SAAB/NEVS
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS
Het laatste nieuws is dat men een verherbouwde geüpdate versie van de 9.3SS/SE gaat bouwen, maar dan zonder GM-onderdelen.
Nieuwe wijn in oude zakken. Ofzo.
-
karl
- Geregistreerd lid
http://saabblog.net/2013/08/19/saab-new ... llhaettan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my iPad
Sent from my iPad
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Vanaf het begin is geroepen dat de productie van 9-3 onderdelen zou herstart worden. Logischerwijs worden dan ook die auto's als begin gebouwdJanWessel schreef:Het laatste nieuws is dat men een verherbouwde geüpdate versie van de 9.3SS/SE gaat bouwen, maar dan zonder GM-onderdelen.

Dat zijn 9-3 estates, en er stond niets meer, dus die zijn gemaakt.....
Saab was al aan het testen met de 9-3 estate EV. Misschien zaten daar toch te veel gm-invloeden in.
Wbt de motorisering, dat zullen in de basis de b207 blokken worden neem ik aan? Niet de 1.8i en de v6, die waren van gm.
Van een hybride is nooit sprake geweest. Het ev concept was duidelijk. 0 g CO2-uitstoot.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Gaaf man, spiksplinternieuwe 9-3 estates! Als je er alleen al over nadenkt en ze in gedachten alweer over Neerlands wegen ziet rijden, maakt me dat erg vrolijk.
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Die stickers op de voorruiten doen inderdaad vermoeden dat het hier om nieuwe productie gaat, maar dat zou wel heel erg snel zijn als ze vorige week zijn begonnen met het schoonmaken van de productielijn? Is dit wel een recente foto ? Zo ja dan zou ik dat zeer verheugend nieuws vinden 
-
Guust Flater
- Geregistreerd lid
Ben ook wel erg benieuwd naar de volledig elektrische modellen, hopelijk kwalitatief en functioneel als de Tesla S!
-
imker
- Geregistreerd lid
laat maar komen die nieuwe saabs, zo'n merk moet toch blijven!!!!!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid

Bron: http://bovagkrant.nl/nieuws/item/30259- ... ductie-9-3Saab hervat productie 9-3
Geschreven door BOVAGKrant Dinsdag 20 Augustus 2013 07:20
NEVS, sinds vorig jaar eigenaar van Saab, heeft onlangs de fabriek in Trollhättan heropend. Inmiddels is er een voorserie reeks van de aloude 9-3 geproduceerd. Later dit jaar moet de echte serieproductie van de Saab 9-3 worden herstart. Dat melden verschillende Zweedse media.
De productielijnen zijn de afgelopen maanden weer gebruiksklaar gemaakt en bij de Saab-fabriek zijn nieuwe vlaggen opgehangen. Eind september moeten de eerste 400 medewerkers weer volop in bedrijf zijn. De productiestart van de 9-3 is nogal bewerkelijk omdat veel leveranciers van Saab samen met de fabrikant failliet gingen.
NEVS doet in de Zweedse media geen uitspraken over het modellenbeleid , maar naar verwachting is de 2013-versie van de 9-3 een update van het 2011-model met bestaande motoren. NEVS wil van Saab een producent maken van elektrische auto's. Begin 2014 moet de eerste elektrische Saab, een 9-3e, van de band rollen. NEVS meldt voldoende investeerders gevonden te hebben om de productie daarvan mogelijk te maken.
NEVS is verder bezig een nieuw Saab-dealernetwerk uit te rollen. De fabrikant heeft daarvoor begin dit jaar in onder meer Nederland, België en Luxemburg al voormalige Saab-dealers gepolst. Ruud Blokhuis, directeur van voormalige Saab-dealervestigingen in Arnhem, Apeldoorn en Utrecht, heeft daarop met “interesse” gereageerd. ‘Als er niet direct al te strenge eisen worden gesteld en de condities voor ons acceptabel zijn, dan durf ik het wel aan’, zegt hij. Blokhuis zegt er vanuit te gaan dit najaar opnieuw door NEVS te worden benaderd. ‘Het feit dat de productie wordt gestart, geeft aan dat er nu écht iets gaat gebeuren. We wachten met belangstelling af.’
-
ZSR
- Donateur (3x)

Slimme jongens die NEVS, meteen de mooiste Saab pakken
Je zal maar een 9-5 rijden of een 9-3ssedan, dan heb je "zo'n oudje" hahahahahah (sorry)
Oeps moet ik wel mijn neus laten verbouwen...
Je zal maar een 9-5 rijden of een 9-3ssedan, dan heb je "zo'n oudje" hahahahahah (sorry)
Oeps moet ik wel mijn neus laten verbouwen...
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

als die autos op de foto daadwerkelijk bij Nevs van de band zijn gerold dan ben ik benieuwd welke facelift ze hebben gehad qua neus/bumpers/velgen etc
kan er niet iemand een drone met een camera boven de fabriek laten vliegen?
kan er niet iemand een drone met een camera boven de fabriek laten vliegen?
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Volgens onderstaand bericht van NEVS van eergisteren moeten we er helaas rekening mee houden dat er op korte termijn nog geen SAAB's van de band gaan rollen in Trolhätten .......
http://www.autoblog.nl/nieuws/nevs-voor ... ouwd-61092" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.nl/nieuws/nevs-voor ... ouwd-61092" onclick="window.open(this.href);return false;