officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 7684
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door Thieuke » do 20 aug, 2015 8:33

Lastig lastig. Ook ik ben van glas halfvol, altijd!!! (zie mijn topic over de restauratie van mijn 900 :) ).

Ik deze kwestie ben ik van het afwachten en vaar op de kennis van degenen die er het dichtste bij staan (Dirk en Dtroll bijvoorbeeld). Ik ga het beton afwachten en het beste hopen.....

Houdt goede moed! En stay positive!!! Dat is toch veel leuker dan klagen (Hollanders eigen, zei de nep-Belg)
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
wulf
Geregistreerd lid
Berichten: 857
Lid geworden op: di 10 okt, 2006 21:51
Regio: Outside Europe

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door wulf » do 20 aug, 2015 16:50

Saab als merknaam voor auto's is het enige wat nog van Saab over is. Dus het einde van de naam Saab op chinese auto's is uiteindelijk alleen maar positief. Ik hoop alleen dat er een officiele uitvaart is maar ik denk niet dat we dat van NEVS mogen verwachten.

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door Jungleman » do 20 aug, 2015 19:25

was het niet zo dat Saab AB (de vliegtuigbouwer) heeft gezegd en besloten dat toen NEVS in reconstructie ging, de merknaam Saab en het Griffin-logo niet meer op auto's gebruikt mocht worden?

NEVS, al zouden ze willen, kan onderhandelen wat ze willen, maar Saab zal voet bij stuk houden en niet met hun naam laten sollen. een debâcle à la Spyker willen ze niet nog eens, lijkt me.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Gebruikersavatar
scancaep
Geregistreerd lid
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 dec, 2013 16:20
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door scancaep » vr 21 aug, 2015 11:03

De vraag is ook wat NEVs nu nog wil of heeft? Een lege fabriek in Trollhattan... waar het gras tegenwoordig hoger staat dan de tegels.
Ze hadden het idee om onder de goede naam van SAAB chinese derivaten op de markt te proppen.
Gelukkig is dat een hiermee een halt toegeroepen en blijft het merk SAAB onbezoedeld.

Gebruikersavatar
NOE
Geregistreerd lid
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 13 aug, 2012 19:25
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door NOE » vr 21 aug, 2015 19:35

NEVS can use the SAAB name again volgens SAABblog.net

Maar de grote vraag is natuurlijk, klopt dit.

http://saabblog.net/2015/08/21/nevs-can ... ame-again/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verleden:
Mercedes-Benz 300CE (ZK-99-KG)
Verschillende lease auto's
SAAB 9-3 ss 2.0t ARC

Heden:
SAAB 9-5 AERO (2004)

Gebruikersavatar
jpprins
Geregistreerd lid
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 22 jun, 2007 22:40
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door jpprins » za 22 aug, 2015 0:11

Eigenlijk is het raar dat er geen "Saab" meer op de Nevs producten mag staan als je bedenkt dat ze zelf wel nog regelrechte troep bouwen en verkopen: :lol:
http://saab.com/land/signature-manageme ... ms/decoys/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel Annink
Geregistreerd lid
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 23:11
Regio: Sverige - Zweden

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door Michel Annink » za 22 aug, 2015 0:33

NOE schreef:NEVS can use the SAAB name again volgens SAABblog.net

Maar de grote vraag is natuurlijk, klopt dit.

http://saabblog.net/2015/08/21/nevs-can ... ame-again/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben nooit een fan van sprookjes vertellen geweest en daar ben ik ook niet recentelijk mee begonnen.

Mijn artikel is gebaseerd op diverse bronnen, maar primair op het regionale dagblad Ttela dat in de regio Trollhättan uitgegeven wordt.
De letterlijke vertaling van het bewuste stuk (link naar origineel in mijn artikel) is:
"Op donderdagmorgen rapporteerde de Zweedse Radio dat NEVS het merk SAAB niet meer mag gebruiken. Het gaat hier niet om een nieuw besluit, maar om een non-issue voor het defensieconcern SAAB AB, volgens hun hoofd communicatie Sebastian Carlsson.
-Wij spenderen geen energie aan het discussiëren van dit vraagstuk en hebben daarnaast ook geen besluit genomen. We hebben het daarentegen over vliegtuigen en onderzeeërs en nemen daar besluiten over, zegt hij.
Betekent dit dat het uitgesloten is dat NEVS ooit het merk SAAB in de toekomst zal mogen gebruiken? –Dat is een hypothetische vraag en op dat type vragen geef ik geen antwoord.
Ook bij NEVS houdt men vast aan dezelfde formulering die gebruikt is bij alle eerdere discussies rond het merk. –Wij hebben sinds vorig jaar een dialoog over het merk met SAAB AB, maar wat er besproken wordt in die dialoog blijft tussen ons, zegt hoofd communicatie Mikael Östlund.
Zij zeggen dat er geen discussies plaatsvinden, maar jij drukt je uit alsof die er wel zijn. Wat is er nu waar? –Ik blijf bij wat ik net heb gezegd, zegt Mikael Östlund."

