SAAB/NEVS part II
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1877
- Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 17:15
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
SAAB/NEVS part II
Mijne dames en heren,
Hier verteld de heer Frank Smit, production vehicle manager van Saab, van NEVS alle laatste nieuwtjes van Saab. Eindelijk worden de geruchten ontzenuwd en horen wij in helder Nederlands hoe de vlag er bij NEVS bij hangt:
http://www.bnr.nl/?service=player&type= ... Id=2145190" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier verteld de heer Frank Smit, production vehicle manager van Saab, van NEVS alle laatste nieuwtjes van Saab. Eindelijk worden de geruchten ontzenuwd en horen wij in helder Nederlands hoe de vlag er bij NEVS bij hangt:
http://www.bnr.nl/?service=player&type= ... Id=2145190" onclick="window.open(this.href);return false;
Saabpartners.com
- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 4236
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: SAAB/NEVS part II
Dank je wel!
Ik ben benieuwd naar de electrische SAAB, heb laatst in een Mitshubishi PHEV gereden en was erg onder de indruk.
Als ik bedenk dat ik toch heel veel korte stadsritten maak, wil ik ook wel een eCar, maar dan wel een SAAB
natuurlijk
Ik ben benieuwd naar de electrische SAAB, heb laatst in een Mitshubishi PHEV gereden en was erg onder de indruk.
Als ik bedenk dat ik toch heel veel korte stadsritten maak, wil ik ook wel een eCar, maar dan wel een SAAB
natuurlijk

95 1972 wit
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 13366
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: SAAB/NEVS part II
kan niet wachten! Als ze qua styling een soort Tesla achtige auto maken (met veel saab dna) dan gaat het lukken. Alle andere electrische auto's zijn door derderangs designers binnen een autoconcern ontworpen (bv de prius). Alsof de grote automerken niet willen dat een electrische auto populair wordt. Wat ik me kan voorstellen want de OEM onderdelenhandel decimeert natuurlijk want er kan amper nog wat aan stuk (turbo, DI, koppakking, injectoren, distributie, etc etc... allemaal verleden tijd)
en nou hopen dat ze ook gelijk dat EWD systeem wat al in de pijplijn zat bij Saab introduceren. Electrische 4wd... beter wordt het niet. En een accupakket wat over de 500 km tikt. Een dekkend laadnetwerk is binnen nu en 5 jaar zover uitgerold in Europa dat nooit meer stil komt te staan
En als dat gebeurt dan ga ik de markt op met een soort ringtone variant op de oude saab 900 turbogorgel... kun je downloaden en in een 9-3E zodat voetgangers en fietsers de auto horen aankomen
en nou hopen dat ze ook gelijk dat EWD systeem wat al in de pijplijn zat bij Saab introduceren. Electrische 4wd... beter wordt het niet. En een accupakket wat over de 500 km tikt. Een dekkend laadnetwerk is binnen nu en 5 jaar zover uitgerold in Europa dat nooit meer stil komt te staan
En als dat gebeurt dan ga ik de markt op met een soort ringtone variant op de oude saab 900 turbogorgel... kun je downloaden en in een 9-3E zodat voetgangers en fietsers de auto horen aankomen
live your dreams
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1877
- Lid geworden op: zo 30 sep, 2007 17:15
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: SAAB/NEVS part II
Ja, ben het helemaal met je eens. Het feit dat NEVS Hans Martin Duringhof heeft aangetrokken als directeur powertrain en chassis, voorheen werkzaam bij American axle, zegt denk ik genoeg.
Op het Saabfestival in Trollhattan vertelde Andreas Bergman dat de eigenaar van NEVS ook accufabrieken aan het opzetten is in China.
Wat Frank vertelde over Victor Muller vind ik ook groots.
Nu moeten wij als vooraanstaande Saabliefhebbers positief over Saab in de pers zijn. Ik heb kromme tenen als is de voorzitter van de Saabclub Nederland in een interview hoor zeggen dat hij het Wow effect mist in een E-Saab en er daarom nooit ééntje zal kopen. Afijn ik denk dan maar dat Dave ook een beetje overvallen werd door de vraag.
Afijn we moeten nog een een paar jaartjes wachten op het echte grote nieuws maar het is duidelijk Saab is niet dood, het leeft!
Op het Saabfestival in Trollhattan vertelde Andreas Bergman dat de eigenaar van NEVS ook accufabrieken aan het opzetten is in China.
Wat Frank vertelde over Victor Muller vind ik ook groots.
Nu moeten wij als vooraanstaande Saabliefhebbers positief over Saab in de pers zijn. Ik heb kromme tenen als is de voorzitter van de Saabclub Nederland in een interview hoor zeggen dat hij het Wow effect mist in een E-Saab en er daarom nooit ééntje zal kopen. Afijn ik denk dan maar dat Dave ook een beetje overvallen werd door de vraag.
Afijn we moeten nog een een paar jaartjes wachten op het echte grote nieuws maar het is duidelijk Saab is niet dood, het leeft!
Laatst gewijzigd door dirk7942 op za 01 feb, 2014 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Saabpartners.com
- turbopilot
- Donateur (7x)
- Berichten: 14952
- Lid geworden op: za 07 aug, 2010 23:26
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: SAAB/NEVS part II
in ieder geval goed nieuws, al zal het voor mij een tijdje duren dat ik er aan toe ben, ik koop nl nooit nieuw
misschien mijn zoon's, auto vd zaak zonder bijtelling
misschien mijn zoon's, auto vd zaak zonder bijtelling

