Rallysport

1967-1980
Plaats reactie
v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » vr 19 dec, 2008 14:06

hier een aantal mooie foto's van Stig Blomquist:

http://www.motorsport-legend.com/gallery.php?gid=190

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 20 dec, 2008 23:28

ad
Geregistreerd lid

rally 96

Bericht door ad » zo 21 dec, 2008 18:01

Waarschijnlijk een der laatsten die ooit nog eens te koop komen, en zeker in deze staat........Even wachten op de hoofdprijs in de staatsloterij.

Ad

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 22 dec, 2008 12:53

Waarschijnlijk een der laatsten die ooit nog eens te koop komen, en zeker in deze staat........Even wachten op de hoofdprijs in de staatsloterij.
Waarom?
Zoals ik het lees is het een eigenbouw. En voor 18.000 pond kun je aardig wat maken.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » ma 22 dec, 2008 19:27

Correctie: 18000 Euro.

Alex

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 22 dec, 2008 20:08

Correctie: 18000 Euro.
Helemaal correct :lol: .

Alleen pond en Euro zijn tegenwoordig gelijk in waarde.

ad
Geregistreerd lid

rally saab

Bericht door ad » ma 22 dec, 2008 21:02

Je kunt inderdaad voor 18.000 euro een aardig eind komen. Alleen waar haal je een gietijzeren versnellingsbak vandaan?? Zo'n ding is een 'must' als je er 145 pk of meer in zet. Anders kun je bakken blijven wisselen. En alleen met een "Mexico steun" ga je het niet redden. Wij hebben momenteel, naar schatting, +80 pk aan boord. Op zich niet verkeerd maar soms zou ze nog wat meer 'power' wensen. Zeker als het een beetje heuvelachtig wordt zoals onlangs in de Ardennen. Aan de andere kant is de 96 nu door en door betrouwbaar, en daar is ook heel wat voor te zeggen.

Ad

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » ma 22 dec, 2008 21:11

Waarom?
Zoals ik het lees is het een eigenbouw. En voor 18.000 pond kun je aardig wat maken
Je hebt gelijk het is een replica.....dan maar wat anders doen met die 25 miljoen.

ad

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » ma 22 dec, 2008 21:29

In nederland staat ook een replica te koop voor €20.000,-. Die ziet er wel mooier uit, maar ik heb geen idee hoeveel pk die heeft.

http://www.speurders.nl/overzicht/saab- ... 98439.html

heeft iemand deze auto al eens bekeken?

V4liefhebber
Geregistreerd lid

Bericht door V4liefhebber » ma 22 dec, 2008 21:38

Alleen waar haal je een gietijzeren versnellingsbak vandaan??
Geduld :wink: .

Zolang ik tradera volg hebben er twee gietijzerenbakken te koop gestaan. Je moet me niet naar de prijs vragen :wink: .

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » ma 22 dec, 2008 22:15

In nederland staat ook een replica te koop voor €20.000,-. Die ziet er wel mooier uit, maar ik heb geen idee hoeveel pk die heeft.

http://www.speurders.nl/overzicht/saab- ... 98439.html

heeft iemand deze auto al eens bekeken?
Dat is de ex-rally Saab van Tros regiseur Guus Verstraten. Volgens mij is die als verkocht. Maar of hij echt origineel was, durf ik niet te zeggen.

ad

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 03 jan, 2009 20:34

Voor de liefhebbers:
er staat een mooi artikel over rally saabs in het duitse tijdschrift Oldtimer Markt
http://www.oldtimer-markt.de/

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » za 03 jan, 2009 20:53

Leuuuk. Staan nog meer interessante dingen in: Kawa Z1R, één van mijn favoriete kawa's. Met turbo nog häftiger. De Kompressor BMW is ook gaaf.

Leuke foto bij de inhaltsverzeichnis. Per Eklund met zijn ouwe kop :wink: in zijn groene 96.

We gaan 'm kopen. Bedankt

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » zo 04 jan, 2009 12:19

Blad besteld...ben benieuwd.

Overigens wordt de vraag wel steeds actueler wat Saab Zweden met zijn museum gaat doen als het spul niet verkocht wordt of er geen doorstart gemaakt kan worden. Zou toch zonde zijn als zo'n unieke collectie uit elkaar zou vallen.

ad

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » za 10 jan, 2009 12:39

moet je deze achterschermen zien. Is dat zelfbouw of bestaat/bestond dit zo?

Afbeelding

Plaats reactie