Mille Miglia 2013
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Mille Miglia 2013
Lekker boeiend, wel weinig kans op deukjes...
Super gaaf van die camera's Dirk, ben heel benieuwd naar de beelden. Zou er heel wat voor over hebben om zelf nog eens mee te doen aan de 1000 Miglia in de toekomst. Goede PR voor Saabpartners ook!
Veel succes !!!
Super gaaf van die camera's Dirk, ben heel benieuwd naar de beelden. Zou er heel wat voor over hebben om zelf nog eens mee te doen aan de 1000 Miglia in de toekomst. Goede PR voor Saabpartners ook!
Veel succes !!!
-
ZSR
- Donateur (3x)

Het had natuurlijk een 9-3 estate moeten zijn, als volg auto 
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Moest ff zoeken maar ik heb m. Succes! Ik volg t.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Zojuist de laatste hand gelegd aan de foto en filmzaken. Op ca 360 Gb flashgeheugen verdeeld over een twaalftal kaartjes worden met 2 GoPro Hero 2, 1 GoPro Hero 3, een Leica D-Lux 4 en een Sony Nex-6 vanuit/af de volg cq service 9-5 de verrichtingen van Rik en ReintJan gevolgd en vastgelegd.
Op een paar ApplePro's en Airs en een Tb harde schijf zullen we een en ander bewerken en definitief opslaan.
Op een paar ApplePro's en Airs en een Tb harde schijf zullen we een en ander bewerken en definitief opslaan.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dat gaat helemaal goed komen hoor ik al!
Rik heeft zelfs nog even tijd gevonden om langs te komen op de 10 jaar SF meeting 11 mei dus geïnteresseerden kunnen daar kennis maken met equipe no. 328 en de auto bekijken.
Rik heeft zelfs nog even tijd gevonden om langs te komen op de 10 jaar SF meeting 11 mei dus geïnteresseerden kunnen daar kennis maken met equipe no. 328 en de auto bekijken.
-
RVL
- Geregistreerd lid
Na de testrit waar ik al eerder over schreef, is er een probleem naar bovengekomen. We hadden last van een slippende koppeling. Dit was het meest merkbaar als we snel opschakelden van 3 naar 4. Lastig en niet zo handig in de bergen tijdens de MM. Direct Jan van Ommeren gebeld en het probleem voorgelegd. Jan stelde voor de 93 meteen naar hem toe te brengen, dan zou hij kijken wat hij kon doen. Heb de 93 afgelopen maandagmiddag gebracht. Dinsdagochtend had hij de motor er al uit liggen. In de middag met Jan contact gehad en het bleek dat de koppelingsplaten oververhit waren geraakt en dus niet meer goed werkten. De oorzaak was waarschijnlijk in een iets te strak afgestelde koppeling. Jan heeft, omdat toch de motor eruit lag, alles nog even nagekeken, de startmotor vervangen (ratelde iets), alle draaiende delen en klemmen gecheckt en de versnellingsbakolie vervangen. Kortom, alles nagelopen. Woensdagmiddag de 93 weer opgehaald en het autootje loopt werkelijk als een kievit. Dankzij Jan reed ik met een big smile terug naar huis. Top Jan hartelijk dank dat je direct te hulp kwam. Grote klasse!! We zullen dankzij jou met vertrouwen het avontuur MM aangaan.
Zoals Saphire al schreef, kom ik zaterdag nog even met de 93MM naar Nulde. Zal dan nog voor een kleine verrassing zorgen want de 93 wordt op wel heel speciale en unieke wijze vervoerd............! Kom kijken en je zult versteld staan. Tevens zal de bemanning van de volgwagen van Saabpartners.com aanwezig. Het volledige Saab Mille Miglia team is daar aanwezig, voor dat we afreizen naar Brescia.
Nog even het programma van de MM bijgaand:
woensdag 15/5 technische keuring in de Fiera di Brescia
Donderdag 16/5 worden alle deelnemende auto's voorzien van een loodje en worden daarna opgesteld in het centrum van Brescia
Donderdagavond zullen we rond 20.30 uur starten voor de avond etappe naar Ferrara. een rit van 5.5 uur en 270km.
Vrijdagmorgen vroeg uit de veren voor een etappe van 13.5 uur(!) van ca 625km, naar Rome, alwaar we overnachten.
Zaterdag is de zwaarste dag, want we starten om ca 6.30 uur en rijden dan in 16.5 uur (!) weer terug naar Brescia.
Zoals jullie zien een zware opgaaf voor machine en mens.
We hebben er onwijs veel zin in. Hopelijk houd onze 93 en bemanning het uit. Al met al, van aankoop, restauratie het nemen van ontelbare hindernissen die altijd weer opduiken bij restauratie en preparatie van een oud Saabje, en het rijden van de MM, ben ik nu 3 jaar bezig. Laten we hopen dat alles heel blijft en dat we op 19/5 meet een zeer grote smile op ons gezicht de finish in Brescia halen.
Tot zaterdag in Nulde.
Zoals Saphire al schreef, kom ik zaterdag nog even met de 93MM naar Nulde. Zal dan nog voor een kleine verrassing zorgen want de 93 wordt op wel heel speciale en unieke wijze vervoerd............! Kom kijken en je zult versteld staan. Tevens zal de bemanning van de volgwagen van Saabpartners.com aanwezig. Het volledige Saab Mille Miglia team is daar aanwezig, voor dat we afreizen naar Brescia.
Nog even het programma van de MM bijgaand:
woensdag 15/5 technische keuring in de Fiera di Brescia
Donderdag 16/5 worden alle deelnemende auto's voorzien van een loodje en worden daarna opgesteld in het centrum van Brescia
Donderdagavond zullen we rond 20.30 uur starten voor de avond etappe naar Ferrara. een rit van 5.5 uur en 270km.
Vrijdagmorgen vroeg uit de veren voor een etappe van 13.5 uur(!) van ca 625km, naar Rome, alwaar we overnachten.
Zaterdag is de zwaarste dag, want we starten om ca 6.30 uur en rijden dan in 16.5 uur (!) weer terug naar Brescia.
Zoals jullie zien een zware opgaaf voor machine en mens.
We hebben er onwijs veel zin in. Hopelijk houd onze 93 en bemanning het uit. Al met al, van aankoop, restauratie het nemen van ontelbare hindernissen die altijd weer opduiken bij restauratie en preparatie van een oud Saabje, en het rijden van de MM, ben ik nu 3 jaar bezig. Laten we hopen dat alles heel blijft en dat we op 19/5 meet een zeer grote smile op ons gezicht de finish in Brescia halen.
Tot zaterdag in Nulde.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Geweldig dat we de MM Saab mogen zien zaterdag. Je maakt me wel heel nieuwsgierig hoe die vervoerd gaat worden...
Tot zaterdag.
Tot zaterdag.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

