ze hebben toch geen zomerdiesel getankt??Ca. 5 km na vertrek stonden we al weer stil, vlak voor een scherpe bocht. José stapte uit om te waarschuwen en ik heb het benzinefilter weer schoongemaakt. De tank zat vol en het filter ook (in totaal hebben we 8 filters verbruikt en ik weet niet hoe vaak schoongemaakt).
Rallysport
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Re: Rallye Monte-Carlo Historique 2009
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Je kunt lang gaan zitten discussieren over coax of niet. Dit is gewoon een puls signaal en kan prima verlengd worden. Het grootste probleem is het bereik. Bij mijn weten wil alleen die sigma betrouwbaar tot 200 km per uur. Die goedkope gamma meuk trekt dat niet.v4 hans schreef:okay,
het is dus (hoogst waarschijnlijk) beter een teller te gebruiken met een normale koper draad.
maar... kan ik dat aan de buitenkant ruiken? (voor ik hem door knip)
-
Melle
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)

En de Rover bleef ook heelMelleds schreef:Ik had een goedkope Sigma gemonteerd, op de Duitse autobahn gaf de teller 179 km/h aan (de Rover wou niet harder).
Een qoute van mijn oud werkgever
Heb daarom dat ook nog nooit aangedurft, persoonlijk vind ik een MGB GT van voor 1975 zeer strak om te zien.Als een engelse auto niet lekt is de olie gewoon op
-
MvR
- Geregistreerd lid
...en die was niet van Engelse makelijDe automaat vond het minder leuk, die gaf de geest.
Gewoon doen! Die motoren zijn behoorlijk onverwoestbaar! Beter dan de latere motoren van Rover.Een qoute van mijn oud werkgever
Quote:
Als een engelse auto niet lekt is de olie gewoon op
Heb daarom dat ook nog nooit aangedurft, persoonlijk vind ik een MGB GT van voor 1975 zeer strak om te zien.
Trouwens, mijn 96 lekt ook een beetje... En als laatste: er zijn wel errug veel onderdeeltjes van mijn 96 die ik 1 op 1 in mijn Triumph over kan zetten: bijvoorbeeld ruitenwissermotor en remlichtschakelaar...
Menno
-
v4 hans
- Donateur (4x)

voor de liefhebbers:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_fM1SW-_XCA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_fM1SW-_XCA&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_fM1SW-_XCA&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_fM1SW-_XCA&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
-
ad
- Geregistreerd lid
Re: Rallye Monte-Carlo Historique 2009
Ca. 5 km na vertrek stonden we al weer stil, vlak voor een scherpe bocht. José stapte uit om te waarschuwen en ik heb het benzinefilter weer schoongemaakt. De tank zat vol en het filter ook (in totaal hebben we 8 filters verbruikt en ik weet niet hoe vaak schoongemaakt).
Bekend verschijnsel. Onze 96 had precies het zelfde. Na een aantal benzinefilters de tank uitgebouwd. Bleek vol roest te zitten omdat de Saab lang had stilgestaan met een bijna lege tank. Domweg de tank vervangen voor een nieuwe schone tank. Probleem opgelost.
ad
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik had hetzelfde probleem met mijn TR3A. Elke keer weer dat filter vervangen is vervelend. Ik heb toen een advertentie geplaatst op marktplaats wie er voor mij een alu of rvs tank zou kunnen lassen. Het is uiteindelijk een alu tank geworden, gelast in Friesland. Het was mijn eerste aankoop voor de restauratie van mijn TR!
Ondertussen weet ik dat je in Zutphen bij Hartgers radiateuren ook een op maat gemaakte tank kunt laten lassen. Zodra ik merk dat de tank van mijn 96 lekt, laat absoluur een alu tank maken.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
Menno
Ondertussen weet ik dat je in Zutphen bij Hartgers radiateuren ook een op maat gemaakte tank kunt laten lassen. Zodra ik merk dat de tank van mijn 96 lekt, laat absoluur een alu tank maken.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat!
Menno
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-