Rallysport
-
Funky Dude
- In memoriam †
-
v4 hans
- Donateur (4x)

-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: Rallysport
Redmervand heeft ze erop zitten. Dit gaas is bedoeld om rondvliegend grind op te vangen zodat het koplampglas enigszins beschermd is. In de tijd van de 2-taktjes werd er nog meer op onverharde wegen gereden en gerallyed, dat zal de reden zijn dat het op nieuwere SAABjes minder vaak te vinden is.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Een vriend van me had ze op zijn V4 met rechthoekige koplampen. De auto is nu uitgerust met een Amerikaanse grille. Ik moet de foto’s nog opzoeken.
-
redmervand
- Donateur (6x)

Ik heb ze inderdaad in gebruik, eens via Tradera kunnen kopen

Ik heb ook nog een setje voor wat grotere lampen, ik vermoed voor (steilneus) 900

Ik heb ook nog een setje voor wat grotere lampen, ik vermoed voor (steilneus) 900
-
Jengels
- Geregistreerd lid
Klopt. Voor rondvliegende stenen inderdaad. De 2-takt’s reden in een tijd dat rally’s nog op de openbare weg werden gereden. Je kwam ander verkeer en andere deelnemers tegen. Vergelijkbaar met de huidige rittensport. Medio jaren zeventig werden rally’s op afgesloten wegen gereden. Met helm en de deelnemers startten om de minuut. Dan kwam je niemand meer tegen. Dus ook geen opvliegende stenen en dus geen roosters meer nodig.Funky Dude schreef: ↑vr 27 dec, 2024 13:30Redmervand heeft ze erop zitten. Dit gaas is bedoeld om rondvliegend grind op te vangen zodat het koplampglas enigszins beschermd is. In de tijd van de 2-taktjes werd er nog meer op onverharde wegen gereden en gerallyed, dat zal de reden zijn dat het op nieuwere SAABjes minder vaak te vinden is.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Deze gast heeft nogal een speciale configuratie
let op zijn uitlaat, de schijnwerper constructie, zijn bumper en de ruitenwisser met windvanger en de sproeiinstallatie direct op de wissers.