Rallysport

1967-1980
Plaats reactie
v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Rallye Monte-Carlo Historique 2009

Bericht door v4 hans » vr 06 feb, 2009 0:06

Ca. 5 km na vertrek stonden we al weer stil, vlak voor een scherpe bocht. José stapte uit om te waarschuwen en ik heb het benzinefilter weer schoongemaakt. De tank zat vol en het filter ook (in totaal hebben we 8 filters verbruikt en ik weet niet hoe vaak schoongemaakt).
ze hebben toch geen zomerdiesel getankt?? :shock: :D

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 06 feb, 2009 0:52

v4 hans schreef:okay,
het is dus (hoogst waarschijnlijk) beter een teller te gebruiken met een normale koper draad.

maar... kan ik dat aan de buitenkant ruiken? (voor ik hem door knip)
Je kunt lang gaan zitten discussieren over coax of niet. Dit is gewoon een puls signaal en kan prima verlengd worden. Het grootste probleem is het bereik. Bij mijn weten wil alleen die sigma betrouwbaar tot 200 km per uur. Die goedkope gamma meuk trekt dat niet.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » vr 06 feb, 2009 1:03

Ik had een goedkope Sigma gemonteerd, op de Duitse autobahn gaf de teller 179 km/h aan (de Rover wou niet harder).

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » vr 06 feb, 2009 1:18

Melleds schreef:Ik had een goedkope Sigma gemonteerd, op de Duitse autobahn gaf de teller 179 km/h aan (de Rover wou niet harder).
En de Rover bleef ook heel :shock: Chapeau!

:wink:

Een qoute van mijn oud werkgever
Als een engelse auto niet lekt is de olie gewoon op
Heb daarom dat ook nog nooit aangedurft, persoonlijk vind ik een MGB GT van voor 1975 zeer strak om te zien.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » vr 06 feb, 2009 1:30

De automaat vond het minder leuk, die gaf de geest.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » zo 08 feb, 2009 15:15

De automaat vond het minder leuk, die gaf de geest.

...en die was niet van Engelse makelij :lol:

Een qoute van mijn oud werkgever
Quote:

Als een engelse auto niet lekt is de olie gewoon op

Heb daarom dat ook nog nooit aangedurft, persoonlijk vind ik een MGB GT van voor 1975 zeer strak om te zien.
Gewoon doen! Die motoren zijn behoorlijk onverwoestbaar! Beter dan de latere motoren van Rover.
Trouwens, mijn 96 lekt ook een beetje... En als laatste: er zijn wel errug veel onderdeeltjes van mijn 96 die ik 1 op 1 in mijn Triumph over kan zetten: bijvoorbeeld ruitenwissermotor en remlichtschakelaar...

Menno

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » di 10 feb, 2009 23:31

voor de liefhebbers:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_fM1SW-_XCA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_fM1SW-_XCA&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » wo 11 feb, 2009 21:39

Ca. 5 km na vertrek stonden we al weer stil, vlak voor een scherpe bocht. José stapte uit om te waarschuwen en ik heb het benzinefilter weer schoongemaakt. De tank zat vol en het filter ook (in totaal hebben we 8 filters verbruikt en ik weet niet hoe vaak schoongemaakt).

Bekend verschijnsel. Onze 96 had precies het zelfde. Na een aantal benzinefilters de tank uitgebouwd. Bleek vol roest te zitten omdat de Saab lang had stilgestaan met een bijna lege tank. Domweg de tank vervangen voor een nieuwe schone tank. Probleem opgelost.

ad

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » wo 11 feb, 2009 22:12

Ik had hetzelfde probleem met mijn TR3A. Elke keer weer dat filter vervangen is vervelend. Ik heb toen een advertentie geplaatst op marktplaats wie er voor mij een alu of rvs tank zou kunnen lassen. Het is uiteindelijk een alu tank geworden, gelast in Friesland. Het was mijn eerste aankoop voor de restauratie van mijn TR!

Ondertussen weet ik dat je in Zutphen bij Hartgers radiateuren ook een op maat gemaakte tank kunt laten lassen. Zodra ik merk dat de tank van mijn 96 lekt, laat absoluur een alu tank maken.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!

Menno

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 12 feb, 2009 0:27

Ik heb nog wat meer foto's gekregen, zie hier;

Afbeelding

Afbeelding

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » do 12 feb, 2009 1:01

komt "mijn teller" in dit Saabje?, dan ga ik hem toch goed in de gaten houden :D kan niet wachten tot er een shot van het dashboard opduikt :wink:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 12 feb, 2009 1:17

geert1 schreef:komt "mijn teller" in dit Saabje?...
Ja, maar hij is overigens nog niet aangekomen...

Hij zoekt ook nog een goede benzinetankvlotter/zender.

geert1
Geregistreerd lid

Bericht door geert1 » do 12 feb, 2009 1:21

hola hoe kan dat nou, duurt dat een week :shock: voordat het in Spanje is :shock:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 12 feb, 2009 15:41

Leuke foto's weer.

Lijkt me heel tof om eens in de sneeuw zo'n rally te rijden

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 12 feb, 2009 15:48

volgend jaar meedoen?

Plaats reactie