Emily GT EV
- postma
- Donateur (5x)
- Berichten: 2652
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 11:44
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: NEVS EV (Saab)
Saab 9-3 SS 1.9Tid 2006 BSR Stage1 (sold)
Saab 9-3 estate 1.8t Automaat, 2009 (sold)
VW T-roc Sport 1.5 TSI aut. MY 2020 ( Past)
VW Tiguan 1.4 4-motion Highline business R-line MY 2018
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.
Saab 9-3 estate 1.8t Automaat, 2009 (sold)
VW T-roc Sport 1.5 TSI aut. MY 2020 ( Past)
VW Tiguan 1.4 4-motion Highline business R-line MY 2018
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.
- martinphili
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: ma 29 jul, 2013 22:28
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: NEVS EV (Saab)
Saab 900 ng 2.0 i cabriolet Sky Blue
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
fotohobby: http://martinphilippo.wix.com/martin"
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: NEVS EV (Saab)
Hee, da's op zich leuk. En een fraai ontwerp. Maar ik vind het met die sterk aflopende daklijn wel met de hakken over de sloot. Het oogt niet als een auto om bij de bouwmarkt een flink vol te stouwen. En dat mag ook best. Het hoeft niet allemaal standaard. De 900 Combi Coupe was ook prima voor de bouwmarkt met de "derde deur".
Het is een beetje als de Megane break.
Brink levert inmiddels een heuse trekhaak voor de Tesla. Er staat wel enig voorbehoud bij aangeduid, maar ik nam niet de moeite om te checken waarom. Maar het kan dus wel, verhuizen met een 'bakje' of op vakantie met de sleurhut. Niet te hard optrekken, dat trekt de caravan misschien niet. (Denk aan de caravanraces van de achteruitrijrace van Ter Land, Ter Zee en In de lucht")
Het is een beetje als de Megane break.
Brink levert inmiddels een heuse trekhaak voor de Tesla. Er staat wel enig voorbehoud bij aangeduid, maar ik nam niet de moeite om te checken waarom. Maar het kan dus wel, verhuizen met een 'bakje' of op vakantie met de sleurhut. Niet te hard optrekken, dat trekt de caravan misschien niet. (Denk aan de caravanraces van de achteruitrijrace van Ter Land, Ter Zee en In de lucht")
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: NEVS EV (Saab)
Hee, da's op zich leuk. En een fraai ontwerp. Maar ik vind het met die sterk aflopende daklijn wel met de hakken over de sloot. Het oogt niet als een auto om bij de bouwmarkt een flink vol te stouwen. En dat mag ook best. Het hoeft niet allemaal standaard. De 900 Combi Coupe was ook prima voor de bouwmarkt met de "derde deur".
Het is een beetje als de Megane break.
Brink levert inmiddels een heuse trekhaak voor de Tesla. Er staat wel enig voorbehoud bij aangeduid, maar ik nam niet de moeite om te checken waarom. Maar het kan dus wel, verhuizen met een 'bakje' of op vakantie met de sleurhut. Niet te hard optrekken, dat trekt de caravan misschien niet. (Denk aan de caravanraces van Ter Land, Ter Zee en In de lucht").
Voor de jongelui onder ons een linkje: https://www.youtube.com/watch?v=S7ipFApsFec
Het is een beetje als de Megane break.
Brink levert inmiddels een heuse trekhaak voor de Tesla. Er staat wel enig voorbehoud bij aangeduid, maar ik nam niet de moeite om te checken waarom. Maar het kan dus wel, verhuizen met een 'bakje' of op vakantie met de sleurhut. Niet te hard optrekken, dat trekt de caravan misschien niet. (Denk aan de caravanraces van Ter Land, Ter Zee en In de lucht").
Voor de jongelui onder ons een linkje: https://www.youtube.com/watch?v=S7ipFApsFec
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Het gaat nog niet zo heel erg snel. De transitie golf moet nog komen.
En die komt er, vrijwel alle grote merken gaan in de komende vier jaar een groot aantal puur elektrische modellen in de markt zetten.
NEVS is dus nog ruim op tijd en heeft China als enorme thuismarkt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt met NEVS (de link).
Caravan trekken is nog een kwestie, die volledig overstappen lastig maakt.
