SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gebruikersavatar
Arbilen
Geregistreerd lid
Berichten: 5107
Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Arbilen » vr 03 okt, 2014 10:47

Ik ben ook van de Roger Moore-generatie, maar moet bekennen dat ik het vliegtuiglogo van 1969 erg mooi vind. Saab Scania staat voor mij ook wel een beetje voor de periode dat Opel zich ging bemoeien met Saab en daarna werd het allemaal minder....
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector sedan, 99GL '82, 9-3 Sport Estate Vector, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 turbo sedan 1982, .

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 cabrio 2.0t 2003

Twentse Saabvrienden:
https://www.facebook.com/twentsesaabvrienden?fref=ts" of @saabvrienden

Gebruikersavatar
DaVinz
Geregistreerd lid
Berichten: 11453
Lid geworden op: wo 22 jun, 2005 19:43
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door DaVinz » vr 03 okt, 2014 10:53

het eerste saab logo lijkt wel wat op het nieuwe fiat logo. ..

Afbeelding Afbeelding

:wink:
900NG SE T '97| 900 16T cabrio '86 (restauratie)| 900 Turbo LUX '83| Sonett III '73
9-5 2.0t Estate '00|RIP 900 i'85|RIP 900'87|900 i'87|99 GL '83 (mam)|99 Turbo '80|900NG '98|9³ LPT '01

Gebruikersavatar
fb8
Geregistreerd lid
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 22:18
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door fb8 » vr 03 okt, 2014 16:12

Krijg net het hele reorganisatieplan van NEVS in de mail.Staat ook op de website!

En deze is wel in het Engels.
vader van Joep97
9-3 estate 2007

Gebruikersavatar
levensnevel
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 3154
Lid geworden op: wo 09 mei, 2012 18:37
Regio: NL - Provincie Limburg
Contacteer:

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door levensnevel » vr 03 okt, 2014 20:55

en die link naar dat engelstalige document
http://hamilton.sidvisning.se/reorganisationplan/" onclick="window.open(this.href);return false;
happy reading
Gammal kärlek rostar aldrig!
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Theun49 » za 04 okt, 2014 14:57

Knap stukje papier. Als Kai hiermee wegkomt, mag ie zijn handjes dichtknijpen.
Geen concreet bussiness plan: geen namen van investeerders en geen harde cijfers die er toe doen.
Het maakt meer de indruk van "going through the motions" op weg naar het faillissement.
Waarom zouden nieuwe investeerders 20 miljoen zweedse kronen ophoesten voor Kai en hem dan ook nog toelaten als 20%+ stake holder?
Je kunt toch niet zeggen, dat Kai als nieuwkomer erg succesvol is geweest met zijn NEVS avontuur in de automotive industrie, of wel?

Het stuk over de de EV techniek is wel zeer interessant en informatief als het over de technologie gaat.
Bijvoorbeeld de 146Wh/kg LFP accu's. Hoogwaardige Japanse technologie. Er zitten hogere energiedichtheden aan te komen.
Maar hoe staat het met de prijsstelling ten opzichte van de competetie, waaronder Tesla met de gigafabriek? Dat is info die er toe doet.
Dit soort concrete cijfers worden niet verstrekt, maar wel een (opgepoetste?) balans, die weinig zegt over de toekomst.
Kortom, mooi ogend rapport, maar het zegt weinig of niets over de levensvatbaarheid.
Saab 9-3 2.0i automaat 160dkm+. Next: geen turbo, maar ELEKTRO. Tesla model III.
1000 km bereik solid state (2023-25) xnrgi.com keracel.com
Science: H2 en ICE zijn dood als a dodo (o.a. Ulf Bossel, prof. Sinn)
phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html https://youtu.be/oAxzb6XWibE

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 7487
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door RoelandV » za 04 okt, 2014 20:36

Er is gisteren een bericht verschenen over Nevs op Göteborgs Posten:
Heb het bericht even met google-translate vertaald:
Een grote Aziatische autofabrikanten kan de nieuwe hoofdaandeelhouder van Nevs zijn. Als de deal scheuren zal produceren voor anderen om het bedrijf te redden. Deze week kregen 155 mensen gaan van de fabrikant van het voertuig Nevs in Trollhättan en nu vraag je om meer tijd voor de wederopbouw van de vergadering van de schuldeisers van volgende week. De bewindvoerder, advocaat Lars Eric Gustafsson, nog steeds denken dat er een groot verschil tussen wat er gebeurt in Nevs in vergelijking met wat er gebeurd is in Victor Muller Saab. Je moet niet vergeten dat Kai Johan Jiang investeerde meer dan drie miljard euro in Trollhättan. Victor Muller ook geen spanning zelf geïnvesteerd, zegt hij. Het merendeel van de schulden die het bedrijf heeft - 1.2 op een totaal van SEK 1,9 miljard, volgens het reorganisatieplan - is over de leningen van de belangrijkste eigenaar Kai Johan Jiang bedrijven.

