eerste Saab] op en ook geweldig genoten van het weer met open rijden
-
DV 9-3
- Donateur

Hahaha, ja ik geniet misschien stiekem nog wel méér van de Viggen als ik 'm vanuit een andere auto de hele tijd zie rijden. En met dit stel samen maakt 't dan niet heel veel uit achter welk stuur ik zit... samen op pad is hoe dan ook een groot genoegen! Net als in de garage trouwens...Arthurj schreef: ↑wo 21 okt, 2020 21:43Het is maar goed dat ik daar niet op de snelweg zat, mijn ogen stuiteren al bij het zien van één Monte Carlo Yellow, laat staan twee.... Dan waren ze er geheid uitgestuiterd.
Op 20 september de 1e rit [dat was een zondag] want de 19e haalden wij onze [eerste Saab] op en ook geweldig genoten van het weer met open rijden![]()
Helaas lijkt het cabrio seizoen ten einde te komen nu de herfst echt inzet... Aan één kant jammer dat je dan nog maar zo weinig open hebt kunnen genieten, aan de àndere kant... het genieten zal er volgend jaar lente zéker niet minder om zijn!
Tot die tijd stuiter ik maar regelmatig de garage in... Hoewel de Viggen de garage nog niet van binnen gezien heeft sinds de vakantie, en ik nog flink moet gaan puzzelen hoe daar de komende maanden drie (!) 9-3's in te gaan laten overwinteren, zonder de fietsen buiten te moeten zetten.

-
Arthurj
- Donateur (4x)

Ook dit weer een waar feest om te zien! Prachtige foto werkelijk. Tja, het 'seizoen' is ten einde en onze Caab gaat ook de winterslaap in [komt er nog even uit voor wassen/poetsen aftanken etc. alsmede vervanging van de dakschakelaar die licht beschadigd is, puur estetisch maar het stoort...] en dan inderdaad regelmatig gaan kijken en genieten en aftellen naar het voorjaar. Maar hier mag je tripple gaan genieten lees ik 
-
Spatje
- Donateur (3x)

Prachtig! UNESCO weet ervan?
-
DV 9-3
- Donateur

-
ghulst
- Geregistreerd lid
Re: Proefrit voor Vaderdag... Seizoenstart op Moederdag...
Bij jou duidelijk beter dan hier. Ik had even gedacht om, tussen de moeders in, de afstand met de kap neer te doen in de Viggen... Gelukkig niet gedaan, want net op de snelweg kwam er een hoosbui naar beneden.
Mooie cabrio hoor.
Mooie cabrio hoor.