Emily GT EV
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
- Regio: Sverige - Zweden
Re: NEVS EV (Saab)
Test in The alps
https://www.instagram.com/p/BmvAdtFHAhj/
https://www.instagram.com/p/BmvAdtFHAhj/
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Heeft veel weg van de foto's van mijn laatste trip nach Austria.
Andere voiture, maar ook test van de remmen en de koeling van de motor.
Andere voiture, maar ook test van de remmen en de koeling van de motor.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
- Regio: Sverige - Zweden
- Funky Dude
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6767
- Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 11:36
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: NEVS EV (Saab)
ferencportikbut why not use SAAB name in the futue
ferencportikfuture?
nevsofficialHi @ferencportik and thanks for your question! The NEVS business plan is fundamentally different from Saab Automobile. We are moving from a traditional car company, producing combustion engines, to a mobility service provider focusing solely on electric vehicles. A change of this magnitude means that a change of trademark is both appropriate and very timely. By doing so, we can carry the Saab cars brand legacy with us into the future, while also adding something new and contemporary. Our new trademark builds on this legacy, with its Swedish roots synonymous with innovation, quality, smart design and fun-to-drive vehicles. These traits are what define the brand, not the trademark itself, and so they are also the building blocks of NEVS
- gudmundje
- Donateur
- Berichten: 3155
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: NEVS EV (Saab)
De leugenaar...ze mogen de naam gewoon niet meer gebruiken omdat ze er een soep van hebben gemaakt.
2010 9-5 Tid
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
1999 9-3 VIggen
ex 1986 900 T16 S
ex 2005 9-5 Tid estate
1997 900 NG 2.3i cabrio
ex 1993 900 900i 16
ex 1985 900 Turbo 8
ex 1986 900 Turbo 8
ex 1964 96 TT
ex 1993 900 GT
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1385
- Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Dit jaar nog in China verkrijgbaar. En daarna de wereld elektrificeren.
Helaas nog niet snel in NL te verwachten, hoewel de geografische aanwezigheid zal worden uitgebreid.
Nou ja, dan zelf eerst maar een elektrische short distance transporter bouwen. Doel was en is: over op elektrisch in 2018.
De meeste trips met een auto zijn korter dan een km of 10. Even naar de kapper, boodschappen halen, dat soort werk.
Helaas nog niet snel in NL te verwachten, hoewel de geografische aanwezigheid zal worden uitgebreid.
Nou ja, dan zelf eerst maar een elektrische short distance transporter bouwen. Doel was en is: over op elektrisch in 2018.
De meeste trips met een auto zijn korter dan een km of 10. Even naar de kapper, boodschappen halen, dat soort werk.
Saab 9-3 2.0i automaat youngtimer. Next: Waterstof? WelNEE!: Niet echt duurzaam:
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
h2sciencecoalition.com en phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
- Regio: Sverige - Zweden
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: NEVS EV (Saab)
Is een Saab uit 2014 met 100 kW Elektromotor. Leeg gewicht 1825 kg met een max laadvermogen van slechts 305 kg Er mogen dan ook slechts 4 personen in...ssuunneemm schreef: ↑vr 24 aug, 2018 15:48Video (EV) from NEVS test track
https://m.youtube.com/watch?v=Xq97SFEq5Yc
Registreringsnummer
HMU225
Fabrikat
SAAB
Fordonsår
2014
Namn
NATIONAL ELECTRIC VEHICLE SWEDEN AB
Drivmedel
El
Motoreffekt
100 kW
Tjänstevikt (faktisk vikt)
1825 kg
Max lastvikt
305 kg
Totalvikt
2130 kg
Antal passagerare, max
4
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: NEVS EV (Saab)
NEVS heeft liquiditeitsproblemen, de fabriek in Trollhattan is gestript dus voorlopig komt er geen enkele 9-3 uit een fabriek rollen. Het is niet anders.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12719
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
Na de surseance van Nevs heeft het mij altijd verbaasd dat er in Trollhättan zoveel personeel in dienst werd genomen,
en nieuwe managers werden benoemd, terwijl er geen auto van de band rolde. Er verschenen telkens mooie PR-verhalen
over de start van de productie, maar telkens was er ook weer een nieuwe reden waarom de productiestart werd uitgesteld.
De rode draad in het NEVS-verhaal is een chronisch gebrek aan (start)kapitaal. NEVS kampt op dat punt met dezelfde problemen
als Tesla: voor de productie van electrische auto's heb je gewoon - steeds opnieuw - een gigantische hoeveelheid kapitaal nodig.
