Emily GT EV

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: NEVS EV (Saab)

Bericht door Tubbe » wo 24 mei, 2017 20:37

Ben heel benieuwd naar CES idd. Hebben we trouwens al wat gezien van (de techniek van) de commerciële voertuigen die nevs in China zou uitleveren ?

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » vr 26 mei, 2017 12:09

Ik kan me nog een video van een NEVS engineer van enkele jaren geleden herinneren, maar tegenwoordig (zie de laatste posts van s s s u u u n n n e e e m m m)
legt NEVS meer de nadruk op mobility solutions and personal profiling (KAI himself) in de PR.
Daarbij krijg ik de indruk, dat NEVS niet zelf in de nieuwe markten zoals TaaS (UBER, LYFT, transport as a service) actief zal zijn.
Volgens analisten is TaaS als disruptive bussiness model de money maker voor de komende decennia in de transport sector.
Geen particulier autobezit meer. Van groot belang hierbij zijn autonomous driving en elektrisch.
Je bestelt via internet vervoer en op de afgesproken tijd komt het transportmiddel voorrijden.

Nevs betrekt accu's van anderen, maar de groten in de auto branche maken ze zelf: (HUH, had Kai niet zelf een accu fabriek?)
https://cleantechnica.com/2017/05/24/la ... n-daimler/" onclick="window.open(this.href);return false;

BIG OIL op zijn laatste benen?:
http://insideevs.com/big-oil-already-pl ... ad-demise/
Mooi voorbeeld is een benzinestation in een Arabisch land dat de elektriciteit haalt uit zonne-energie.

Must see is the video van analist Tony Seba over disruptive forces in transport.
https://youtu.be/Kxryv2XrnqM" onclick="window.open(this.href);return false;

Erg aardig zijn de plaatjes van de disruptive transitie van paard en wagen naar auto ( circa 10 jaar ertussen) van begin vorige eeuw.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 31 mei, 2017 8:53

Prototypes nevs voor china

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PMLotgering
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door PMLotgering » wo 31 mei, 2017 9:36

Die sedan vindt ik zelf niet zo fraai, maar die estate is best goed gelukt. Met name de achterzijde van die estate.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 31 mei, 2017 9:44

yep, die achterzijde van de estate is inderdaad wel ok :) het dak en de front ben ook niet zo zeker van. De wielen al helemaal niet :)

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 31 mei, 2017 9:58

Heb de daklijn van de Estate nooit mooi gevonden, met die optisch hoge hobbel als je schuin van voor kijkt. Met die nadrukkelijk aanwezige dakrails wordt het er niet mooier op. Beter dat deze lekker in china blijven ;-(+

Hertog
Geregistreerd lid

Bericht door Hertog » wo 31 mei, 2017 10:01

En ze zijn blijkbaar zo snel dat je nauwelijks nog spiegels nodig hebt ;)

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 31 mei, 2017 10:10

300 km range
300 km actieradius bij marktintroductie in 2018. Jongens toch...

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 31 mei, 2017 11:34

Nick schreef:Heb de daklijn van de Estate nooit mooi gevonden, met die optisch hoge hobbel als je schuin van voor kijkt. Met die nadrukkelijk aanwezige dakrails wordt het er niet mooier op. Beter dat deze lekker in china blijven ;-(+
zo zie je maar, smaken verschillen :) heb de sedan nooit mooi gevonden... Daklijn van de estate maakt hem net speciaal... en mooi wat mij betreft :)

wel akkoord dat de nevs versie van het dak niet mooi is

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 31 mei, 2017 11:35

Hertog schreef:En ze zijn blijkbaar zo snel dat je nauwelijks nog spiegels nodig hebt ;)
zijn camera's veronderstel ik. Het persbericht maakt melding van allerlei hippe technologische vernieuwing, kvermoed dat dit er bij hoort.

ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ico9-3 » wo 31 mei, 2017 11:36

Nick schreef:
300 km range
300 km actieradius bij marktintroductie in 2018. Jongens toch...
het is dan ook een aanpassing van een bestaande auto die bedoeld is voor het rijden in een stad. 300km lijkt me dan wel ok. En ik vermoed als men dan een nieuw model ontwikkeld dat die actieradius makkelijk omhoog kan..

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » wo 31 mei, 2017 13:54

Die estate / SUV ziet er echt niet verkeerd uit moet ik zeggen.
Ik ben benieuwd hoe dit in real life gaat zijn.

Voor nu ben ik positief verrast!

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » wo 31 mei, 2017 14:29

Nu de cabrio nog in productie en dan is de oude line up weer compleet. :D Ziet er niet verkeerd uit, 9-3X wat beter geslaagd dan de sedan aan de achterzijde.

timo
Geregistreerd lid

Bericht door timo » wo 31 mei, 2017 17:03

Dikke plus dit, hopelijk een mooie opstap naar de nieuwe modellijn. Zou ook mooi zijn als deze modellen als overheids auto's verkocht kunnen worden in europa.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » wo 31 mei, 2017 18:10

Thieuke schreef:Die estate / SUV ziet er echt niet verkeerd uit moet ik zeggen.
Ik ben benieuwd hoe dit in real life gaat zijn.

Voor nu ben ik positief verrast!
een paar Saab logo's scoren en komt helemaal goed ;-)

Plaats reactie