Pagina 629 van 646

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: vr 29 nov, 2013 22:14
door RoelandV
Rogier1201 schreef:hatchback??
Weet je dan niet dat er een speciale carosserievariant wordt gebouwd voor de Spaanse markt? :O: :O:

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: za 30 nov, 2013 9:45
door verde900
er staat wat nieuws, de reacties daarop zijn niet anders dan op de NG900 in 1993
retro is imho vaak lang niet zo stom om je plek terug te veroveren

Re: SAAB/NEVS

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 12:31
door fb8
Weet niet of dit al eens langs is gekomen:
link

Deze fabrikant was al in het pre-NEVS tijdperk bezig met de ontwikkeling van de elektrische Saab 9-3. Ik begrijp nu ook beter de potentie die de chinezen in Saab zagen, er was al een boel voorwerk verricht.

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 13:05
door RoelandV
Persoonlijk zou ik een hatchback niet verkeerd vinden.
De overgang van de Saab 9.3 V1 naar de Saab 9.3 SS heeft Saab destijds veel klanten gekost.

Afbeelding

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 13:12
door martinphili
Het zal wel weer even wennen zijn :) Ik had me er al mee verzoend dat ik in een niet meer bestaand merk reed en eerlijk gezegd vond ik het nog wel een beetje leuk ook. Je rijdt daarmee tenslotte wel in een stukje automobiel historie.

Re: SAAB/NEVS

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 14:30
door Theun49
Het UQM systeem heeft specs die aardig in de buurt van de Tesla S komen. 160pk continu met boost tot ver boven de 200.
Ik ben dan ook razend benieuwd waar NEVS aanstaande dinsdag mee komt op de persconferentie. Hoop op wat meer PR in de stijl van Tesla/Musk.

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 14:55
door shearwater
RoelandV schreef:Persoonlijk zou ik een hatchback niet verkeerd vinden.
De overgang van de Saab 9.3 V1 naar de Saab 9.3 SS heeft Saab destijds veel klanten gekost.
Afbeelding
Ik hoop niet dat ze hem gaan maken, want dan krijg ik weer een verschrikkelijk aandrang om geld uit te geven.

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 15:04
door RoelandV
Dan zou NEVS dus alweer TWEE potentiƫle kopers hebben.... :O: :O: :O:

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 16:48
door J-P de Waal
.......maak er maar 3 van....... :D :bow: :bluethumb: (Spaarvarken kan geslacht worden)

Groeten,

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 17:33
door Ronnes
...en 4, ik ben al jaren fan van dit ontwerp. Ik snap nog steeds niet dat Saab dit niet gemaakt heeft...

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 20:26
door Onno van Noort
Als liefhebber van de 9-3 v1 vind ik deze erg mooi, deze had de opvolger moeten zijn ipv de SS :lol:

Ik ben er blij mee, maar smaken verschillen. Het is alleen al fijn dat er weer leven in Saab zit.

Re: SAAB/NEVS

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 20:45
door sweetspeed
Ik las onlangs in een autotijdschrift een artikel over Qoros, het nieuwe chinese premium merk. Dat niveau hebben ze grotendeels behaald door managers en ingenieurs in te huren die ervaring hebben opgedaan bij europese fabrikanten. Loopt ook wat ex-Saab volk rond. Qoros heeft een electrische/hybride variant op stapel staan die gebruikt maakt van een achteras met een soort ingebouwd KERS systeem. Die as schijnt ooit door of voor Saab te zijn ontwikkeld....als Qoros hem mag gebruiken..wellicht mag NEVS dat dan ook. :idea:

Re: SAAB/NEVS

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 20:48
door millerman
Dat is het eXWD-systeem, ontwikkelt door ex-Saab-ingenieurs die over zijn gegaan naar AAM.

Re: SAAB/NEVS

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 20:54
door sweetspeed
Ik begrijp dat het een soort elektromotorensysteem is dat op de achteras wordt geschroefd. Niet toevallig van opzij, ter hoogte van de remschijven ? Zou meteen die rare kappen in de achtervelg op de foto van de eerste NEVS Saab van een paar weken terug verklaren ;-)

Re: SAAB/NEVS

Geplaatst: zo 01 dec, 2013 21:02
door millerman
Yep, dat is voorwielaandrijving gecombineerd met een elektrische achteras. Serieus een mooi systeem: sneller, zuiniger en veiliger tegelijk. Die kappen zijn er om de remmen te beschermen tegen roesten en gaan er normaal bij de dealer af, dus het was niets elektrisch.