1967-1980
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » vr 22 apr, 2011 23:20
Jengels schreef: zijn grootste successen met Lancia,
Dat moet zeker 'grote' zijn

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » za 23 apr, 2011 20:19
Jengels schreef:Simo Lampinen heeft veel navigators gehad. Echter in 1973 reed hij met Solve Andreasson de Lombard RAC rally.
Ze reden destijds met startnummer 14...
..het rallyschild lijkt niet van de RAC. ... Maar het lijkt wel of er Daily Mirror staat. Da's natuurlijk UK ten top.
Ik zoek nog even naar bewijs.
het is wel correct. hier nog wat meer foto's van dezelfde rally.

-
Jengels
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jengels » za 23 apr, 2011 20:38
Nog sterker.... Het is zelfs dezelfde bocht en zelfde doorkomst. Let maar eens op de dame in de lange jas, de man met de kinderbuggy en de meneer met het rood-witte racejack en het typische engelse hoofddeksel...

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » za 23 apr, 2011 20:54
Jengels schreef:Nog sterker.... Het is zelfs dezelfde bocht en zelfde doorkomst. Let maar eens op de dame in de lange jas, de man met de kinderbuggy en de meneer met het rood-witte racejack en het typische engelse hoofddeksel...
inderdaad. Zo goed had ik hem nog niet bekeken.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » za 23 apr, 2011 21:32
Hier nog even Per Eklund tijdens deze rac rally van 73. Ook voor Per Eklund geen succes dit jaar
even het startnummer schoonmaken:

-
Jengels
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jengels » za 23 apr, 2011 21:48
Leuk detail: in het midden van de grille, boven het logo steekt een zwart pennetje uit de grille. Als ik me goed heb laten informeren is dit een metalen stripje waarmee de motorkap van buiten kan worden ontgrendeld. De kabel komt dan te vervallen.
Ter afwerking gebruikte men dezelfde zwarte kunstof knop als aan de binnenzijde op de deuropener zit.
De motorkap zelf kon ook in z'n geheel worden afgepakt en lag dus 'los'. De standaard scharnierstang was verwijderd. De riem is puur voor de stabiliteit en als extra zekerheid dat de motorkap er niet nog helemaal vanaf kan vliegen mocht de vergrendeling losschieten.
Jeroen
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » ma 25 apr, 2011 10:27
Jengels schreef:Leuk detail: in het midden van de grille, boven het logo steekt een zwart pennetje uit de grille. Als ik me goed heb laten informeren is dit een metalen stripje waarmee de motorkap van buiten kan worden ontgrendeld. De kabel komt dan te vervallen.
Dat was me nog nooit opgevallen. toch duidelijk zichtbaar:

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » ma 25 apr, 2011 10:30
Een uitglijder van Per Eklund en Rolf Carlsson tijdens de Rally van Zweden in '73. Aan de finisch toch nog tweede achter Stig Blomquist.

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » di 26 apr, 2011 23:00
Even je voorwiel aangedreven wagen zetten voor de bocht. Stig Blomquist en Björn Cederberg werden tweede tijdens de Rally Costa Smeralda met hun Saab 99 turbo.

-
Areyonga
- Donateur (3x)

Bericht
door Areyonga » di 26 apr, 2011 23:23
Nog een alternatieve uitwendige hefboom voor de motorkap-vergrendeling bij een V4 met een "US-front" en grotere radiateur.

-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » vr 29 apr, 2011 19:19
[]Dit zal wel een privé verbouwing zijn? op zich vrij eenvoudig te maken.
ik heb al eens mijn grille moeten demonteren om de motorkap open te maken. de sluiting stond toen niet goed afgesteld.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Bericht
door v4 hans » vr 29 apr, 2011 19:28
Wie kan hier iets over vertellen?

-
Jengels
- Geregistreerd lid
Bericht
door Jengels » vr 29 apr, 2011 19:34
v4 hans schreef:Wie kan hier iets over vertellen?g