Wat valt je op aan deze late 96?
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Re: Wat valt je op aan deze late 96?
Wat Redmer al schrijft, mij vallen ook die velgen op. Dat lijken oudere te zijn, uit de jaren ‘60.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

Het eerste wat opvalt zijn de louvres (omdat ik ze er direct af zou halen...
) en verder 2 losse dakdragers met een bak die de ronde contouren van het dak lijkt te volgen.
-
el-barro
- Donateur (2x)

De oude velgen hadden ovale gaten. Deze velgen kwamen ook langs in een Facebook groep en iemand wist te vertellen dat deze voor tarmac race waren. In hoeverre dit waar is weet ik niet.Joopyboy schreef: ↑zo 10 dec, 2023 13:31Wat Redmer al schrijft, mij vallen ook die velgen op. Dat lijken oudere te zijn, uit de jaren ‘60.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Inderdaad de velgen. En inderdaad zijn deze 'competition' velgen zichtbaar op oude rally foto's. Uit de periode dat er nog een soccerballs waren. Interessant! Ik wist niet eens dat ze er waren!!
Louvres.... inderdaad. Ook niks voor mij. Zwarte striping op de deur/zijkant? Top!
Louvres.... inderdaad. Ook niks voor mij. Zwarte striping op de deur/zijkant? Top!
-
jelger
- Geregistreerd lid
Wat mij opvalt? Dat ik deze graag zou willen hebben. Ultiem.
Maar met andere wielen.
Maar met andere wielen.
-
Barten
- Donateur (12x)

Zwarte striping op de zijkant kan mooi zijn, maar te vaak valt me op dat het net niet mooi recht is aangebracht. Zeker als de strip daarboven al niet helemaal strak zit of de deur niet lekker afgehangen is, dan oogt het vaak erg rommelig.
Die wielen in combinatie met de plattere wieldop staan inderdaad wel netjes.
Die wielen in combinatie met de plattere wieldop staan inderdaad wel netjes.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Goed punt, die plattere wieldop! Volgens mij gaat die samen met de iets bredere velg die vanaf MY76 (of was het 75?) standaard geleverd was. Mijn '76-er had die plattere dop inderdaad, icm 165x15 op de velg ipv 155.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Wat valt je op aan deze laten 96?
Lijkt gewoon omgebouwd met 4 gaat sport naven en zit er een setje staal onder van een 90.
Maar dan passen deze wieldoppen niet, zou je denken.
de grotere doppen zitten normaal vast op die stalen pennetjes op de velg. De rand van de velg lijkt ook iets anders.
Tot ergens ‘74 had de 99 ook staal met ronde gaatjes.
Met Plate wieldoppen kom je voor al heel gauw in de problemen met de uitstekende aandrijfas.
Jammer dat de dop erop zit, ik ben benieuwd of dit type staal er ook was in 5 gaats
Komt bij, er is ook een serie van die gele 96 tigers gemaakt met minilite 5 gaats velgen ( en electronische ontsteking) ?
Maar dan passen deze wieldoppen niet, zou je denken.
de grotere doppen zitten normaal vast op die stalen pennetjes op de velg. De rand van de velg lijkt ook iets anders.
Tot ergens ‘74 had de 99 ook staal met ronde gaatjes.
Met Plate wieldoppen kom je voor al heel gauw in de problemen met de uitstekende aandrijfas.
Jammer dat de dop erop zit, ik ben benieuwd of dit type staal er ook was in 5 gaats
Komt bij, er is ook een serie van die gele 96 tigers gemaakt met minilite 5 gaats velgen ( en electronische ontsteking) ?
-
jota
- Geregistreerd lid
Er zijn ooit in het verre verleden 5 gaats rally velgen gemaakt voor een 96. Dat is dit type dat lijkt op 99/90 velgen, maar wel degelijk voor 96. Kom je zeer zelden tegen.
-
op
- Donateur (4x)

Dat ik er direct hekel hebberig van wordt

Top ding! Er mogen alleen wel ander velgen onder, Soccerballs denk ik zo....
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja ik zou hier ook soccerballs onder zetten.
-
Willem13
- Geregistreerd lid
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja, mooi. En van de strip vs embleem: da's inderdaad heel lelijk!
Ik ken het verhaal van jouw 96 een beetje (heb je hier op het forum wel eens wat over geschreven). Een uitgebreide fotoserie van een hele late 96 in volle glorie zou ik wel leuk vinden!
Ik ken het verhaal van jouw 96 een beetje (heb je hier op het forum wel eens wat over geschreven). Een uitgebreide fotoserie van een hele late 96 in volle glorie zou ik wel leuk vinden!