Rallysport
-
Areyonga
- Donateur (3x)

Re: service saab 900 RAC 1991
Opvallende zaken onder de kap:v4 hans schreef:
hier wat service tijdens de RAC rally van 91. Dat lijkt me nu typisch iets voor jouw willeme 1, beetje improviseren. of doe ik je nu te kort?
Stuurbekrachtigingsreservoir "veilig" in het interieur filter inlaat traject.
Saab 99 koelvloeistofreservoir (zodat eea past tussen buitenscherm en binnenscherm waarschijnlijk).
2 flinke reservoirs voor koppeling en remmen (beide weer afzonderlijk waarschijnlijk).
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Wellicht kun je dan hier ook nog wat van maken: Dezelfde auto, rally en rijder:Areyonga schreef: Opvallende zaken onder de kap:
Stuurbekrachtigingsreservoir "veilig" in het interieur filter inlaat traject.
Saab 99 koelvloeistofreservoir (zodat eea past tussen buitenscherm en binnenscherm waarschijnlijk).
2 flinke reservoirs voor koppeling en remmen (beide weer afzonderlijk waarschijnlijk).

-
turbopilot
- Donateur (7x)

normaal zit daar de zekeringenkast!Areyonga schreef:v4 hans schreef: Saab 99 koelvloeistofreservoir (zodat eea past tussen buitenscherm en binnenscherm waarschijnlijk).
-
v4 hans
- Donateur (4x)

RAC '84 Saab 99
Hier Ola Stromberg en Per Carlsson tijdens de RAC rally van 1984.

-
sb129h
- Donateur (2x)

Re: Rallysport
En met de "oude" deuren, dus met de spiegels gemonteerd op het metaal.
Kan me toch voorstellen dat in 1984 de "nieuwe" deuren, dus met de spiegel in de hoek van de deurruit, er al waren?
Kan me toch voorstellen dat in 1984 de "nieuwe" deuren, dus met de spiegel in de hoek van de deurruit, er al waren?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

ja, maar dit is een oudere saab ook gezien de kleine bumpers vermoedelijk een ems met homologatie papieren
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Dit moet een Turbo zijn. Hij rijdt hier met smalle spatborden. De fabriekswagens waar Blomquist en Eklund eerder mee rijden hadden spatbordverbreders, zoals op deze EMS tijdens de Elba Rally in 77

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Rac '88, Saab 900
Hier opnieuw Ola Strömberg met nu Tina Thorner tijdens de RAC rally van 1988

-
v4 hans
- Donateur (4x)

sb129h schreef:En met de "oude" deuren, dus met de spiegels gemonteerd op het metaal.
Hier heb ik nog een 99 uit 1984. Ditmaal de rally van Finland. Ook hier (evenals bij de RAC rally van 84) ingeschreven als een 99 turbo. Ook hier met een 'smalle' auto zonder verbreders. De kleurstelling lijkt me ook hetzelfde. Bij mijn weten hoort deze kleurstelling bij Saab Finland uit die jaren.

Het zijn Jarmo toivonen and Kari Jokinen met startnr 51. Ze eindigden op een 36e plaats in het klassement na 1416!! km waarvan 457 km op snelheid. Dat is toch knap je auto heel houden met deze jumps.