Volgens mij is daar geen speld tussen te krijgen.

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †
Berichten: 5617
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 22:17
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door shearwater » za 22 aug, 2015 8:48

Nou, dat is dan duidelijk: Er wordt gepraat en er wordt niets gezegd over het stadium waarin die dialoog verkeert. Met andere woorden: het is geen ja en geen nee en de tijd zal het leren. Voor wat mijn gedachten waard zijn: Ik hoop van ganser harte dat NEVS er in zal slagen een (elektrische) auto op de markt te brengen die kan beantwoorden aan waar de naam Saab voor kan staan. En naar ik begrepen heb is het ook de bedoeling dat er zowel voor de Chinese markt als voor de westerse markt modellen geproduceerd gaan worden en dat daarbij wel degelijk alles waar Saab voor stond wordt meegewogen om een verloren markt (en nog meer) terug te winnen. Als dat er goed uit gaat zien (m.a.w. perspectief heeft) kan ook de defensiepoot van Saab AB daar garen mee spinnen. Ik krijg de indruk dat men daar nog graag even de kaarten voor de borst houdt totdat duidelijk is welke kant het opgaat. Maar gepraat wordt er nog steeds, dat blijkt. En dat geeft de burger moed. Rustig afwachten maar.

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 7966
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door Jungleman » za 22 aug, 2015 8:52

als Saab voet bij stuk houdt, zijn er geen auto's met Saab op d'n kont te verwachten. al kan ik me voorstellen dat Saab eerst de kat uit de boom wil kijken, zien wat er in THN met de fabriek gebeurt en wat daar (kwalitatief gezien) uit rolt.

tot die tijd kan het nog alle kanten op...vooralsnog ga ik er zelf vanuit dat het einde verhaal is voor Saab in THN.
zakelijk:
VDLBerkhof Ambassador & Citea, deels electrisch
Ebusco 3.0 (da's geen bus)
POD-wagen: MG ZS
privé:
de Caap: [1994 Mercury Capri 1.6 16v]
de OdoardoGrijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Scarabeegroene: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
Dagelijks: Volvo V70 2.4i

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4169
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door busy » za 22 aug, 2015 10:46

Saab AB wil denk ik eerst een duidelijk lange termijn plan zien met een bijbehorende bewijs van financiering voordat ze er over na gaan denken het merk saab weer op een auto te laten plaatsen. Ik kan mij voorstellen dat ze er last van hebben van steeds financiële problemen bij een autodivisie, zoals de afgelopen vier jaar. NEVS zal dat vast wel weten en het wachten is op het plan A uit het reconstructieplan. Dus nee nog geen einde van SAAB op een auto. Tot die tijd is SAAB dat waar wij in rijden.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
scancaep
Geregistreerd lid
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 dec, 2013 16:20
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door scancaep » za 22 aug, 2015 15:49

Ik denk zelfs dat NEVS helemaal geen belangstelling heeft/had voor de fabriek in THN maar meer in de merknaam SAAB.
Als ze die binnen hebben gaan ze in China produceren.
De fabriek in THN wordt m.i. dan gebruikt als wisselgeld voor de gemaakte kosten.
My 2cts.

Gebruikersavatar
shearwater
In memoriam †
Berichten: 5617
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 22:17
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door shearwater » za 22 aug, 2015 16:12

scancaep schreef:Ik denk zelfs dat NEVS helemaal geen belangstelling heeft/had voor de fabriek in THN maar meer in de merknaam SAAB.
Als ze die binnen hebben gaan ze in China produceren.
De fabriek in THN wordt m.i. dan gebruikt als wisselgeld voor de gemaakte kosten.
My 2cts.
Heb jij bronnen binnen NEVS, kristallen bol of zie je dit in de ingewanden van een dooie vis?

Gebruikersavatar
scancaep
Geregistreerd lid
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 dec, 2013 16:20
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: officiële einde van merknaam Saab voor auto's?

Bericht door scancaep » zo 23 aug, 2015 15:54

Gezien de hysterie rondom NEVS van de afgelopen jaren zegt mijn onderbuik gevoel dat.
Toekomst, als die er nog is, zal het uitwijzen.

Plaats reactie