Binnen 24 uur had ik een lederen-stuuwiel-renovatieset In huis. En ze hebben een heel aantal 'How To'-video's op YT staan. Maar ik moest meer doen: het metalen deel in het midden, de 3-spaak was ook niet helemaal fris meer.
Eerst het leder afgeplakt en met een schuurspons gaan schuren. Jaren vuil en vet telkens weggehaald met ammoniak, laten drogen, weer schuren enz. In goede primer gezet en daarna laagje-voor-laagje mat-zwart (sneldrogend) opgebracht. De eerste laag deed ik met 'satijn-zwart', maar ik vond dat teveel glimmen. In totaal 6 laagjes opgebracht in 48 uur.
Stap twee was het leer. Met het verwijderen van het schilderstape trok ik al hele voetbalvelden oude leerverf-laagjes mee. Mooi! Daarna helemaal volgens Colourlocks YT video's: schoongemaakt, geschuurd, kleur opgebracht en geseald. Het toegestuurde pakketje bevat alles. Zelfs een klein sponsje om de kleur op te brengen. En de hoveelheid materiaal / vloeistoffen is / zijn ruim voldoende voor één stuur.
Wat ontbreekt nu nog aan mijn geluk? De adapter achter het stuur (gloednieuw!) komt zonder de 9 zaagsnede-kop m5-boutjes. Er zaten verzinkte imbussen in. Die heb ik vervangen: nu laagkop imbusjes die ik ook zwart heb gespoten. 9 zaagsnede-boutjes vind ik nog wel een keer.
Onderstaande foto's zijn van vóór het sealen.