(ᴑ\\==U==//ᴑ) = --=⓪=0=⓪=-- > SFPT2F4U pppttjjjee
Sterkte allemaal .
Sterkte allemaal .
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 13366
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: SAAB/NEVS part II
heren, met uw welnemen ga ik nu per direct dit topic schonen. Wees gewaarschuwd... het algemene onderwerp op dit forum is Saab dus 'op de persoon spelen' is een no-go. Dat geldt zowel voor reacties maar ook voor onderschriften (iets met de schoen passen en m aan doen). Als hier geen verandering in komt dan zijn dezelfde of zwaardere sancties het gevolg
en dat terwijl dit een 'goed-nieuws' topic is en zou moeten blijven... SAAB leeft weer!
en dat terwijl dit een 'goed-nieuws' topic is en zou moeten blijven... SAAB leeft weer!
live your dreams
-
- Donateur 2014 + 2017
- Berichten: 1156
- Lid geworden op: do 08 nov, 2007 12:44
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
Met uw welbevinden:
SAAB IS NOOIT DOOD GEWEEST
lang leve SAAB !


Saab 9000 aero lpg 1996
9000 i pick up 1986
900 C Lpg 1989
99 Lpg 1979 16v
99 EMS 1978
96 1979
fiets: saab 1992
9000 i pick up 1986
900 C Lpg 1989
99 Lpg 1979 16v
99 EMS 1978
96 1979
fiets: saab 1992
- Arbilen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 5133
- Lid geworden op: di 29 mei, 2007 22:36
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: SAAB/NEVS part II
--
Laatst gewijzigd door Arbilen op ma 03 feb, 2014 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector sedan, 99GL '82, 9-3 Estate Vector, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 turbo sedan 1982,9-3 cabrio 2.0t 2003
Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 cabrio Aero 2007
Twentse Saabvrienden:
https://www.facebook.com/twentsesaabvrienden?fref=ts" of @saabvrienden
Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 cabrio Aero 2007
Twentse Saabvrienden:
https://www.facebook.com/twentsesaabvrienden?fref=ts" of @saabvrienden
- Sapphire
- Donateur (7x)
- Berichten: 29580
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: SAAB/NEVS part II
Zullen we dit topic ook vrij van telefoonreclame houden? Ik wordt zo flauw van al die meldingen steeds... ik heb ook tapatalk maar bij mij komt er nooit zo'n melding. Je kunt dat gewoon uitzetten, hoefde bij mij niet eens, hij zet sowieso geen onderschrift neer.
9000, what else?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 13 jun, 2007 22:53
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: SAAB/NEVS part II
Leuk om eindelijk eens wat concreets te horen van NEVS/Saab. Al blijven er natuurlijk nog veel vragen over.
Ik was aan het sparen voor een jonge tweedehands ng 9-5 estate. Nu een paar jaar later en een wat veranderde tijdgeest ben ik ook wel in voor een hybride. Zeker als dat een Saab met Saab-DNA kan zijn (graag geen discussie over wat dat precies is...).
Als gezin met 3 kinderen heb ik dan wel wat wensen:
-minstens zo ruim als mijn huidige 9-5 estate
-stationcar of hatchback
-redelijk snel
-flinke actieradius
De huidige 9-3 estate vind ik te klein.
Ik ben dus heel benieuwd wat het Phoenix-platform ons gaat bieden. Sowieso wat het Saab/NEVS portfolio de komende jaren zal worden.