Sinds enige tijd onderhandelen de fabrikant van het voertuig op de samenwerking met twee Aziatische autofabrikanten - volgens P4 West Dongfeng Chinese en Indiase Mahindra - te brengen in meer kapitaal. Het reorganisatieplan stelt dat een van de bedrijven nieuwe meerderheid eigenaar kan worden. De huidige fabrikant zou, volgens het plan, het kopen van maximaal 80 procent van Nevs - en het idee is dat Saab de fabrikant premium merk zal zijn.

Het andere bedrijf is in onderhandeling om de helft eigenaar van een nieuw opgerichte dochteronderneming, voor samenwerking op het gebied van ontwikkeling. Het reorganisatieplan, schrijft Lars Eric Gustafsson dat er meer vooruitgang in de onderhandelingen in de afgelopen week is geweest. Ze hebben een aantal verschillende ideeën over eigendom gehad. Het is bovenal percentages en bedragen besproken, zei hij. De onderhandelingen met de twee producenten in de vorm van drie-party waar het doel is om een ​​overeenkomst met beide bereiken. Ik geloof dat het mogelijk is om de onderhandelingen af ​​te ronden. Ze zijn zo ver gekomen en het is zo groot serieuze acteurs, zegt Lars Eric Gustafsson.

Wanneer de onderhandelingen zijn voltooid?
- Je kunt niet zeggen, en dat is waarom we hebben een plan B. Tijd is geld immers, zoals u weet. Reserve plan is om te werken als onderaannemer voor andere fabrikanten. Het kan van alles zijn van de verkoop van diensten aan de kunst voor de vervaardiging van onderdelen of complete auto. Het is over het gebruik van de fabriek betrekken bij het testen en ontwikkeling en bieden technische middelen. Er is een logica in, zegt Fredrik Sidahl, voorzitter van de onderaannemers organisatie FKG. Hij gelooft dat Nevs onderaannemers in de huidige situatie is gunstig voor een langere rekonstruktionstid. Maar ze zullen willen dat de volledige prijs van de dag is het bedrijf weer up and running. Ik denk nauwelijks dat zij instemmen met een regeling.
Bron: http://www.gp.se/ekonomi/1.2507699-nevs ... huvudagare
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Michel Annink
Geregistreerd lid
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 18 mar, 2013 23:11
Regio: Zweden

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Michel Annink » za 04 okt, 2014 21:19

RoelandV schreef:Er is gisteren een bericht verschenen over Nevs op Göteborgs Posten:
Heb het bericht even met google-translate vertaald:
Een grote Aziatische autofabrikanten kan de nieuwe hoofdaandeelhouder van Nevs zijn. Als de deal scheuren zal produceren voor anderen om het bedrijf te redden. Deze week kregen 155 mensen gaan van de fabrikant van het voertuig Nevs in Trollhättan en nu vraag je om meer tijd voor de wederopbouw van de vergadering van de schuldeisers van volgende week. De bewindvoerder, advocaat Lars Eric Gustafsson, nog steeds denken dat er een groot verschil tussen wat er gebeurt in Nevs in vergelijking met wat er gebeurd is in Victor Muller Saab. Je moet niet vergeten dat Kai Johan Jiang investeerde meer dan drie miljard euro in Trollhättan. Victor Muller ook geen spanning zelf geïnvesteerd, zegt hij. Het merendeel van de schulden die het bedrijf heeft - 1.2 op een totaal van SEK 1,9 miljard, volgens het reorganisatieplan - is over de leningen van de belangrijkste eigenaar Kai Johan Jiang bedrijven.

Sinds enige tijd onderhandelen de fabrikant van het voertuig op de samenwerking met twee Aziatische autofabrikanten - volgens P4 West Dongfeng Chinese en Indiase Mahindra - te brengen in meer kapitaal. Het reorganisatieplan stelt dat een van de bedrijven nieuwe meerderheid eigenaar kan worden. De huidige fabrikant zou, volgens het plan, het kopen van maximaal 80 procent van Nevs - en het idee is dat Saab de fabrikant premium merk zal zijn.

Het andere bedrijf is in onderhandeling om de helft eigenaar van een nieuw opgerichte dochteronderneming, voor samenwerking op het gebied van ontwikkeling. Het reorganisatieplan, schrijft Lars Eric Gustafsson dat er meer vooruitgang in de onderhandelingen in de afgelopen week is geweest. Ze hebben een aantal verschillende ideeën over eigendom gehad. Het is bovenal percentages en bedragen besproken, zei hij. De onderhandelingen met de twee producenten in de vorm van drie-party waar het doel is om een ​​overeenkomst met beide bereiken. Ik geloof dat het mogelijk is om de onderhandelingen af ​​te ronden. Ze zijn zo ver gekomen en het is zo groot serieuze acteurs, zegt Lars Eric Gustafsson.

