Pagina 97 van 100

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: za 27 apr, 2019 21:35
door RoelandV
Nog een bericht over Sono Motors:

https://zerauto.nl/productie-sono-motors-sion-nevs/

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: zo 28 apr, 2019 12:06
door ssuunneemm
Video from Sono @ NEVS in Trollhättan
In german
https://m.youtube.com/watch?v=pz8ZbEoyPpU

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: ma 29 apr, 2019 13:34
door Theun49
Ja, ziet er goed uit. Die Sion past wel goed in de historie van Saab.
Een eigenzinnig klein model vergelijkbaar met die 2-takters waarmee Saab ooit begon in het fossiele tijdperk.

In de video is Felix Andlanger te zien en te horen, product strateeg van NEVS, die aangeeft dat NEVS meer op de lijn van Tesla zit.
Bezit van auto's is niet meer wat de huidige generatie wil, maar auto mobiliteit als service, is de strekking van zijn verhaal.
Tesla ligt intussen wel mijlenver voor op NEVS. Onder meer doordat Musk de deadlines krap stelt.
Iets wat de bashers uiteraard aangrijpen voor negatieve berichtgeving als deadlines niet worden gehaald..
Recentelijk heeft hij volledig autonoom rijden aangekondigd voor over een jaar of twee.
Op het behalen van die doelen op zich heeft hij wel een heel erg goed trackrecord.

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: ma 29 apr, 2019 19:56
door RoelandV
Theun49 schreef:
ma 29 apr, 2019 13:34
.
.......In de video is Felix Andlanger te zien en te horen, product strateeg van NEVS, die aangeeft dat NEVS meer op de lijn van Tesla zit.
Bezit van auto's is niet meer wat de huidige generatie wil, maar auto mobiliteit als service, is de strekking van zijn verhaal.
Tesla ligt intussen wel mijlenver voor op NEVS. Onder meer doordat Musk de deadlines krap stelt.
Iets wat de bashers uiteraard aangrijpen voor negatieve berichtgeving als deadlines niet worden gehaald....
Ik denk dat de tijd dat je bij Tesla kunt spreken over "bashers" inmiddels wel voorbij is.
Je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat Tesla nu toch echt heel diep in de verliezen is beland.
In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg het verlies maar liefst 700 miljoen dollar (= ca.€ 625 miljoen).
Musk zal opnieuw vreemd kapitaal moeten binnenharken om de verliezen te dekken.

Maar wie stopt nu nog zijn geld in Tesla?

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 30 apr, 2019 9:51
door Steve-O
Hoe is het verlies ontstaan? Het maakt nogal uit of verkopen tegenvallen of dat er fiscaal vervroegd is afgeschreven om iets van de belastingen terug te ontvangen.

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 30 apr, 2019 14:07
door rutgerreinier
Wie stopt er nu nog geld in Tesla?

Mmmm, ik hoop niet dat VM van Spyker meeleest.... :roll:

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 30 apr, 2019 15:42
door Tubbe
rutgerreinier schreef:
di 30 apr, 2019 14:07
Mmmm, ik hoop niet dat VM van Spyker meeleest.... :roll:
Geen zorgen, die stapt nooit met eigen geld in !

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 30 apr, 2019 16:09
door turbopilot
Zal nu wel een boel bagger over me heen krijgen

Musk en Müller zijn een kei in het bouwen van (lucht) kastelen van andermans geld.

Als de bijtellings regeling Nederland wordt aangepast, zijn er niet veel mensen die er nog 1 gaan leasen. Iig niet zo’n duur ding

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 30 apr, 2019 21:51
door gj900
turbopilot schreef:
di 30 apr, 2019 16:09
Zal nu wel een boel bagger over me heen krijgen
Musk en Müller zijn een kei in het bouwen van (lucht) kastelen van andermans geld.
Niet van mij in ieder geval, je hebt volkomen gelijk! Zodra de banken het niet meer zien zitten is Tesla van de ene dag op de andere op de fles. Dat principe geldt natuurlijk voor heel veel ondernemingen, maar bij Tesla is de media-aandacht erg groot en valt het op.

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 30 apr, 2019 22:57
door Funky Dude
Die lui van Sono lijken hun zaakjes beter en sneller voor elkaar te hebben dan Nevs. De naamgeving had echter wel wat aansprekender gemogen.
Dat Nevs alleen in China produceert zal vermoedelijk te maken hebben met de lagere toelatingseisen voor voertuigen dan in Europa en die voertuigen zullen dus ook niet de kwaliteit van SAAB hebben.
Gezien de ontwikkelingen bij andere fabrikanten op het gebied van EV's zal Nevs serieus aan de bak moet willen ze een kans van slagen hebben.
Musk kan wel roepen dat zijn tupperware over 2 jaar autonoom kan rijden maar vergeet dan even dat wetgevers en klanten daar langer voor nodig hebben. Er zijn dringender zaken op te lossen wil het merk over 2 jaar nog bestaan lijkt me.

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: wo 01 mei, 2019 15:33
door 93Rookie
Heey Turbopiloot
ELON Musk ( van Muller weet ik het niet ) zijn een kei in het bouwen van (lucht) kastelen van andermans geld.
Ik dacht dat Musk in ieder geval een deel van zijn geld uit de verkoop van Paypal in Tesla had geïnvesteerd.
Eerst 70 miljoen dollar en later nog eens 40 miljoen dollar, dit volgens Business insider.
Bron https://www.businessinsider.nl/elon-musk-tesla/

Van een Rookie in fact News
leuke YouTube van Tesla model 3 https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/t ... partandhp

p.s.
Tesla heeft als Beurs genoteerd fonds op NASDAQ een 276 pagina's groot jaarverslag gepubliceerd
Ik zal het eens gaan lezen.
http://www.annualreports.com/HostedData ... _2017.pdf
Afbeelding
Tesla is voor een luchtkasteel overigens wat aan de grote kant met al het in het bezit aan vastgoed.:
Tesla is weer in de rode cijfers gedoken, na twee kwartalen op rij met winst. De maker van elektrische auto's had afgelopen verslagperiode naar eigen zeggen te maken met onvoorziene omstandigheden, waardoor er minder voertuigen afgeleverd werden dan de bedoeling was.

