hij is zo goed mogelijk afgesteld en staat op 6gr voor ontsteking, zonder vacuumvervroeger. De vacuumvervroeger werkt goed en de vervroeging met gewichtjes werkt volgens mij ook goed. De carburateur moet ik nog op de stationeerschroef afstellen, maar dat heeft volgens mij geen invloed op het rijden onder belasting. Wellicht zet ik hem nog een keer op een rollenbank maar wil eigen zelf proberen hem zo goed mogelijk af te stellen zonder te gokken.
Ik was niet van plan om er programmeerbare onsteking, of een lambasonde in te bouwen. Alles een beetje old scool laten dus. Ik was eigenlijk ook niet van plan om meer dan 5500 toeren te gaan maken.
in het Saab v4 Competion Modification uit 1972 vind ik het volgende
Install ignition coil, 850663, together with resistor
850059. Remove the resistors in the ignition wires and
install connectors no.1178. Change to rotor, no.1177.
Remove the vacuum unit and lock the breaker plate to
the fixed bottom plate in the distributor. The basic
(static) ignition timing should be 9° BTDC with vertical carburetor system and 6° BTDC with side draft
carburetor Weber 45 DCOE-16S.
@app1, ik begrijp jouw beschrijving niet zo goed. Wellicht lees ik verkeerd.
Hoeveel voorontsteking hebben we normaal gesproken bij met centrifiugaal en vacuum vervroeging?