Konvooi BREDA: Autobedrijf Peter Mink

Op 15 januari 2012 zal ter ere van Saab een dag van waardering voor Saab worden gehouden. Iedereen die zijn Saab(s) koestert of Saab een warm hart toedraagt is welkom. Lees verder en schrijf je in!
Plaats reactie
maxmink93
Geregistreerd lid

Re: we are many, we are SAAB, vanuit Breda (nog 7 plekken vr

Bericht door maxmink93 » zo 08 jan, 2012 13:15

Oftewel rustig rijden (maar dat spreek voorzich!).
Deze flitsers staan er idd dagelijks.
Zodra je van de snelweg komt mag je daar nog 70 rijden...

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: we are many, we are SAAB, vanuit Breda

Bericht door U-Poll » zo 08 jan, 2012 13:16

KLPD !! Nee! Niet doen!

Twee jaar geleden vond ik het ook al zo jammer dat de groepen vanaf Soesterberg (naar Muiden) zo ver uit elkaar werden gehouden; elke tig minuten mocht er een clubje rijden. Ik vond dat dus geen konvooi. En waarom? Omdat de KLPD zo besliste. Echt achterlijk, volkomen zonder reden. Op de rit naar Soesterberg (voor mij vanaf Reeuwijk), zijn we wél gewoon allemaal achter elkaar aan gereden - prachtig, een ECHT konvooi. Het heeft geen enkel probleem veroorzaakt onderweg, lui die wilden in/uitvoegen konden er prima langs.

Bovendien, er is geen enkel verkeersvoorschrift dat dit zou verbieden. Ook trouwens een leuke insteek voor de dagelijkse files in de randstad: iedereen bekeuren! "Want je rijdt in konvooi". Moet je trouwens -voor de lol- eens kijken naar de dagelijkse konvooien op de A15/A16 (R'dam ruit zuid) van vrachtwagens, zelfs buiten de spits. Probeer daar maar eens in- en uit te voegen.

Als je toestemming gaat vragen aan de KLPD, dan gaan ze direct in dominee-mode: "mag niet", "regeltje hier, regeltje daar", "verkeersveiligheid". POEP! Er is niets aan te wijzen waarom het in groepjes van 10 a 15 auto's zou moeten. Gewoon niet doen! Géén toestemming vragen - want dan gaan ze er mee bemoeien.

Ik moest even mopperen. Meestal ben ik erg positief, en blij enzo... maar mbt dit KLPD geneuzel dus NIET.

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » zo 08 jan, 2012 13:22

9900 schreef:Ik haak wel aan als jullie langs Barendrecht/Ridderkerk komen.

als jullie een ongeveer tijd kunnen geven hoelaat jullie daar langs komen wil ik daar ook aanpikken

Rene Dillisse
Geregistreerd lid

Bericht door Rene Dillisse » zo 08 jan, 2012 13:26

Beste forumleden,

Mijn broertje (frankdillisse) en ik zijn er zo goed als zeker bij. Kunnen we onder voorbehoud op de lijst gezet worden? Vanavond zal ik ons definitief bevestigen! Hebben er zin in!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 08 jan, 2012 13:27

U-Poll schreef:Bovendien, er is geen enkel verkeersvoorschrift dat dit zou verbieden.
Niet letterlijk. Maar er is helaas altijd een algemeen artikel waaronder al het gedrag dat 'gevaarlijk' of 'hinderlijk' is mee afgestraft kan worden, namelijk Artikel 5 van de Wegenverkeerswet.

