SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: SAAB/NEVS

Bericht door gudmundje » vr 06 dec, 2013 0:15

[quote="The Devil's Own V4"]Het blijven lelijke hokken, die 9-3's. quote]

Mag je zeggen maar ik vind hem eigenlijk best mooi. Mooi detail aan dit 'leijke hok' blijft toch wel dat ze de snuit niet hebben moeten verlengen om de motor erin te krijgen :-)

bob_z
Geregistreerd lid

Bericht door bob_z » vr 06 dec, 2013 0:18

+1 gudmundje!

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 06 dec, 2013 8:16

Tubbe schreef:Zal dan wel over de keuze van je accu gaan tegen die tijd
Of het vervangen van de motorbekabeling van 10 mm2 door 16 mm2 met siliconenisolatie...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 06 dec, 2013 8:20

yep, blauwe kabels en achterop ; G-ice Duracelld stage ? :wow:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 06 dec, 2013 8:24

... en vergulde kabelschoenen.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » vr 06 dec, 2013 9:14

Naar mijn bescheiden mening is de SAAB 9-3 die nu door NEVS geproduceerd wordt echt een auto die een veel grotere groep mensen zal aanspreken dan de oudere modellen en dát is wat SAAB nú nodig heeft: afzet.
Daarbij vind ik (maar dat is mijn mening), dat deze 9-3 met zijn fraaie neus een echte SAAB is om te zien.
SAAB is niet gebaat bij mensen die (goedbedoeld) vasthouden aan de oude modellen, maar niets nieuws willen kopen. Er moet verkocht worden.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » vr 06 dec, 2013 9:19

Juist Ingrid!

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » vr 06 dec, 2013 9:22

RoelandV schreef:Modelvast of model vastgeroest ?
Afbeelding
Hahaha... :-)

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » vr 06 dec, 2013 9:33

Kan misschien wel zijn, maar wanneer ik hier de commentaren lees, dan moeten diegene die na 2003 een Saab kochten een eigen forum oprichten.

Iedereen vindt de 9-5NG een mooie wagen, maar zelfs bij dit nieuw model stond niet iedereen op het forum te springen om een nieuwe wagen te kopen.

Er wordt negatief gedaan over de recente Saab's en over andere merken.

Het kan toch niet zijn dat de meesten verstikt geraken door "vroeger was het beter". Vroeger was alles beter, want het was anders. Nostalgie mag niet leiden tot verstarring.

Wanneer je zegt dat een Saab 9-3SS hopeloos verouderd is, dan kan ik alleen maar vaststellen dat reeds op een Linear in 2004 standaard opties zaten die vandaag bij andere merken nog betalend zijn.

Die wagen ziet er uitgekleed en sober uit maar alle veiligheidsmaatregelen zaten er wel al in zonder bijbetalen. Cruisecontrol ed. Ze waren wat vooruit en ze zijn ingehaald. Niets belet dat ze nog eens een sprintje inzetten.

In de voorbije jaren onder Spyker werd veel aangekondigd en waren we voor hoop op wat nooit kwam. Nu wordt uitgevoerd wat beloofd is. De beste taktiek m.i., zoals bij de kinderen enkel beloven wat je kan waarmaken. Zo bouw je krediet op.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » vr 06 dec, 2013 10:29

Retep schreef:Iedereen vindt de 9-5NG een mooie wagen, maar zelfs bij dit nieuw model stond niet iedereen op het forum te springen om een nieuwe wagen te kopen.
Deze opmerking zie ik vaker, niet alleen hier maar ook op andere fora, dat "die Saab liefhebbers dan maar een nieuwe hadden moeten kopen", als reactie op bijvoorbeeld de WAM-WAS meetings. Denk je dat ik als "Saab liefhebber" geen nieuwe Saab wil dan?

Ik denk dat een boel van onze forumleden niet in de markt zijn voor een nieuwe premium auto. Als ik het geld had gehad hád ik een nieuwe 9-5 gekocht. En ik denk met mij een boel andere mensen. Maar dat heb ik niet en daarom heb ik een Saab gekocht in mijn budget. Eerst een 900NG en nu een 9-3 Sport Estate.
Gelukkig zijn er wel mensen die het wel konden en het gedaan hebben, net als jij. En over een paar jaar, als de 9-5 voor mij betaalbaar wordt, dan zal ik zeker overwegen de 9-3 in te ruilen voor een 9-5 en dan ben ik jou en jullie met zn allen dankbaar dat ze er toch wel zijn! Als saabliefhebber.

En zo houden we het merk in stand. Met o.a. die meetings, dat zie je niet bij veel andere merken of wel? Van 92 tot 9-5NG Estate and beyond... :O: :O:

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 06 dec, 2013 10:35

@Devile

Dat is ook een leuk forum hoor; "autovisie.nl"
Maar op het Saab forum hebben de meesten wel iets met dat stickertje.
En wat dat is leidt tot heerlijke (soms zinloze) discussies.

Maar als het stickertje niets doet.. Tja........ :arrow:

@evolver mooi verwoord!! Had graag een aero 9-5 full options gekocht, en een 900og turbo coupe in zilver..
Maar het werd een 9-3ss 1.8t modern omdat het moet met de kleintjes en passend in de portemonnaie..

Maar een potentiele koper van een nieuwe next generation black saab ben ik wel :lol:
Een 9-3 2.0 sport die heb ik al. Goede keuze Saab ! :-P+

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 06 dec, 2013 15:26

de laatste echte Saab was voor velen de 900 die in 1993 uit productie ging. elke schets die men op internet maakt voor een nieuwe Saab is gebaseerd op dat model, dat overigens al in de jaren '70 op de markt kwam als 99 CC. alsof er na de 900 niks leuks/moois meer gemaakt is. jawel, maar dat mag de naam Saab eigenlijk niet hebben.

nog steeds word je lichtelijk meewarig aangekeken als je zegt dat je een 9000 rijdt.

trouwens merk ik op het forum dat de 'nieuwe berichten' steeds meer over alleen maar de 9-3 SS en SH, en de OG 9-5 gaan.

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » vr 06 dec, 2013 15:43

Dat heet toch "met de tijd meegaan"?
De andere automerken zijn qua model en ontwerp ook niet in de jaren '70/'80 blijven hangen.
Elk merk moet vooruit.
Dat laat onverlet dat ook in mijn ogen de 900 altijd De Typische SAAB allertijden zal zijn.
Nu ik zelf SAAB rij, heb ik hem leren waarderen, net als alle andere modellen, maar de 900 is eerlijk gezegd voor mij lange tijd juist De reden geweest om nooit een SAAB te willen. Het model is niet met zijn tijd meegegaan, wellicht juist omdat het model toen (en nog steeds) zoveel mensen aansprak (en ik begrijp nu wel waarom).
Maar op een oud model dat uit productie is, valt geen automerk te redden. Dat moeten de nieuwe modellen doen.
Ik vind de nieuwe 9-3 een echte SAAB-neus hebben (meer dan mijn 9-5 NG) en het model verdient daarmee ook echt een kans.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » vr 06 dec, 2013 15:50

Tuurlijk verdient dit model een kans. Laten we eerlijk zijn, we rijden geen Saab omdat het de beste auto ter wereld is. Dat is ie niet namelijk. Technisch gezien zijn veel andere auto´s superieur, en de tijd heeft intussen zijn ding gedaan.
Maar een Saab heeft doorgaans een herkenbaar design, ook door de jaren heen. Sportief ingetogen meestal. Het interieur doet veel mensen gruwen maar zelf heeft de ingetogenheid me altijd wel kunnen bekoren.
En bovena... uit onderzoek is enkele jaren geleden gebleken dat de leukste (eigenlijk, de meest sociale mensen) in een Saab of Lancia rijden. Laat dat nou mijn favoriete merken zijn.
Zolang Saabs net een beetje anders zijn dan wat er op het gemiddelde parkeerterrein staat blijf ik fan. 8)

Lady9-5NG
Geregistreerd lid

Bericht door Lady9-5NG » vr 06 dec, 2013 15:55

Mooi gezegd!!

Gesloten