SAAB/NEVS
-
op
- Donateur (4x)

Re: SAAB/NEVS
het interieur doet veel mensen gruwen???
Als je erin zit kan je die spuuglelijke buitenkant tenminste niet zien
Het interieur is nou juist wat mensen het eerst over de streep haalt. Na een lange rit, bij voorkeur in het donker, hoef je niks meer uit te leggen.
Dan komt het prachtige ontwerp en functionaliteit van het dashboard en de rest van het interieur pas goed over.
Na jarenlang allerlei modellen SAAB te hebben gereden valt het interieur van vrijwel alle andere merken me altijd tegen.
De stoelen van andere merken zijn eigenlijk altijd een ramp, als het niet een topmodel is.
Als je erin zit kan je die spuuglelijke buitenkant tenminste niet zien
Het interieur is nou juist wat mensen het eerst over de streep haalt. Na een lange rit, bij voorkeur in het donker, hoef je niks meer uit te leggen.
Dan komt het prachtige ontwerp en functionaliteit van het dashboard en de rest van het interieur pas goed over.
Na jarenlang allerlei modellen SAAB te hebben gereden valt het interieur van vrijwel alle andere merken me altijd tegen.
De stoelen van andere merken zijn eigenlijk altijd een ramp, als het niet een topmodel is.
-
N207
- Donateur

Ik denk dat de discussie "wat is een echte Saab' hier niet echt thuishoort. Ten eerste is hier geen definitie voor te geven, ten tweede zijn de meningen te vaak persoonlijk gekleurd.
Persoonlijk vind ik dat iedere auto die uit een Saab-fabriek is gerold en een Saab-logo draagt een Saab is. Als eigenaar van drie totaal verschillende Saabs zijn bepaalde stijlkenmerken ("hockeystick", aerodynamische vorm) steeds terug te zien, maar andere, zoals het contact tussen de stoelen of een kenmerkende grille, niet bij alle drie. Maar juist het afwijkende karakter en de eigenzinnigheid (ik rij niet in een auto, ik rij in een SAAB!) maakt ze voor mij uniek. Alle drie!
Maar de "nieuwe" 9-3 is natuurlijk helemaal niet nieuw. Eerst maar eens kijken waar NEVS mee komt als het om een echt nieuwe auto gaat. Dan weer verder koeren.
Net als Ingrid vind ik trouwens de neus van de 9-3 SS/SH mooier dan die van de 9-5 NG.
Persoonlijk vind ik dat iedere auto die uit een Saab-fabriek is gerold en een Saab-logo draagt een Saab is. Als eigenaar van drie totaal verschillende Saabs zijn bepaalde stijlkenmerken ("hockeystick", aerodynamische vorm) steeds terug te zien, maar andere, zoals het contact tussen de stoelen of een kenmerkende grille, niet bij alle drie. Maar juist het afwijkende karakter en de eigenzinnigheid (ik rij niet in een auto, ik rij in een SAAB!) maakt ze voor mij uniek. Alle drie!
Maar de "nieuwe" 9-3 is natuurlijk helemaal niet nieuw. Eerst maar eens kijken waar NEVS mee komt als het om een echt nieuwe auto gaat. Dan weer verder koeren.
Net als Ingrid vind ik trouwens de neus van de 9-3 SS/SH mooier dan die van de 9-5 NG.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Dit ^^op schreef:Na een lange rit, bij voorkeur in het donker, hoef je niks meer uit te leggen.
Groen licht. Ideaal. klokken positie, rijder centraal. Dat kunnen niet veel anderen merken zo goed. Bijvoorbeeld bij andere merken: Welke oen heeft het bedacht dat het hip is om je snelheid te moeten aflezen op je middenconsole?
-
Hertog
- Geregistreerd lid
evolver86 schreef:Dit ^^op schreef:Na een lange rit, bij voorkeur in het donker, hoef je niks meer uit te leggen.
Groen licht. Ideaal. klokken positie, rijder centraal. Dat kunnen niet veel anderen merken zo goed. Bijvoorbeeld bij andere merken: Welke oen heeft het bedacht dat het hip is om je snelheid te moeten aflezen op je middenconsole?

Maar inderdaad, ik vind de rust 's nachts (night panel!) in m'n Saab echt heerlijk, los van de 'emotie'. Volgens mij zijn Saab rijders ook de enigen die niet zo veel klagen dat 's nachts de lichten op de snelweg uit zijn
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Is waar, maar daar waren andere redenen voor dan nu.
