Ik heb zelf (nog) geen TT, maar ik neem aan dat dit niet alleen voor scooters, maar ook voor TT-SAABs kan worden/zijn gekocht. Klopt dat?
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7085605" onclick="window.open(this.href);return false;
Castrol smeermiddelen voor 2-takt motoren
Castrol roept vrijwillig zijn smeermiddelen voor 2-takt motoren in 1 liter verpakkingen terug wegens mogelijke watercontaminatie. De mogelijke watercontaminatie in sommige 1 liter verpakkingen kan immers resulteren in mechanische defecten. De producten werden verkocht vanaf 3 september 2012 en worden voornamelijk gebruikt in motorfietsen of scooters, maar kunnen ook gebruikt worden voor andere toepassingen met 2-takt motoren. De volledige lijst met producten en batch nummer vindt u hier onder terug.
WAT TE DOEN?
Indien u 1 van onderstaande producten met batch number hebt gebruikt, contacteer Castrol onmiddellijk op onderstaand telefoonnummer voor meer informatie en advies.
Indien u het betreffende product niet hebt gebruikt, gelieve het ongeopend terug te bezorgen aan de verkoper ter vervanging of terugbetaling.
CONTACT INFORMATIE
Voor alle vragen, kunt u terecht op het telefoonnummer +32 (0)3 286 61 94 (Ma-Vr van 8u tot 17u). Castrol verontschuldigt zicht voor het ongemak veroorzaakt door deze terugroepactie en neemt de nodige maatregelen om soortgelijke voorvallen in de toekomst te vermiijden.
Terugroepactie Castrol TT-olie
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Re: Terugroepactie Castrol TT-olie
Bedankt voor de melding. Wanneer ik de link open, dan lees ik niks over de Power RS variant (voorheen TTS). Toch even batchnummer controleren dan, de afgebeelde Castrol oliën zou ik overigens niet gebruiken in de Saab.
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
De Power RS valt buiten deze terugroepactie. Deze raad ik trouwens aan voor de Saab TT modellen. (Power RS is de opvolger van de TTS.)
-
sb153b
- Geregistreerd lid
Ik gebruik oa eveneens minerale afgebeelde Castrol 2T bij tweetaktmotoren waar ik de geschiedenis niet van ken, voor de rest en na revisie gebruik ik nog Castrol TTS die ook bij mij zal worden opgevolgd door Power RS.
Castrol 2T is de gelijke aan de olie van naam en faam, de Castrol TT, zeker geen minderwaardige olie maar 1 die superieur of door de Saab productiejaren minimaal gelijk is aan de olie die destijds door Saab voorgeschreven en gebruikt werd en qua smering en smeringsreserve tevens geschikt voor standaard maar ook opgepepte tweetakttechniek van weleer, de wat dikkere uitlaatrook en eens in de zoveel tijd ontkolen is op de koop toe te nemen, iig is de literprijs veel lager dan een volsyntheet.
Gelukkig is het al enige tijd terug sinds ik ingekocht heb, iig ruim voor de door Castrol getoonde datum en nummers.
Zo'n terugroepactie is er natuurlijk niet zonder aanleiding, maar hopen dat er niet teveel 2 takt motoren gesneuveld/beschadigd zijn
.
Castrol 2T is de gelijke aan de olie van naam en faam, de Castrol TT, zeker geen minderwaardige olie maar 1 die superieur of door de Saab productiejaren minimaal gelijk is aan de olie die destijds door Saab voorgeschreven en gebruikt werd en qua smering en smeringsreserve tevens geschikt voor standaard maar ook opgepepte tweetakttechniek van weleer, de wat dikkere uitlaatrook en eens in de zoveel tijd ontkolen is op de koop toe te nemen, iig is de literprijs veel lager dan een volsyntheet.
Gelukkig is het al enige tijd terug sinds ik ingekocht heb, iig ruim voor de door Castrol getoonde datum en nummers.
Zo'n terugroepactie is er natuurlijk niet zonder aanleiding, maar hopen dat er niet teveel 2 takt motoren gesneuveld/beschadigd zijn
-
paulzee
- Geregistreerd lid
Zal eens kijken naar de grasmaaier, helaas geen saab..