SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Rogier1201
Donateur
Donateur

Re: SAAB/NEVS

Bericht door Rogier1201 » zo 11 aug, 2013 17:55

Ik vernam van iemand die contacten heeft met een medewerker bij nevs dat de estate en cabrio ook geproduceerd gaan wirden, weet iemand hier meer van?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 11 aug, 2013 18:09

carlsson schreef:Tja echt rasoptimist, als hij ooit moet worden begraven zou ik de kist maar goed dichttimmeren anders komt hij er misschien weer uit :lol:
en voor de zekerheid nog zo''n mooie spijker er boven op! :-P+

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 11 aug, 2013 21:34

Een houten staak bedoel je?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 11 aug, 2013 21:44

@Rogier1201: Het enige wat ik kan vinden is een aantal schetsen die Designstudio Yovinn heeft gepubliceerd van de electrische Saab 9.3:
The website design Studio Yovinn from the Swedish Gothenburg, which passed a former chief designer Saab Mathias Matias Cindrich, there were pictures with thumbnails of the car, in which the Swedish weekly newspaper SVD recognize sketches of the future elektrosedana on the basis of the Saab 9-3.

The current owner of Saab, Swedish consortium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), plans to start production of all-electric vehicle platform Saab 9-3. The new model is known only, that it will be equipped with the units produced in Japan and China. Its Assembly will be deployed in 2014-2015 at the Swedish plant mark in Trol'hettane and in the Chinese city of Qingdao.

On the sketches of decorating door design Studio Yovinn, shows two different car. While the first can really be buggy, under the rear bumper of the second can be seen exhaust pipe design, notes Carscoops.
Afbeelding Afbeelding

Bron: http://orinokiatechnologies.com/electri ... -Saab.html

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » zo 11 aug, 2013 22:24

Ik kan er zelf online iig niks over vinden. Ik denk dat met de estate en zeker de cabrio meer kans van slagen heeft hier in europa, azie / midden-oosten is meer gericht op sedans

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 12 aug, 2013 1:22

Robbert schreef:Een houten staak bedoel je?
nee hoor een spijker auto zijn we ook mooi weer van zo'n smakeloos ding af en als we een paar eeuwen verder zijn kan een archeoloog ook nog een ontdekking doen! :lol:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 12 aug, 2013 1:31

nevs mag wel eens een beetje vaart gaan zetten om wat auto's te gaan maken als ze nog langer wachten is alle klandizie vertrokken naar de concurrentie!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 12 aug, 2013 2:42

Plus dan is de 'laatste' 9-3 zo verouderd dat-ie gewoon niet meer mee kan met de rest... Bedoeling van NEVS voorzover ik het begrijp is de oude 9-3 weer (GM-free) te gaan bouwen en te gebruiken als cash-cow om ontwikkelingsbudget te creëren, dat moet dus niet te lang duren...

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 12 aug, 2013 6:15

@rogier; eerder wezen de geruchten/bronnen op de sedan en de estate, niet op de cabriolet.
@sapphire; niet alleen als cashcow (moet je je inderdaad ws niet teveel bij voorstellen denk ik) maar vooral ook als productietest, oftewel krijgen we weer een feilloze productielijn op poten. Dat is nog best een risico zonder ervaren krachten.

imker
Geregistreerd lid

Bericht door imker » ma 12 aug, 2013 19:56

Misschien toch ook eens een beetje goed nieuws.
http://www.saabsunited.com/2013/08/back-at-work.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 12 aug, 2013 23:47

dat zal eens tijd worden nu nog auto's van de band!

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 13 aug, 2013 10:34

Wordt een drama als de Chinezen denken de 9-3 aan de man te kunnen brengen alsof er niets aan de hand is. Wie wil die dingen nou nog? Een volledige electrische auto heb ik helemaal een hard hoofd in. GM, Ford, Renault lijden er alleen maar dik verlies op. Vandaag ook het nieuws dat Spyker opnieuw aan het infuus moet, anders kan het niet verder. De GM law suit heeft 2 miljoen gekost.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » di 13 aug, 2013 10:48

Ik denk dat het wel mee zal vallen; als ik in mijn 9-3 zit en ik vergelijk dat met de Seat's en Skoda's bij ons op kantoor dan is het zo slecht nog niet. Met wat cosmetische opfrissing en iets meer veercomfort zijn ze nog best te slijten, al zal het premium segment even vergeten moeten worden. Maar dat was eigenlijk al heel lang het geval. Een opgefriste 9-3 met wat leuke gadgets en 150+ pk met een vanafprijs die op Koreaans niveau zit zou genoeg verkooppotentie moeten hebben. Vraag is natuurlijk of dat allemaal lukt. Een voordeel : ze hoeven niet veel ontwerpkosten terug te verdienen.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » di 13 aug, 2013 11:53

Met "het zal wel los lopen, meevallen" e.d. komt Saab er niet. Ze zullen minstens 100-120.000 per jaar moeten afzetten, willen ze quitte draaien. Meer eigenlijk vanwege de opstartproblemen (had Muller ook mee van doen), wegvallen van afzetkanalen (die behoorlijke incentives zullen moeten hebben om weer in het merk te geloven), plus het feit dat ze niet meer dan 2-3 jaar op dit model kunnen teren. Een onbegonnen zaak. Tenzij een Chinese investeerder er een coole miljard in steekt. Bij mijn weten heeft Muller in de 2 jaar dat ie er zat, er ook een kleine miljard doorheen gejaagd. Carlsson, kun je ff overnemen?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » di 13 aug, 2013 11:59

ralph12 schreef: Carlsson, kun je ff overnemen?
;-D, goede voorzet inderdaad!

Natuurlijk moet NEVS zich nog gaan bewijzen maar vergeet niet dat ze veel geld voor investeringen hebben en de kosten vooralsnog veel lager zijn dan Muller ze had. Een fabriek voor een prikkie zonder personeelslasten is andere koek natuurlijk. En het voordeel is dat ze geen verwachtingen wekken door veel te roepen.

Steady going en geen niet overhaasten. Ik geef ze nog steeds er voordeel van de twijfel.

Gesloten