sonett003 schreef:Zojuist de laatste hand gelegd aan de foto en filmzaken. Op ca 360 Gb flashgeheugen verdeeld over een twaalftal kaartjes worden met 2 GoPro Hero 2, 1 GoPro Hero 3, een Leica D-Lux 4 en een Sony Nex-6 vanuit/af de volg cq service 9-5 de verrichtingen van Rik en ReintJan gevolgd en vastgelegd.
volgens mij is een TT opbouwen gemakkelijker
-
sonett003
- Geregistreerd lid
@turbopilot: volgens mij is een TT opbouwen gemakkelijker
Daar sla je een spijker recht op zijn kop
Ga me in de komende uren verdiepen in de werking van de Hero3.
Dirk en ik hebben trouwens afgesproken dat we de fotograaf/cameraman van Autovisie, Martijn Bravenboer, eindverantwoordelijke maken voor het foto/film deel van de MM 328 equipe
Tenfour heeft toegezegd de helpende hand te bieden bij het samenstellen van de eindpresentatie, kortom we doen ons best er iets moois van te maken.
Eerste vereiste: de broertjes van Lochem moeten de boel heel houden
Daar sla je een spijker recht op zijn kop
Dirk en ik hebben trouwens afgesproken dat we de fotograaf/cameraman van Autovisie, Martijn Bravenboer, eindverantwoordelijke maken voor het foto/film deel van de MM 328 equipe
Tenfour heeft toegezegd de helpende hand te bieden bij het samenstellen van de eindpresentatie, kortom we doen ons best er iets moois van te maken.
Eerste vereiste: de broertjes van Lochem moeten de boel heel houden
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Zoals aangekondigd zou Rik gisteren naar het Saabforum 10 jaar evenement komen met de Mille Miglia 93. Aldus geschiedde en met een wel heel bijzondere en unieke combi
Ook Saabpartners was aanwezig met een delegatie.
Ik wens equipe 328 zijnde Rik & Reint-Jan en volgers Dirk & Folmer evenals andere betrokkenen veel succes bij de deelname aan de Mille Miglia! Een droom om daar aan mee te kunnen doen. We gaan jullie volgen!

Ik wens equipe 328 zijnde Rik & Reint-Jan en volgers Dirk & Folmer evenals andere betrokkenen veel succes bij de deelname aan de Mille Miglia! Een droom om daar aan mee te kunnen doen. We gaan jullie volgen!