-
Hertog
- Geregistreerd lid
Volgens mij is dat wel waar deze trend nu vandaan komt. De nieuwe Mini had het als eerbetoon aan de oude, de nieuwe is 'hip' dus veel auto's die hip willen doen hebben de snelheidsmeter verplaatst. Logicanove mille schreef:Is waar, maar daar waren andere redenen voor dan nu.
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Sir Alec wou de auto interessant maken voor export naar landen met het stuur aan de verkeerde kant.
Door die configuratie werd het bouwen een stuk voordeliger.
Nu is het slechts een hippe copie.
Door die configuratie werd het bouwen een stuk voordeliger.
Nu is het slechts een hippe copie.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
+2 Nike.
Ik las trouwens net op Saabsunited.com dat de nieuwe Saab 9.3 is voorzien van "New Whiplash-protection":
Ik las trouwens net op Saabsunited.com dat de nieuwe Saab 9.3 is voorzien van "New Whiplash-protection":
New Whiplash-protection in the 2014 9-3
December 4, 2013 in Editorial, Technical
FH-406There has been a lot of discussion regarding the new seats in the 2014 9-3 and if they still have the famous Saab Whiplash-protection built into it. This morning I talked to Mattias Bergman on the matter.
The former seat manufacturer LEAR Corp which was located in Trollhättan closed down its facilities in 2012, shortly after Saab Automobile AB went bankrupt. Since LEAR no longer were able to supply the Saab cars with seats NEVS had to look at other solutions. The requirement for the seats were that they had to be even more safe than the previous version of SAHR2. The seats had to take in to account peoples different body shapes, lengths etc. Extra focus was placed on women since they often suffer injuries more often and sometimes more serious injuries than men. The reason for women being more fragile than men is probably due to a weaker muscle structure in the neck region. Such seats were found with an OEM supplier and the seats installed in the 2014 9-3 are equipped according to NEVS requirements on protection.
There are several suppliers of seats and whiplash-protection systems and since Saab developed the SAHR2 a lot of progress has been made in its development. New OEM developers have created systems where not just the neck-rest moves but also the whole seat. Today most companies use similar systems where the whole seat moves rather than just the neck-rest. Volvos system which has undergone a lot of development in recent years is built largely on this concept which can be seen in the movie below.
More details of the system will be revealed once the specifications of the car is released.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
evolver86 schreef:
Net in het nieuws op insideevs.com met video en locaties van stations in 2014 /2015:
http://insideevs.com/grand-opening-of-f ... rs-wvideo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook niet te onbelangrijk is het landelijk dekkend snellaad netwerk, dat volgend jaar door FastNed wordt uitgerold.Theun49 schreef:Helaas nog geen uitsluitsel over andere landen dan Zweden en China, maar ik denk dat NL volgend jaar een erg goede kans maakt als EV proeftuin."
We staan fiscaal open voor ev's omdat alleen ev's nog maar met 0%-bijtelling te rijden zullen zijn. En NEVS zal het zeker niet ontgaan zijn dat er meer dan 10000 outlanders phev verkocht zijn uit de folder en dat 3 kwart van de V60phev productie naar nederland komt. Echt ongelooflijk.
Net in het nieuws op insideevs.com met video en locaties van stations in 2014 /2015:
http://insideevs.com/grand-opening-of-f ... rs-wvideo/" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Persberichtje van NEVS in de mail, met de aankondiging van de verkoopstart in Zweden morgen. Opvallend: de prijs van 279.000 SEK is inclusief een extra set lichtmetalenvelgen met winterbanden, drie jaar garantie en drie jaar onderhoud! Echt "all-inclusive", lijkt het. Men wil van de eerste klanten ook graag feedback over de verder te volgen koers van NEVS.
Hieronder het hele bericht (in het Zweeds...):
I morgon tisdag börjar försäljningen av Saab-bilar
Tisdagen den 10 december kl 14.00 börjar försäljningen av Saab-bilar på den svenska marknaden direkt från Nevs hemsida. Nevs använder en för biltillverkare ny säljkanal genom att inledningsvis sälja direkt via hemsidan. Samtidigt skapar Nevs en personlig kundrelation genom alla led med direktkontakt från försäljning till leverans av bilen.