Mijn tussenoplossing is een oude 9-3 automaat 2.0i (met extra koeler en haak) voor langere afstanden en sleurhut / milieustraat / bouwmarkt
in combinatie met een (lease) EV voor de dagelijkse kortere ritten.
Tesla is en blijft de front runner, ook op technologisch terrein.
De dual drive versie van model III krijgt als eerste EV een SiC inverter, de opvolger van IGBT en Si mosfet.
EN: een 250kW "standaard" ACIM. Dat wordt nog erg interessant als er over een jaar of vijf voldoende op de sloop belanden.
En die komt er, vrijwel alle grote merken gaan in de komende vier jaar een groot aantal puur elektrische modellen in de markt zetten.
NEVS is dus nog ruim op tijd en heeft China als enorme thuismarkt. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt met NEVS (de link).
Caravan trekken is nog een kwestie, die volledig overstappen lastig maakt.
Mijn tussenoplossing is een oude 9-3 automaat 2.0i (met extra koeler en haak) voor langere afstanden en sleurhut / milieustraat / bouwmarkt
in combinatie met een (lease) EV voor de dagelijkse kortere ritten.
Tesla is en blijft de front runner, ook op technologisch terrein.
De dual drive versie van model III krijgt als eerste EV een SiC inverter, de opvolger van IGBT en Si mosfet.
EN: een 250kW "standaard" ACIM. Dat wordt nog erg interessant als er over een jaar of vijf voldoende op de sloop belanden.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Er wordt inderdaad een verdere wereldwijde groei van de EV-markt verwacht:
Maar NEVS (New Energy Vehicles Sales ) moet nu wel opschieten.
Maar NEVS (New Energy Vehicles Sales ) moet nu wel opschieten.
Keep on smiling!
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 16527
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: NEVS EV (Saab)
Een tesla is een overgewaardeerde Amerikaanse plastic IPad met een verschrikkelijk lelijke neus.
De enigste bestaansrecht in Nederland is de lage bijtelling en snel met optrekken.
Bij ons op het bedrijf liepen er 4, 1 iemand heeft er al afstand van gedaan, wegens oplaatsyndroom en bereikbaarheidsangst.
En de laatste die die er met 1 rijdt, heeft ook al spijt, zijn andere auto is overigens een X5
De enigste bestaansrecht in Nederland is de lage bijtelling en snel met optrekken.
Bij ons op het bedrijf liepen er 4, 1 iemand heeft er al afstand van gedaan, wegens oplaatsyndroom en bereikbaarheidsangst.
En de laatste die die er met 1 rijdt, heeft ook al spijt, zijn andere auto is overigens een X5
(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
De keuze voor een nieuwe auto wordt - bij de zakelijke rijder - vooral bepaald door de bijtelling.
Als het bijtelingsvoordeel van een bepaald autotype vervalt, dan zakt de verkoop meteen als een plumpudding in elkaar.
Dat zagen we bijvoorbeeld bij de Mitsubishi Outlander PHEV gebeuren.
Als het bijtelingsvoordeel van een bepaald autotype vervalt, dan zakt de verkoop meteen als een plumpudding in elkaar.
Dat zagen we bijvoorbeeld bij de Mitsubishi Outlander PHEV gebeuren.
Keep on smiling!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Dat geldt alleen voor de liefhebbers van (erg) natte voeten en een korte termijn visie.
P.S. De NEVS link vergeten.
De thuismarkt van NEVS is China. China heeft een realistische, lange termijn visie voor EVs.
In tegenstelling tot wat wij hier hebben gehad in de afgelopen jaren met meer beleid vanuit een "optimistische" hoek.
In China komen EVs met een grotere actieradius in aanmerking voor een hogere subsidie.
https://insideevs.com/china-updates-ev- ... ange-bevs/
P.S. De NEVS link vergeten.
De thuismarkt van NEVS is China. China heeft een realistische, lange termijn visie voor EVs.
In tegenstelling tot wat wij hier hebben gehad in de afgelopen jaren met meer beleid vanuit een "optimistische" hoek.
In China komen EVs met een grotere actieradius in aanmerking voor een hogere subsidie.
https://insideevs.com/china-updates-ev- ... ange-bevs/
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
- Regio: Sverige - Zweden
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Hangt er bij dat Zweedse bedrijf nou echt een kabel van de EV naar een rail in de weg om 'm continu te kunnen opladen? Nee toch?