-
Tenfour
- Moderator + Donateur

Nog 1 rustdag en dan vertrekt equipe Van Lochem met de 93 tweetakt, op een andere aanhanger, richting Italië.
Ik was gister aangenaam verrast door het zien van de fris ogende V4 autotransporter, 6 jaar geleden ook mogen aanschouwen op Zandvoort. Rik heeft de rode Saab nog meer voorzien van historische details.
Reint-Jan & Rik, en ook het ondersteunende team, geniet van alle mooie momenten! Wat een avontuur!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Dat was ook precies de bedoeling van deze exercitie !Tenfour schreef:Ik was gister aangenaam verrast
-
millerman
- Donateur (3x)

Gelukkig nog even kunnen zien toen we aan kwamen rijden, Rik was net de uitrijkaart aan het afrekenen. Wat een briljante Solstad is dat!
Veel plezier allemaal aankomende tijd, ik lees met veel plezier mee
Veel plezier allemaal aankomende tijd, ik lees met veel plezier mee
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Niks Solstad!! Dit is een verre voorloper van de Solstad, een Lasse Thaung produkt uit Växjö.
Een en ander is beschreven in het volgende artikel http://photo.qip.ru/users/gazv8/9605026 ... ull_image/" onclick="window.open(this.href);return false;
In de loop der tijd is deze transporter geupgradet naar een V4, oorspronkelijk was het een kortneus '64 met een Sport motor.
Op de foto in het zweedse artikel is, als je goed kijkt, nog te zien dat het een kortneus is.
Aardig detail..... de achterruit is van een Volvo Amazon Combi
Het is niet helemaal duidelijk of er in de zestiger jaren meer gemaakt zijn door Lasse. Het vermoeden is dat het bij deze ene uitvoering is gebleven.
De oprijwagen van Rik is de originele (later gemodificeerde) 1964 uitvoering, kijk ook maar bij de gegevens van de RDW: B Datum eerste toelating 30-06-1964
Een en ander is beschreven in het volgende artikel http://photo.qip.ru/users/gazv8/9605026 ... ull_image/" onclick="window.open(this.href);return false;
In de loop der tijd is deze transporter geupgradet naar een V4, oorspronkelijk was het een kortneus '64 met een Sport motor.
Op de foto in het zweedse artikel is, als je goed kijkt, nog te zien dat het een kortneus is.
Aardig detail..... de achterruit is van een Volvo Amazon Combi
Het is niet helemaal duidelijk of er in de zestiger jaren meer gemaakt zijn door Lasse. Het vermoeden is dat het bij deze ene uitvoering is gebleven.
De oprijwagen van Rik is de originele (later gemodificeerde) 1964 uitvoering, kijk ook maar bij de gegevens van de RDW: B Datum eerste toelating 30-06-1964
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Dag 1
De 93 MM is in Duitsland bepakt en bezakt onderweg naar het nu nog zonnige zuiden.
Gelukkig hebben ze de goede Castrol TT olie bij zich (zie viewtopic.php?f=114&t=131361" onclick="window.open(this.href);return false;)
De weersvoorspellingen voor het einde van de week zijn ronduit bagger
15-25 mm regen op donderdag, tot 35 mm op vrijdag en ook op zaterdag blijft het zeikweer.
We troosten ons met de gedachte dat de Italiaanse variant van Piet Paulusma ook niet de wijsheid in pacht heeft en dat ook daar niets zo veranderlijk is als het weer
Vandaag hier in Nederland de laatste kleine dingen regelen, morgen vliegen Dirk en ik naar Bergamo. De ondersteunende crew moet immers uitgerust aan de klus beginnen
Zoals jullie al kunnen weten staat de MM Service 9-5 van Saabpartners reeds in Italië.
Morgen meer nieuws
De 93 MM is in Duitsland bepakt en bezakt onderweg naar het nu nog zonnige zuiden.
Gelukkig hebben ze de goede Castrol TT olie bij zich (zie viewtopic.php?f=114&t=131361" onclick="window.open(this.href);return false;)
De weersvoorspellingen voor het einde van de week zijn ronduit bagger
We troosten ons met de gedachte dat de Italiaanse variant van Piet Paulusma ook niet de wijsheid in pacht heeft en dat ook daar niets zo veranderlijk is als het weer
Vandaag hier in Nederland de laatste kleine dingen regelen, morgen vliegen Dirk en ik naar Bergamo. De ondersteunende crew moet immers uitgerust aan de klus beginnen
Zoals jullie al kunnen weten staat de MM Service 9-5 van Saabpartners reeds in Italië.
Morgen meer nieuws