Moet ik gewoon nog drie jaar doorsparen om vervolgens een supercoole Saab te kunnen kopen die aan al mijn wensen voldoet of moet ik noodgedwongen naar een ander merk over?
Er zijn vast mensen in een vergelijkbare situatie en met vergelijkbare vragen/wensen.
Weten sommigen al meer of durven ze te speculeren op wat en wanneer er komt?
ben benieuwd naar reacties.
Ik was aan het sparen voor een jonge tweedehands ng 9-5 estate. Nu een paar jaar later en een wat veranderde tijdgeest ben ik ook wel in voor een hybride. Zeker als dat een Saab met Saab-DNA kan zijn (graag geen discussie over wat dat precies is...).
Als gezin met 3 kinderen heb ik dan wel wat wensen:
-minstens zo ruim als mijn huidige 9-5 estate
-stationcar of hatchback
-redelijk snel
-flinke actieradius
De huidige 9-3 estate vind ik te klein.
Ik ben dus heel benieuwd wat het Phoenix-platform ons gaat bieden. Sowieso wat het Saab/NEVS portfolio de komende jaren zal worden.
Moet ik gewoon nog drie jaar doorsparen om vervolgens een supercoole Saab te kunnen kopen die aan al mijn wensen voldoet of moet ik noodgedwongen naar een ander merk over?
Er zijn vast mensen in een vergelijkbare situatie en met vergelijkbare vragen/wensen.
Weten sommigen al meer of durven ze te speculeren op wat en wanneer er komt?
ben benieuwd naar reacties.
Saab 9-3 business edition (2002)
saab 900 S cabrio (1993)
MGB GT, (1971)
Volvo XC 90 (2015)
Voorheen: Saab 90 (1986), Saab 900i16v (1992), Saab 900S (1991), Saab 9-5 aero estate (2003)
saab 900 S cabrio (1993)
MGB GT, (1971)
Volvo XC 90 (2015)
Voorheen: Saab 90 (1986), Saab 900i16v (1992), Saab 900S (1991), Saab 9-5 aero estate (2003)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 609
- Lid geworden op: wo 11 apr, 2007 2:07
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: SAAB/NEVS part II
Er komt (vooralsnog zeer zeker) geen NEVS zo groot/ruim als de 9-5, helaas, maar het antwoord op deze directe vraag van mij aan mensen in THN was niet anders.
Snel en een zeer flinke actieradius zal wel in het leveringspakket zitten, evenals een estate
Snel en een zeer flinke actieradius zal wel in het leveringspakket zitten, evenals een estate

- op
- Donateur (4x)
- Berichten: 4236
- Lid geworden op: wo 09 jun, 2004 16:18
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: SAAB/NEVS part II
en de eCaab 

95 1972 wit
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
900 GLi 1984 import SE 2009 LPG
9-5 SE sedan 2.3 aut 1998 LPG G3 Prins VSi
9-5 V6 SE Estate 1999 (volledig Griffin uitgevoerd zonder het logo)
Ik rij SAAB, autorijden kan altijd nog
- gudmundje
- Donateur 2019
- Berichten: 2434
- Lid geworden op: di 28 mar, 2006 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: SAAB/NEVS part II
productie van electrische 9-3 start over een paar weken.
Eerste testvloot zou in 2e kwartaal naar China gaan.
bron ttela.se en automotorsport.se
Eerste testvloot zou in 2e kwartaal naar China gaan.
bron ttela.se en automotorsport.se
2010 Classic 9-5
1986 900 T16 S
1986 900 T16 S
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: do 05 jan, 2012 22:49
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: SAAB/NEVS part II
[]Ben benieuwd.....