– Vi vill ha en nära dialog med våra kunder redan från början. I vår direktkontakt kan vi bland annat snabbt fånga upp synpunkter och önskemål, vilket hjälper oss i vår ambition att ge kunderna en förstklassig upplevelse och ett engagerat omhändertagande, säger försäljningschef Jonas Hernqvist.
Saab 9-3 Aero Sedan 2014 är fullutrustad och har en bensinmotor på 220 hk/350 Nm. Priset med sexväxlad manuell växellåda är 279 000 kronor inklusive moms, + 10 000 kronor med sexstegad automatisk växellåda. I priset ingår tre års fri service, tre års vagnskadegaranti, två års vägassistans samt vinterhjul på aluminiumfälg.
Efter leveransen av bilen vill vi även fortsättningsvis erbjuda ett tryggt bilägande. För service och reparationer hänvisar vi till Saab Original Service verkstäder. De första bilarna av denna begränsade upplaga kommer att levereras under våren 2014. Då kommer vi att erbjuda kunden en speciell varumärkesupplevelse när bilen hämtas på leveranscentrum vid fabriken i Trollhättan. Här möter representanter från Nevs som, förutom presentationen av bilen, berättar om hur vi ser på framtidens bilindustri och vår planerade färdväg mot att bli en ledande elbilstillverkare. Ett besök i vår högeffektiva fabrik samt besök på Saabs bilmuseum ingår också i upplevelsen.
För ytterligare information kontakta Nevs kundservice.
Telefon: 0520-855 00
E-post: customersupport@saabcars.com
Hieronder het hele bericht (in het Zweeds...):
I morgon tisdag börjar försäljningen av Saab-bilar
Tisdagen den 10 december kl 14.00 börjar försäljningen av Saab-bilar på den svenska marknaden direkt från Nevs hemsida. Nevs använder en för biltillverkare ny säljkanal genom att inledningsvis sälja direkt via hemsidan. Samtidigt skapar Nevs en personlig kundrelation genom alla led med direktkontakt från försäljning till leverans av bilen.
– Vi vill ha en nära dialog med våra kunder redan från början. I vår direktkontakt kan vi bland annat snabbt fånga upp synpunkter och önskemål, vilket hjälper oss i vår ambition att ge kunderna en förstklassig upplevelse och ett engagerat omhändertagande, säger försäljningschef Jonas Hernqvist.
Saab 9-3 Aero Sedan 2014 är fullutrustad och har en bensinmotor på 220 hk/350 Nm. Priset med sexväxlad manuell växellåda är 279 000 kronor inklusive moms, + 10 000 kronor med sexstegad automatisk växellåda. I priset ingår tre års fri service, tre års vagnskadegaranti, två års vägassistans samt vinterhjul på aluminiumfälg.
Efter leveransen av bilen vill vi även fortsättningsvis erbjuda ett tryggt bilägande. För service och reparationer hänvisar vi till Saab Original Service verkstäder. De första bilarna av denna begränsade upplaga kommer att levereras under våren 2014. Då kommer vi att erbjuda kunden en speciell varumärkesupplevelse när bilen hämtas på leveranscentrum vid fabriken i Trollhättan. Här möter representanter från Nevs som, förutom presentationen av bilen, berättar om hur vi ser på framtidens bilindustri och vår planerade färdväg mot att bli en ledande elbilstillverkare. Ett besök i vår högeffektiva fabrik samt besök på Saabs bilmuseum ingår också i upplevelsen.
För ytterligare information kontakta Nevs kundservice.
Telefon: 0520-855 00
E-post: customersupport@saabcars.com
-
op
- Donateur (4x)

Wow, dat is scherp!
Drie jaar garantie en onderhoud en een setje winterwielen op lichtmetaal erbij!
Ben benieuwd hoe dat in nederland uitpakt.
In Nederland wordt Dacia redelijk verkocht, als je een prijskraker in de premium midenklasse hebt, kan je hier zeker zaken doen. Een 9-3 is net wat meer auto dan de concurentie, en had de naam (veel) te duur te zijn.
Dus.....
Drie jaar garantie en onderhoud en een setje winterwielen op lichtmetaal erbij!
Ben benieuwd hoe dat in nederland uitpakt.
In Nederland wordt Dacia redelijk verkocht, als je een prijskraker in de premium midenklasse hebt, kan je hier zeker zaken doen. Een 9-3 is net wat meer auto dan de concurentie, en had de naam (veel) te duur te zijn.
Dus.....