SAAB/NEVS
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS
imho hartstikke niche. Of wil jij het merk mainstream noemen?
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Een bedrijf aan het het begin van z'n groeicurve dat zo'n 500 auto's per week bouwt - een in de laatste jaren saabachtig aantal - en verkoopt is niet iets wat ik met niche wil afschepen. Om het in jouw woorden te zeggen, dit is meer dan "in kleine series hand-gebouwd".
-
jelger
- Geregistreerd lid
... in een zeer beperkte afzetmarkt. Scandinavie, NL/BE en UK. De auto was zeker geen top-10 verkoper. Dat een dure instap-Saab in een oud-jasje in minder dan 3 jaar nog zoveel kopers wist te vinden zegt eigenlijk meer dan je met je opmerkingen probeert duidelijk te maken. Onder aan de streep was het gewoon een veel te dure auto voor wat ie bood, ten opzichte van de concurrentie. Bovendien ouderwets in vele opzichten. (alhoewel, ik zie nog steeds moderne polo's en corsa's met trommelremmetjes...odin1899 schreef:Er zijn ca. 25000 90's in 3 jaar gemaakt als ik het internet mag geloven. Geen hond kocht die dingen dus.
-
Blindstra
- Geregistreerd lid
Dat zijn er heel wat meer dan ik in gedachten had. Zijn het echt 100.000 + per jaar?? Maar vraag het een dag lang op de markt en misschien dat 1 persoon het merk kent. Ook gezien het koperspubliek en slecht 1 a 2 modellen in de hogere prijsklasse denk ik dat het (nog) een nichemerk is. In ieder geval geen mainstream. Misschien dat er een woord voor bestaat voor 'ergens tussenin'vanderzanden schreef:Een bedrijf aan het het begin van z'n groeicurve dat zo'n 500 auto's per week bouwt - een in de laatste jaren saabachtig aantal - en verkoopt is niet iets wat ik met niche wil afschepen. Om het in jouw woorden te zeggen, dit is meer dan "in kleine series hand-gebouwd".
-
ralph12
- Geregistreerd lid
"Turn a different corner".... Dat is wat ik voel als ik zie hoe aardig Volvo het doet, en vooral vrijheid geniet onder Geely (meer dan onder Ford)... in vergelijking met Saab. Vandaag dan de foto's van een Volvo concept coupe. Kun je nagaan als Saab meteen bij een kapitaalkrachtige partij was ondergebracht...

-
Theun49
- Geregistreerd lid
Net als Tesla boort NEVS een EV groeimarkt aan, die door de betreffende overheid wordt gestimuleerd.
Tesla schrijft inmiddels zwarte cijfers en heeft aangekondigd de stimuleringskredieten van de overheid versneld af te lossen.
De rekensom gaat als volgt: 52 * 500 * $80.000 = booming business. En dat wordt ook in Groningen begrepen.
Model S is zo succesvol, dat de productie ervan prioriteit heeft gekregen boven de ontwikkeling van het volgende model X.
En ik denk dat veel Amerikanen ook gevoelig zijn voor dit aspect:

Bron: teslamotors.com
Tesla schrijft inmiddels zwarte cijfers en heeft aangekondigd de stimuleringskredieten van de overheid versneld af te lossen.
De rekensom gaat als volgt: 52 * 500 * $80.000 = booming business. En dat wordt ook in Groningen begrepen.
Model S is zo succesvol, dat de productie ervan prioriteit heeft gekregen boven de ontwikkeling van het volgende model X.
En ik denk dat veel Amerikanen ook gevoelig zijn voor dit aspect:

Bron: teslamotors.com
-
Gideon
- Geregistreerd lid
Van de week gespot
Heb hem ook zien en (horen) rijden maar dat was voor de camera te ver weg om een goed filmpje van te maken. Erg onwerkelijk om te zien hoe dit ding uit stilstand geruisloos versneld in 4,6 sec. naar 100km/h
http://youtu.be/hO3kgas-2wg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/hO3kgas-2wg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marius0404
- Donateur (7x)

-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Bron: http://www.saabcars.com/en/news/444BA0350617AEAAMonday, September 02, 2013
Mattias Bergman appointed acting President of Nevs
Mattias Bergman is today Vice President at Nevs with responsibility for Public Affairs, Communications and Business Development. He has a long international experience from management and business development including senior positions as Swedish Trade Council (Today Business Sweden) in markets as China, Japan, Korea and Malaysia. He holds a Master of Business Administration from Copenhagen Business School and a BA from Stockholm University.
“I am very satisfied that Mattias Bergman has accepted to lead Nevs’ operations until we have recruited a long term solution. His broad international experience of developing businesses is an obvious strength. Nevs’ main owner Kai Johan Jiang continues as CEO, focusing on the strategic development of Nevs and its partnerships.” said Karl-Erling Trogen, Chairman of Nevs.
“I have accepted the role as acting president for Nevs with pride and humility. Together with the management team, I will prepare for the start of production later this year and we will continue to develop the company with the aim to become a leading car manufacturer with a focus on electric vehicles, says Mattias Bergman, acting president of Nevs.”
-
Gideon
- Geregistreerd lid
Ik voorspel dat NEVS binnen nu en 3 jaar never nooit zo ver zal zijn als tesla nu al is. Jaja mede door de investeerders bla bla,
maar ze hebbeb de Model S toch maar binnen 3 jaar zo ver gekregen dat ze deze zonder problemen op de markt zetten. Bovendien zoals hierboven al staat ook nog de veiligste auto op de markt, en geloof mij maar dat de eisen om daar in de US aan te voldoen behoorlijk pittig zijn. En dan ook nog ff 480 km op één lading, dat mnoeten ze bij NEVS eerst maar eens evenaren. Alstie er is geef me ff een seintje
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

draai het eens om
als het Tesla lukt dan lukt het Nevs toch ook? Nevs heeft tenminsten een vliegende start qua infrastructuur, merknaam, bestaande 9-3 en Chinezen met diepe zakken
Wedden dat het Nevs in 2 jaar lukt?
als het Tesla lukt dan lukt het Nevs toch ook? Nevs heeft tenminsten een vliegende start qua infrastructuur, merknaam, bestaande 9-3 en Chinezen met diepe zakken
Wedden dat het Nevs in 2 jaar lukt?
-
op
- Donateur (4x)

Geheel eensch!
Een electrische cabrio gaat het zeker helemaal maken in in de VS.
Een electrische cabrio gaat het zeker helemaal maken in in de VS.
-
gudmundje
- Donateur

En bij Autoweek willen ze in november misschien terug naar Trollhattan 
Het merk blijft opvallend veel aandacht krijgen in de pers.
Het merk blijft opvallend veel aandacht krijgen in de pers.
-
rene
- Geregistreerd lid
Ik ga alvast in oktober heen. En denk niet in moeilijkheden maar in mogelijkheden!
Griffin up!
René.
Griffin up!
René.