(finanzen.nl/AFN) - Het verlies van Tesla kwam uit op dik 702 miljoen dollar, bijna net zo hoog als in dezelfde periode vorig jaar en groter dan alom verwacht.
De omzet steeg wel flink, van 3,4 miljard dollar een jaar terug tot 4,5 miljard dollar.
Maar analisten hadden op veel meer opbrengsten gerekend.

Het bedrijf publiceerde zijn handelsbericht overigens rijkelijk laat.
Toen een uur na de slotbel op Wall Street de cijfers nog niet binnen waren, was er hoon en spot op Twitter.

Gigafactory in China later op stoom

De nieuwe Gigafactory van Tesla in China gaat overigens iets later de aantallen auto's produceren die het bedrijf eerder als doel aangaf. Volgens topman Elon Musk van de maker van elektrische auto's rollen er eind dit jaar "zeker meer dan 1000, misschien 2000" Models 3 per week van de band.

De fabriek in Shanghai, die nog in aanbouw is, zou eerder volgens Musk aan het einde van dit jaar 3000 voertuigen per week produceren. Op de vraag van een analist of hij daar nog vertrouwen in had zei Musk dat "als het dan nog niet gebeurt, het niet lang daarna zal zijn".

Panasonic

Musk liet ook weten dat Tesla voor de Chinese fabriek met meerdere batterijenmakers in zee te gaan. Tot nu toe werkte Tesla alleen samen met et Japanse elektronicabedrijf Panasonic, maar volgens ingewijden is het Amerikaanse bedrijf nu ook in gesprek met de Chinese batterijenmaker Contemporary Amperex Technology.

Eerder deze maand bleek dat Tesla en Panasonic voorlopig niet willen doorgaan met hun investeringen in de gigafabriek in de Amerikaanse deelstaat Nevada. In de fabriek, waarvan de bouw in 2014 van start ging, hebben de betrokken partijen inmiddels bijna vijf miljard dollar geïnvesteerd.

Halverwege april haalde Musk uit naar zijn batterijenpartner Panasonic. Musk gaf die dreun via Twitter. Volgens hem heeft de capaciteit van de batterijenproductie al sinds juli invloed op het aantal Model 3's dat Tesla kan bouwen.

Leveringsdoelen

Ook meldde Tesla onlangs minder auto's van het nieuwe type Model 3 bij klanten te hebben afgeleverd dan beloofd. Tesla wijt de lagere cijfers aan het feit dat de Model 3 voor het eerst ook buiten de Verenigde Staten werd geleverd. Het duurt langer om de auto bij een internationale klant te krijgen dan bij een klant in de VS.

De autobouwer houdt voorlopig vast aan zijn eerder gestelde leveringsdoelen voor heel 2019. Het bedrijf denkt dat de vertragingen komende tijd weer weggewerkt kunnen worden. Tesla gaat er daarnaast vanuit in het derde kwartaal van dit jaar weer winstgevend te zijn.
Overigens de negatieve berichtgeving in de Duitse pers lijkt veel op de eerdere trucjes die Mercedes in de jaren 60 met de Duitse fabriek Borgward de bouwer van de Isabella uithaalde om een concurrent uit de markt te drukken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Borgward

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: do 02 mei, 2019 11:34
door Steve-O
Tja, zo'n Gigafabriek bouwen kost klauwen met geld. Daar zal in dit stadium nooit een equivalent aan verkoop tegenover kunnen staan. Volkomen logische verliezen dus.

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: vr 03 mei, 2019 13:15
door Tubbe
Volledig logisch inderdaad. En je hangt aan een wankel infuus dat op vertrouwen is gebaseerd. En zoals we van Musk en ook van Müller hebben gezien is dat best beïnvloedbaar met wat je zegt en doet, maar ook bijzonder volatiel...

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 07 mei, 2019 10:37
door Theun49
Je kunt kwartaalcijfers goed interpreteren of verkeerd gebruiken voor negatieve beeldvorming.

De (lange termijn) investeerders die het potentieel van Tesla zien, weten dat 30.000 auto's die in Q1 geproduceerd zijn net na Q1 zijn uitgeleverd.
Het gaat direct om grote bedragen. De opbrengsten voor die 30.000 auto's vallen boekhoudkundig in Q2: $700.000.

Kijk je dus wat verder dan de Tesla shorties, dan doet Tesla het heel erg goed als je beseft welke investeringen nodig zijn om de doelen te bereiken.
Long term investeerders kopen de convertible bonds en houden zich niet bezig met speculeren op koerswijzigingen van de aandelen of het
uitvergroten van wat excentriekere gedragingen voor negatieve beeldvorming ter ondersteuning van short management.

PS. Even een ander voorbeeld van goalgetter Musk: afgelopen weekend heeft een Musk SpaceX Falcon raket weer succesvol een lading afgeleverd in de ruimte.

Re: NEVS EV (Saab)

Geplaatst: di 07 mei, 2019 11:33
door Steve-O
Leuk om het ook eens met je eens te kunnen zijn :wink: