Mijn weerstand van de vlotter is versleten, aantal draadjes kapot. Weet iemand het bereik van de weerstand? Ik kan hem nu niet meer meten.
Iemand ervaring met het reparen van deze weerstand.
Groet,
John
Weerstand tank vlotter Saab 96 '72
- Johg
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 16 jul, 2005 20:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Weerstand tank vlotter Saab 96 '72
Saab 96, Saab 9-5
In SAAB we believe !!
In SAAB we believe !!
- LSS
- Geregistreerd lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 25 jul, 2008 22:02
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Weerstand tank vlotter Saab 96 '72
dag John
Ik ben van plan de weerstanddraad te vervangen, maar het is er nog niet van gekomen. Ik heb wel vorig jaar e.e.a. gemeten om te begrijpen hoe het werkt.
De weerstand van de vlotter is ca. 190 Ohm. De vlotter is van model 1975 (datum 10.70 staat er op). Het meten van de weerstand gaat niet gemakkelijk, omdat er vaak geen goed contact wordt gemaakt.
De lengte van de draad schat ik op 200 cm: Ik tel 100 windingen bij een gemiddelde omtrek van het plaatje waar de wikkelingen omheen zitten van 2 cm. Zo kom ik op ca. 190 Ohm over 200 cm.
Ik heb vorig jaar weerstanddraad gekocht van 100 Ohm per meter (draad in de verpakking is 5 meter lang).
W = tank leeg signalering. De vlotter hangt laag en maakt contact met massa --> lampje 'lege tank' brandt.
G = tankniveau. Vlotter hoog dan is de weerstand R hoog. Raakt de tank leger, dan zakt de vlotter en wordt R lager.
Ik ben van plan de weerstanddraad te vervangen, maar het is er nog niet van gekomen. Ik heb wel vorig jaar e.e.a. gemeten om te begrijpen hoe het werkt.
De weerstand van de vlotter is ca. 190 Ohm. De vlotter is van model 1975 (datum 10.70 staat er op). Het meten van de weerstand gaat niet gemakkelijk, omdat er vaak geen goed contact wordt gemaakt.
De lengte van de draad schat ik op 200 cm: Ik tel 100 windingen bij een gemiddelde omtrek van het plaatje waar de wikkelingen omheen zitten van 2 cm. Zo kom ik op ca. 190 Ohm over 200 cm.
Ik heb vorig jaar weerstanddraad gekocht van 100 Ohm per meter (draad in de verpakking is 5 meter lang).
W = tank leeg signalering. De vlotter hangt laag en maakt contact met massa --> lampje 'lege tank' brandt.
G = tankniveau. Vlotter hoog dan is de weerstand R hoog. Raakt de tank leger, dan zakt de vlotter en wordt R lager.
Saab 9-3 Estate
Saab 96 V4 (1977)
Saab 96 V4 (1975) project
Saab 900Sng verkocht
Saab 96 V4 (1977)
Saab 96 V4 (1975) project
Saab 900Sng verkocht
- Johg
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 16 jul, 2005 20:13
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Weerstand tank vlotter Saab 96 '72
Thanks.
Ga in de vakantie eens met een potmeter experimenteren. Zal de uitslag mededelen. Misschien een manier om de vlotters te "reviseren"
Groet,
John
Ga in de vakantie eens met een potmeter experimenteren. Zal de uitslag mededelen. Misschien een manier om de vlotters te "reviseren"
Groet,
John
Saab 96, Saab 9-5
In SAAB we believe !!
In SAAB we believe !!