Ik heb ruim 20 jaar ML producten gebruikt, daarna over gestapt naar Mike Sanders.
De reden was dat ML oplosmiddelen bevat (Dinitrol mogelijk ook), deze zijn na ca 7 jaar verdampt en dan wordt de substantie hard (bij donkere auto's sneller als bij lichtgekleurde)
Mike Sanders moet opgewarmd worden in een frituurpannetje tot 120 C, daarna blijft het ca een half uur dun smeerbaar als motorolie. Bij 20 graden is het ietsje zachter als een kaars, daardoor druipt Mike Sanders bij een hete zomer niet zo overdreven veel weg zoals bij Fluidfilm het geval is.
Mike Sanders houdt + 40 jaar. Spuiten is een hele uitdaging omdat de spuit ook warm gehouden moet worden.
Ikzelf kwast het, ook de bodem, de moeilijk bereikbare plekken doe ik nog steeds met een spuitbus ML
De bodem kan eenvoudig terug schoongeveegd worden met hete luchtblazer en een doek (bodem wordt wel zwart van het straatstof.
Een grote pot Mike Sanders kost 60 euro, ruim voldoende om 2 tot 3 auto's van boven tot onder compleet te behandelen. er zijn ook bedrijven die dit (vieze werk) voor je verzorgen, maar daar betaal je dan ook voor.
De losse Dinitrol bij jou 96 zou ik verwijderen en daarna met een vet naar keuze bijwerken.
Een warme dag is ideaal om dit te doen.
Mike Sanders.jpeg
ML.jpeg
203binnenkant deur2.jpeg
(combinatie Mike Sanders (met de kwast gedaan en lichte kleur) en ML (donkere kleur)
http://www.christian-merten.de/DAF/Rost ... eltest.htm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.