Verder wel eens dat het niet nodig is de KLPD verder te informeren, ze zijn in het algemeen al geïnformeerd door de organisatie. Als je je verder netjes gedraagt in het verkeer, is er geen probleem.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 08 jan, 2012 13:28

Ik kon ook niet echt iets vinden kwa regels.
Alleen maar over speciale vracht enzo..
Fijn dat jij dat ook even bevestigt. Als je mensen die in willen voegen even een seintje geeft met je lampen en hem dan inlaat voegen dat het allemaal geen probleem hoeft te zijn (dat zou ik zelf op prijs stellen, Want invoegen is aardig spannend als beginnend bestuurder/in een les auto). Mensen halen ons toch wel in omdat de snelheid lager ligt dan hun rijden (120 a 130) wij z'n 100...
Ton77 schreef:
9900 schreef:Ik haak wel aan als jullie langs Barendrecht/Ridderkerk komen.

als jullie een ongeveer tijd kunnen geven hoelaat jullie daar langs komen wil ik daar ook aanpikken
Zover ik weet sluit 9900 aan bij ons. Wellicht dat jullie met z'n 2 naar Breda kunnen komen :wink:?

Ton77
Geregistreerd lid

Re: we are many, we are SAAB, vanuit Breda (nog 6 plekken vr

Bericht door Ton77 » zo 08 jan, 2012 13:32

dat zou voor mij zeker en voor 9900 miss ook wel een erg eind om zijn aangezien onze wegen zich kruisen bij ridderkerk, papendrecht alsik me niet vergis

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 08 jan, 2012 13:35

IK denk dat we dit even beter in PB's kunnen afhandelen. Anders spammen we wel heel het topic vol!

Phantom
Geregistreerd lid

Bericht door Phantom » zo 08 jan, 2012 13:41

Je rijd dan indd eerst een heel eind naar beneden om dan weer terug naar boven te gaan langs dezelfde weg. (uiteraard aan de andere kant :P)
Als je daar bij het tankstation wacht tot we daar aankomen pik je meteen aan.
Ivm de nog niet alle bekende stoppauzes kan ik je nog geen exacte tijd noemen maar dat wordt van tevoren natuurlijk nog bekend. ;)

Te-Jo
Geregistreerd lid

Bericht door Te-Jo » zo 08 jan, 2012 13:48

maxmink93 schreef:dat zou ik zelf op prijs stellen, Want invoegen is aardig spannend als beginnend bestuurder/in een les auto
Hoezo Max, kom jij in een les auto :P

Phantom
Geregistreerd lid

Bericht door Phantom » zo 08 jan, 2012 13:51

Met z'n driewielertje op de auto-ambulance. :P

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » zo 08 jan, 2012 13:55

Haha nee ik doelde alleen op het feit dat ik dat zelf ook spannend vind als ik daar volgas in z´n 3 aankom en dan geen ruime mogelijkheid heb om in te voegen.

En phantom ben je jaloers ofzo :evil:?

Ik heb Ton77 een PB gestuurd. Zal alles verder met hem kortsluiten.

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » zo 08 jan, 2012 14:10

yep
millerman schreef: Niet letterlijk. Maar er is helaas altijd een algemeen artikel waaronder al het gedrag dat 'gevaarlijk' of 'hinderlijk' is mee afgestraft kan worden, namelijk Artikel 5 van de Wegenverkeerswet.
En dit noemen ze ook wel het KAPSTOK ARTIKEL waar ze alles maar dan ook alles aan kunnenhangen,wat niet in de wet staat of door regeltjes geregeld is. ;-|+

Grt Hennie

Robin_Hoftijzer
Geregistreerd lid

Re: we are many, we are SAAB, vanuit Breda (nog 5 plekken vr

Bericht door Robin_Hoftijzer » zo 08 jan, 2012 14:24

ik en mijn broer merlijn gaan ook mee, lekker van de sfeer mee genieten.
zelf rij ik een MY03 Saab 93°ss vector 2,0t (175pk)
Mijn broer komt in een 93° se 2.0t ..

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » zo 08 jan, 2012 14:49

Ton77 schreef:dat zou voor mij zeker en voor 9900 miss ook wel een erg eind om zijn aangezien onze wegen zich kruisen bij ridderkerk, papendrecht alsik me niet vergis
ach een stukje rijden is geen straf, ik kom heerlijk naar Breda :D

Plaats reactie