Rallysport

1967-1980
Plaats reactie
72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 12 feb, 2009 15:54

[]Alleen het inschrijfgeld is al 2500 euro, maar daar zitten dan wel overnachtingen en een diner in Monaco bij in...

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 12 feb, 2009 15:57

och, iets om voor te sparen... en een paar sponsors vinden wellicht. :twisted:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 12 feb, 2009 20:32

maar daar zitten dan wel overnachtingen en een diner in Monaco bij in...
Wat ik me nou altijd afvraag: rijden ze na de rally ook gewoon weer naar huis of... Ik kan me voorstellen dat zoiets best wel belastend is voor mens en machine.
Alleen het inschrijfgeld is al 2500 euro
Ja, ik heb na het voltooien van de restauratie van mijn TR serieus gekeken of ik niet mee kon doen aan de Scotish Malt Rally die door Hero wordt georganiseerd... Ik kan me het deelnamebedrag niet zo voor de geest halen, maar ik weet wel dat de kosten voor een equipe ongeveer even hoog zijn als de aanschaf van een hele mooie 96 in heel goede staat! Laat maar, dan weet ik wel een ander doel voor mijn geld.

Menno

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 12 feb, 2009 23:32

MvR schreef:...rijden ze na de rally ook gewoon weer naar huis of...
De 96 van mijn kennis hier ging op een autotruck samen met nog andere deelnemers van Santander via Madrid naar de start in Barcelona. De eigenaar/bestuurder kwam apart per vliegtuig. De auto is ook met een truck weer opgehaald uit Monaco.

Afbeelding

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 13 feb, 2009 0:07

72sonett3 schreef:
jelger schreef:volgend jaar meedoen?
Alleen het inschrijfgeld is al 2500 euro, maar daar zitten dan wel overnachtingen en een diner in Monaco bij in...
Ooooh, dan is het een koopje..hahahaha

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 13 feb, 2009 1:04

marq101 schreef:Ooooh, dan is het een koopje...
Ik heb me vergist... het is zelfs 3700 euro
http://www.acm.mc/rmch/2009/docs/droits ... t_2009.pdf

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » zo 15 feb, 2009 11:39

Gisteren naar Spa geweest voor de "Boucles des Spa legends"

fantastische rally gezien. Voor de toppers stond er een gemiddelde van 80 km/h wat nooit te halen was vanwege de sneeuw.

voor de liefhebbers wat beelden:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6p_joT9mEoc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6p_joT9mEoc&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aN97aZ6Pqdw&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aN97aZ6Pqdw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

72sonett3
Geregistreerd lid

Boucles des Spa legends

Bericht door 72sonett3 » zo 15 feb, 2009 12:41

Geen spijkerbanden zeker?

Tjeho
Geregistreerd lid

Bericht door Tjeho » zo 15 feb, 2009 13:49

Slechts 1 met voorwiel aandrijving.......

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 15 feb, 2009 14:32

Vraag is wie het kaf en wie het koren

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Boucles des Spa legends

Bericht door v4 hans » ma 16 feb, 2009 22:46

72sonett3 schreef:Geen spijkerbanden zeker?
nee, dat mag niet in belgië.

Tjeho schreef: Slechts 1 met voorwiel aandrijving.......
er zaten er wel meer bij. o.a. een prachtige Talbo Samba. Maar die mini was top. Reed aanvankelijk ook aan de leiding. Pas toen in de loop van de dag de wegen schoner werden kwamen de kanonnen naar voren.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » di 17 feb, 2009 22:54

De fietscomputer zit er op. Een sigma van € 19,00. Volgens het boekje gaat deze inderdaad tot 200 km/h. Met tijd, tripafstand, gemsnelheid, tripduur, totaal afstand en topsnelheid. De sensor heb ik geplaatst op de aandrijfas. Zo zit hij mooi beschermd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » wo 18 feb, 2009 11:06

Is de omtrek van de klos wel groot genoeg om een beetje een nauwkeurig beeld te geven van de daadwerkelijke snelheid etc?
Ik weet niet hoe "snel" die computertjes zijn met de verwerking van hun gegevens en hoe nauwkeurig de sensor is.

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » wo 18 feb, 2009 12:45

ik denk het wel.
Ik heb nu tot 100 km/h gereden en dan geeft de gewone teller hetzelfde aan als de fietscomputer. (met een beetje afwijking, ca 5 km/h maar ligt waarschijnlijk aan de autoteller)

exact afstellen moet ik hem nog. ik heb nu een streep op de garagevloer en band gezet, de auto drie omwentelingen naar achteren geduwd en dan de afstand/3 als omtrek in de computer ingevuld.

Ik ga proberen om hem met de dagtripfunctie op de hectometerpaaltjes langs de procinciale weg goed af te stellen op 1000 meter. Als dat lukt dan kan er niet veel afwijking meer inzitten.

Met een lage bandenspanning en tijdens het slijten van de banden heb je ook al snel 1% afwijking. Maar dat is tevens het geval bij de orginele tripmasters etc.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » ma 23 feb, 2009 12:25

Afgelopen weekend de KLK gereden en ook wat gepraat heen en weer over apparatuur, tripmasters en kompassen en juist dat Laatste lijkt me om mee te beginnen machtig handig een beetje richtings gevoel houden als bestuurder, want dat ben je als bestuurder gauw kwijt.

Is er dan ook belang bij een inkoopactie, naar een goede verlichte autokompas

Plaats reactie