En dat geïnvesteerde kapitaal levert voorlopig geen rendement op.
Dat red je alleen als je het geloof en de sympathie hebt van beleggers die bereid zijn om te investeren in jouw plannen die
misschien op lange termijn rendement gaan opleveren.
Elon Musk is er op wonderbaarlijke wijze in geslaagd om - steeds opnieuw - kapitaalverstrekkers te vinden die bereid waren
om te investeren in Tesla. Nu de geldkraan begint te haperen en Elon zich steeds meer gaat ergeren aan korte termijn-speculanten
die hopen op een ondergang van Tesla, heeft Elon het plan opgevat im Tesla van de beurs te halen.
Heb je geen boegbeeld met een overtuigend verhaal dan komt zo'n fabriek gewoon niet goed van de grond.
en nieuwe managers werden benoemd, terwijl er geen auto van de band rolde. Er verschenen telkens mooie PR-verhalen
over de start van de productie, maar telkens was er ook weer een nieuwe reden waarom de productiestart werd uitgesteld.
De rode draad in het NEVS-verhaal is een chronisch gebrek aan (start)kapitaal. NEVS kampt op dat punt met dezelfde problemen
als Tesla: voor de productie van electrische auto's heb je gewoon - steeds opnieuw - een gigantische hoeveelheid kapitaal nodig.
En dat geïnvesteerde kapitaal levert voorlopig geen rendement op.
Dat red je alleen als je het geloof en de sympathie hebt van beleggers die bereid zijn om te investeren in jouw plannen die
misschien op lange termijn rendement gaan opleveren.
Elon Musk is er op wonderbaarlijke wijze in geslaagd om - steeds opnieuw - kapitaalverstrekkers te vinden die bereid waren
om te investeren in Tesla. Nu de geldkraan begint te haperen en Elon zich steeds meer gaat ergeren aan korte termijn-speculanten
die hopen op een ondergang van Tesla, heeft Elon het plan opgevat im Tesla van de beurs te halen.
Heb je geen boegbeeld met een overtuigend verhaal dan komt zo'n fabriek gewoon niet goed van de grond.
Keep on smiling!
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: NEVS EV (Saab)
Zijn de bovengenoemde NEVS met kentekens HMU225 en ONU257 niet in de fabriek in Trollhättan gebouwd dan? Ik dacht juist van wel. Ja, theoretisch kun je natuurlijk je 3d-ontwerpen naar China mailen en daar alles produceren, maar is dat dan wat er nu gebeurt?
Laatst gewijzigd door Steve-O op wo 29 aug, 2018 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- timo
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: za 19 nov, 2005 12:36
- Regio: - kies een regio
Re: NEVS EV (Saab)
@gj aantal personen is wat anders dan aantal passagiers! Dus er staat een 5pers auto inclusief bestuurder!
Saab 96 '77, 1700 v4, Rood
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M
Saab 99CC '74, Groen
Saab 99 T16 '83, Jub Rood
Saab 900 Aero, '91 Le mans blue
Saab 9000 Turbo, 04-85 Qúartz roze M
Saab 9000 2,3T aut, '97 LPG Am. violet
Saab 9-5 aero, ´2001 Combi Zilver M
- Steve-O
- Donateur (7x)
- Berichten: 8299
- Lid geworden op: za 23 okt, 2004 21:24
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: NEVS EV (Saab)
Daar heeft Timo gelijk in. Ik twijfelde even. Dus keek ik het even na op kenteken van een mij welbekende Zweedse 5 persoons Estate. Bij Transportstyrelsen wordt het aantal passagiers (dus i.i.d. excl. bestuurder) beschreven en niet het aantal zitplaatsen zoals bij de RDW.
Desalniettemin blijft het een actieradius die niet poehwauwtegekhé overkomt.
Desalniettemin blijft het een actieradius die niet poehwauwtegekhé overkomt.
East of the Sun, West of the Moon
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
Enquete moderne autoverlichting:
https://www.anwb.nl/belangenbehartiging ... erlichting
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: NEVS EV (Saab)
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: NEVS EV (Saab)
Er is nog een afdeling bij NeVS waar ze net als vroeger bij SAAB de prototypes handmatig in elkaar zetten. De 9-3's die we steeds zien komen daar vandaan.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort