SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Blindstra
Geregistreerd lid

Re: SAAB/NEVS

Bericht door Blindstra » zo 25 aug, 2013 15:44

imho hartstikke niche. Of wil jij het merk mainstream noemen?

vanderzanden
Geregistreerd lid

Bericht door vanderzanden » ma 26 aug, 2013 9:14

Een bedrijf aan het het begin van z'n groeicurve dat zo'n 500 auto's per week bouwt - een in de laatste jaren saabachtig aantal - en verkoopt is niet iets wat ik met niche wil afschepen. Om het in jouw woorden te zeggen, dit is meer dan "in kleine series hand-gebouwd".

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 26 aug, 2013 9:50

odin1899 schreef:Er zijn ca. 25000 90's in 3 jaar gemaakt als ik het internet mag geloven. Geen hond kocht die dingen dus.
... in een zeer beperkte afzetmarkt. Scandinavie, NL/BE en UK. De auto was zeker geen top-10 verkoper. Dat een dure instap-Saab in een oud-jasje in minder dan 3 jaar nog zoveel kopers wist te vinden zegt eigenlijk meer dan je met je opmerkingen probeert duidelijk te maken. Onder aan de streep was het gewoon een veel te dure auto voor wat ie bood, ten opzichte van de concurrentie. Bovendien ouderwets in vele opzichten. (alhoewel, ik zie nog steeds moderne polo's en corsa's met trommelremmetjes... :roll: )

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 26 aug, 2013 22:01

vanderzanden schreef:Een bedrijf aan het het begin van z'n groeicurve dat zo'n 500 auto's per week bouwt - een in de laatste jaren saabachtig aantal - en verkoopt is niet iets wat ik met niche wil afschepen. Om het in jouw woorden te zeggen, dit is meer dan "in kleine series hand-gebouwd".
Dat zijn er heel wat meer dan ik in gedachten had. Zijn het echt 100.000 + per jaar?? Maar vraag het een dag lang op de markt en misschien dat 1 persoon het merk kent. Ook gezien het koperspubliek en slecht 1 a 2 modellen in de hogere prijsklasse denk ik dat het (nog) een nichemerk is. In ieder geval geen mainstream. Misschien dat er een woord voor bestaat voor 'ergens tussenin' :)

Mariacci
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mariacci » wo 28 aug, 2013 10:56

500 * 52 = 100.000? :?

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » do 29 aug, 2013 12:26

"Turn a different corner".... Dat is wat ik voel als ik zie hoe aardig Volvo het doet, en vooral vrijheid geniet onder Geely (meer dan onder Ford)... in vergelijking met Saab. Vandaag dan de foto's van een Volvo concept coupe. Kun je nagaan als Saab meteen bij een kapitaalkrachtige partij was ondergebracht...

Afbeelding Afbeelding

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » do 29 aug, 2013 13:10

Net als Tesla boort NEVS een EV groeimarkt aan, die door de betreffende overheid wordt gestimuleerd.
Tesla schrijft inmiddels zwarte cijfers en heeft aangekondigd de stimuleringskredieten van de overheid versneld af te lossen.

De rekensom gaat als volgt: 52 * 500 * $80.000 = booming business. En dat wordt ook in Groningen begrepen.

Model S is zo succesvol, dat de productie ervan prioriteit heeft gekregen boven de ontwikkeling van het volgende model X.
En ik denk dat veel Amerikanen ook gevoelig zijn voor dit aspect:

Afbeelding
Bron: teslamotors.com

Gideon
Geregistreerd lid

Bericht door Gideon » ma 02 sep, 2013 9:43

Van de week gespot :offtopic: Heb hem ook zien en (horen) rijden maar dat was voor de camera te ver weg om een goed filmpje van te maken. Erg onwerkelijk om te zien hoe dit ding uit stilstand geruisloos versneld in 4,6 sec. naar 100km/h 8)

http://youtu.be/hO3kgas-2wg" onclick="window.open(this.href);return false;

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 02 sep, 2013 12:26

ik vind 'm erg veel herrie maken... :oops:

groet
Marius

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 02 sep, 2013 17:33

Afbeelding
Monday, September 02, 2013
Mattias Bergman appointed acting President of Nevs

Mattias Bergman is today Vice President at Nevs with responsibility for Public Affairs, Communications and Business Development. He has a long international experience from management and business development including senior positions as Swedish Trade Council (Today Business Sweden) in markets as China, Japan, Korea and Malaysia. He holds a Master of Business Administration from Copenhagen Business School and a BA from Stockholm University.

“I am very satisfied that Mattias Bergman has accepted to lead Nevs’ operations until we have recruited a long term solution. His broad international experience of developing businesses is an obvious strength. Nevs’ main owner Kai Johan Jiang continues as CEO, focusing on the strategic development of Nevs and its partnerships.” said Karl-Erling Trogen, Chairman of Nevs.

“I have accepted the role as acting president for Nevs with pride and humility. Together with the management team, I will prepare for the start of production later this year and we will continue to develop the company with the aim to become a leading car manufacturer with a focus on electric vehicles, says Mattias Bergman, acting president of Nevs.”
Bron: http://www.saabcars.com/en/news/444BA0350617AEAA

Gideon
Geregistreerd lid

Bericht door Gideon » ma 02 sep, 2013 19:05

Marius0404 schreef:
ik vind 'm erg veel herrie maken... :oops:

groet
Marius
Ik voorspel dat NEVS binnen nu en 3 jaar never nooit zo ver zal zijn als tesla nu al is. Jaja mede door de investeerders bla bla,
maar ze hebbeb de Model S toch maar binnen 3 jaar zo ver gekregen dat ze deze zonder problemen op de markt zetten. Bovendien zoals hierboven al staat ook nog de veiligste auto op de markt, en geloof mij maar dat de eisen om daar in de US aan te voldoen behoorlijk pittig zijn. En dan ook nog ff 480 km op één lading, dat mnoeten ze bij NEVS eerst maar eens evenaren. Alstie er is geef me ff een seintje :wink:

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 02 sep, 2013 21:01

draai het eens om

als het Tesla lukt dan lukt het Nevs toch ook? Nevs heeft tenminsten een vliegende start qua infrastructuur, merknaam, bestaande 9-3 en Chinezen met diepe zakken

Wedden dat het Nevs in 2 jaar lukt?

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 02 sep, 2013 21:41

Geheel eensch!

Een electrische cabrio gaat het zeker helemaal maken in in de VS.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 02 sep, 2013 21:53

En bij Autoweek willen ze in november misschien terug naar Trollhattan :-)
Het merk blijft opvallend veel aandacht krijgen in de pers.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » ma 02 sep, 2013 22:08

Ik ga alvast in oktober heen. En denk niet in moeilijkheden maar in mogelijkheden!
Griffin up!

René.

Gesloten