Nog een rail erbij en je kunt de spoorwegen bellen voor een EV. Lijkt erop dat NEVS het goede spoor even kwijt is.
Nog een rail erbij en je kunt de spoorwegen bellen voor een EV. Lijkt erop dat NEVS het goede spoor even kwijt is.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Erg goed idee. Zeer recent is er weer een accupakket van Tesla spontaan in de fik gegaan.
Had slecht af kunnen lopen als andere weggebruikers de inzittenden niet hadden gewaarschuwd.
P.S. Hier is het nieuwsbericht: https://insideevs.com/ntsb-specialist-i ... el-s-fire/
GM heeft de eigenaar/gebruiker van de Tesla een Chevrolet Bolt aangeboden als veilig alternatief voor zolang ze de model S moeten missen.
Had slecht af kunnen lopen als andere weggebruikers de inzittenden niet hadden gewaarschuwd.
P.S. Hier is het nieuwsbericht: https://insideevs.com/ntsb-specialist-i ... el-s-fire/
GM heeft de eigenaar/gebruiker van de Tesla een Chevrolet Bolt aangeboden als veilig alternatief voor zolang ze de model S moeten missen.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
De deal van GSR (een investeerder die betrokken is bij de accu plannen van NEVS) met Nissan om AESC over te nemen voor ongeveer $1B is van de baan.
En maar goed ook, die accu's van AESC zijn sterk gedateerd.
https://insideevs.com/nissan-stuck-with ... -canceled/
Nee, dan de doorontwikkeling van titanaat accu's (SCiB, LTO) van Toshiba met hogere energiedichtheid door de toevoeging van niobium Nb.
Dat ziet er echt veelbelovend uit.
En wel hierom:
- Toshiba heeft de middelen om de accu snel op de markt te brengen
- meer dan 10000 x op te laden = bijna dertig jaar lang elke dag 1x opladen
- snel laden kan in 6 minuten
- capaciteit en vermogen zijn geschikt voor EVs
- zeer laag risico (lees: geen in de praktijk) op thermal runaway en spontane ontbranding
http://www.greencarcongress.com/2018/07 ... shiba.html
Niobium is niet goedkoop, ca. 50% van de prijs van kobalt, dat nu veel wordt gebruikt, bijv. in Tesla's.
En maar goed ook, die accu's van AESC zijn sterk gedateerd.
https://insideevs.com/nissan-stuck-with ... -canceled/
Nee, dan de doorontwikkeling van titanaat accu's (SCiB, LTO) van Toshiba met hogere energiedichtheid door de toevoeging van niobium Nb.
Dat ziet er echt veelbelovend uit.
En wel hierom:
- Toshiba heeft de middelen om de accu snel op de markt te brengen
- meer dan 10000 x op te laden = bijna dertig jaar lang elke dag 1x opladen
- snel laden kan in 6 minuten
- capaciteit en vermogen zijn geschikt voor EVs
- zeer laag risico (lees: geen in de praktijk) op thermal runaway en spontane ontbranding
http://www.greencarcongress.com/2018/07 ... shiba.html
Niobium is niet goedkoop, ca. 50% van de prijs van kobalt, dat nu veel wordt gebruikt, bijv. in Tesla's.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Nog beter: de E-Road. Op de E-Road raakt je accu nooit leeg en ben je geen uren kwijt met opladen:
Bron: https://www.trouw.nl/groen/op-de-e-road ... ~a325c25b/
Bron: https://www.trouw.nl/groen/op-de-e-road ... ~a325c25b/
Keep on smiling!
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Leuk, een rail in het asfalt. Nog een rail erbij en je kunt een trein laten rijden.
Hmm, wat heeft die Betuwelijn ook al weer gekost? In de miljarden als ik het mij goed herinner en dat is voor circa 200 km.
Oftewel: de e-road lijkt vooral heel erg goed nieuws voor de asfaltboeren.
Hmm, wat heeft die Betuwelijn ook al weer gekost? In de miljarden als ik het mij goed herinner en dat is voor circa 200 km.
Oftewel: de e-road lijkt vooral heel erg goed nieuws voor de asfaltboeren.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html