Wanneer de onderhandelingen zijn voltooid?
- Je kunt niet zeggen, en dat is waarom we hebben een plan B. Tijd is geld immers, zoals u weet. Reserve plan is om te werken als onderaannemer voor andere fabrikanten. Het kan van alles zijn van de verkoop van diensten aan de kunst voor de vervaardiging van onderdelen of complete auto. Het is over het gebruik van de fabriek betrekken bij het testen en ontwikkeling en bieden technische middelen. Er is een logica in, zegt Fredrik Sidahl, voorzitter van de onderaannemers organisatie FKG. Hij gelooft dat Nevs onderaannemers in de huidige situatie is gunstig voor een langere rekonstruktionstid. Maar ze zullen willen dat de volledige prijs van de dag is het bedrijf weer up and running. Ik denk nauwelijks dat zij instemmen met een regeling.
Bron: http://www.gp.se/ekonomi/1.2507699-nevs ... huvudagare
Ik heb er een stukje over geschreven op Saabblog met daarin ook links naar het Engelstalige reorganisatieplan en de brief die naar alle schuldeisers is gegaan.
http://saabblog.net/2014/10/02/plan-b/" onclick="window.open(this.href);return false;

ssuunneemm
Geregistreerd lid
Berichten: 292
Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
Regio: Zweden

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » di 07 okt, 2014 21:30

Get live text information from Nevs meeting 2014-10-08 here:
(swedish)
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=5984768" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
levensnevel
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 3154
Lid geworden op: wo 09 mei, 2012 18:37
Regio: NL - Provincie Limburg
Contacteer:

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door levensnevel » wo 08 okt, 2014 12:48

http://www.saabsunited.com/2014/10/nevs ... inues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gammal kärlek rostar aldrig!
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
levensnevel
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 3154
Lid geworden op: wo 09 mei, 2012 18:37
Regio: NL - Provincie Limburg
Contacteer:

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door levensnevel » do 09 okt, 2014 13:16

Tim's take
http://www.saabsunited.com/2014/10/my-t ... -saab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gammal kärlek rostar aldrig!
tot 161118 een Dame Edna 1.9TiD sedan editione 2006 met DENSO navigatie v.2015 - 355.770 km
life & times @ http://www.autoweek.nl/autoreview/41238 ... 19-tid-arc" onclick="window.open(this.href);return false;
verbruik @ https://www.spritmonitor.de/en/detail/713610.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 12488
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Style&Co » do 09 okt, 2014 14:37

hele goede analyse van Tim
live your dreams

ssuunneemm
Geregistreerd lid
Berichten: 292
Lid geworden op: di 01 apr, 2014 18:14
Regio: Zweden

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door ssuunneemm » do 09 okt, 2014 14:51

In swedish motor press they write:
1 and half month to finish the negotiations and Saab will come with 4 new models:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... abmodeller" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
wulf
Geregistreerd lid
Berichten: 855
Lid geworden op: di 10 okt, 2006 21:51
Regio: Outside Europe

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door wulf » do 09 okt, 2014 16:19

Style&Co schreef:hele goede analyse van Tim
Serieus? Hij heeft echt geen idee waar hij over praat. Meer oude en verkeerde ideeen die de ronde doen in de afgelopen 10 jaar. Maar ja, de blog, de adverteerders en het kleine groepje enthousiastelingen dat nog steeds waanvoorstellingen heeft over een toekomst van Saab in de westerse wereld moeten worden gevoerd met flauwekul.

En iedereen die vindt dat NEVS "his good friend Castriota" moet aanstellen is niet helemaal goed bij zijn hoofd....
Laatst gewijzigd door wulf op do 09 okt, 2014 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Theun49
Geregistreerd lid
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo 21 feb, 2010 17:52

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Theun49 » do 09 okt, 2014 16:27

Volgens
http://saabblog.net/2014/10/08/nevs-rekonstruktion/

kan de reconstructie periode tot een jaar worden verlengd.

Nuchtere kijk op de stand van zaken. Zonder roze Saab bril.

Voor 29 november een deal lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Saab 9-3 2.0i automaat 160dkm+. Next: geen turbo, maar ELEKTRO. Tesla model III.
1000 km bereik solid state (2023-25) xnrgi.com keracel.com
Science: H2 en ICE zijn dood als a dodo (o.a. Ulf Bossel, prof. Sinn)
phys.org/news/2006-12-hydrogen-economy-doesnt.html https://youtu.be/oAxzb6XWibE

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 7685
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Thieuke » do 09 okt, 2014 16:28

Tsja, helaas gaan mijn gedachten ook eerder richting de denkrichting van Wulf. Heel helaas.

In den beginne had ik nog een klein beejte hoop op NEVS, dacht dat er wellicht leuke dingen gingen gebeuren, vooral door de manier waarop dat kleine beetje nieuws elke keer naar buiten kwam, dacht ik: ze zeggen nu nog weinig en dan komen ze ineens met een enorme update/klapper met een nieuw goed product naar buiten, maar helaas. Het is haast alleen maar kommer en kwel.....
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gesloten