Ach, tot nog toe ben ik blij dat we nog een merk Saab hebben. In week 5 was anders de laatste Saab van de band gerold. Dat was pas echt erg. Nu wordt er nog steeds productie gedraaid en is er nog steeds zicht op een toekomst. Een ander baasje was er echter niet, dus moeten we het doen met wat we hebben.carlsson schreef:@Tuur,
.........Ons mooie merk Saab verdient eigenlijk een beter baasje, maar dat zat er helaas niet in
SAAB/NEVS
-
Tuur
- Geregistreerd lid
-
vanderzanden
- Geregistreerd lid
Carlsson, aannemende dat je cognitieve dissonantie reductie bedoelt, denk ik dat je zoals veel zieners het begrip CD hier wat al te makkelijk gebruikt. De forumdiscussie gaat hier niet over tegenstrijdigheden maar over interpretatie van de beperkt beschikbare feiten. Wat jij en alle 'oh dat gaat nooit goed' profeten zeggen is dat:carlsson schreef:Tja.. , gewoon een effect van de cognitieve dissonatie reductie een bekend verschijnsel in groepen, tja in de tijd van de Neanderthaler ...
1. GM staat voor een stelletjes achterbakse parasieten die onverantwoorde deals sluiten,
2. De Zweedse overheid bestaat uit een stelletje opportunisten die slechts een horizon hebben van een paar weken,
3. De EIB is een ratjetoe van leeghoofden dat maar strooit met leningen.
In alle drie de gevallen krijgen deze partijen dan de rekening op korte termijn juridisch c.q. electoraal gepresenteerd. Ik stel niet dat de deal gegarandeerd jarenlang goed gaat, investeren is risico nemen, maar ik vind het zeer te verdedigen dat men de partijen en de transactie het voordeel van de twijfel gunt.
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
4. Victor Muller een boef is die voornamelijk met andermans geld de playboy uit hangt en daar door het leuk te presenteren mee wegkomt, c.q. de in 1, 2 en 3 genoemde partijen zo naïef zijn in de praatjes van de eerste de beste mooiprater te stinken...vanderzanden schreef:Wat jij en alle 'oh dat gaat nooit goed' profeten zeggen is dat:
1. GM staat voor een stelletjes achterbakse parasieten die onverantwoorde deals sluiten,
2. De Zweedse overheid bestaat uit een stelletje opportunisten die slechts een horizon hebben van een paar weken,
3. De EIB is een ratjetoe van leeghoofden dat maar strooit met leningen.
Met name die laatste aanname begint me te irriteren. Die gast heeft kwa zakelijke prestaties meer bereikt, dan de meesten van ons. Ook voordat hij voor ons SAAB fanaten in beeld kwam.
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Okee, maar is het dan zo fout dat mensen hun twijfels hebben bij deze deal ?Tuur schreef:Een ander baasje was er echter niet, dus moeten we het doen met wat we hebben.
Nee, twijfelaars moet je onmiddellijk aan de paal nagelen, die stoorzenders kunnen we op onze missie niet gebruiken.
Nog 's: blij dat er een deal is, maar gereserveerd t.a.v. de toekomst van Saab.
Mag het aub ?
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Niemand van ons kan zeggen wat de toekomst brengt, maar ik ben er vrijwel zeker van dan niemand van ons (kwa stuurlui op de wal hier op het Forum) de afloop van de zaak daadwerkelijk had kunnen beïnvloeden.nove mille schreef:Nee, twijfelaars moet je onmiddellijk aan de paal nagelen, die stoorzenders kunnen we op onze missie niet gebruiken.
Nog 's: blij dat er een deal is, maar gereserveerd t.a.v. de toekomst van Saab.
Mag het aub ?
Dus degene die zijn nek uitgestoken (Ik doel op Muller hier) heeft afsabelen op basis slecht onderbouwde praatjes, roddels en vooral geen feiten, zoals de pers schijnt te moeten doen, en zonder oog te hebben voor de gevolgen als de deal alsnog afketsen zou, is makkelijk en vooral erg onverantwoordelijk.
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Volledig akkoord.nelfrikandel schreef:Niemand van ons kan zeggen wat de toekomst brengt, maar ik ben er vrijwel zeker van dan niemand van ons (kwa stuurlui op de wal hier op het Forum) de afloop van de zaak daadwerkelijk had kunnen beïnvloeden.
Uit wat ik lees, besluit ik dat een groot deel van de SF-leden helemaal niet negatief staat tegenover VM of waar hij met Saab naartoe wilt, maar die ook niet voortdurend staan te juichen.nelfrikandel schreef:Dus degene die zijn nek uitgestoken (Ik doel op Muller hier) heeft afsabelen op basis slecht onderbouwde praatjes, roddels en vooral geen feiten, zoals de pers schijnt te moeten doen, en zonder oog te hebben voor de gevolgen als de deal alsnog afketsen zou, is makkelijk en vooral erg onverantwoordelijk.
En die mensen verdienen het niet op een hoopje geveegd te worden met de azijnpissers van dienst.
Jos, "onverantwoordelijk" moet je eens uitleggen, in het licht van de geringe invloed van het forum, zoals je in je eerste statement zelf aangeeft.
-
EHE
- Geregistreerd lid
ff dimmen nu maar.....
Jongens, wordt het niet eens tijd om te stoppen met deze oeverloze discussie?! Sorry hoor, ik houd wel van een potje zeuren en en jennen, maar dit wordt zelfs mij te gortig. Het gaat niet meer over feiten, maar over suggesties, veronderstellingen en dromen. Ik mis ook de humor - jullie nemen jezelf te serieus en relativeren te weinig. Zelfs een Saab is maar blik mijne heren....Af en toe is het geschrijf hier ook ronduit beledigend voor elkaar of voor derden. Laten we gewoon op echt nieuws wachten, en dat van commentaar voorzien.
Moderator: bestaat er ook zoiets als een tijdelijk slot?
Moderator: bestaat er ook zoiets als een tijdelijk slot?
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
-
portengen
- Geregistreerd lid
Ik heb al eerder aangegeven dat ik moe word van deze discussie. Mee stoppen, aub! Ook met al die feiten van krantjes die hun werk niet goed doen (zie ook Saabsunited hierover). Over het journaille hebben we ondertussen ook de nodige woorden vuil gemaakt
Speculaties hebben geen enkele zin: We weten ondertussen wel dat de toekomst niet te voorspellen is. Mensen die met een glazen bolleke alles weten, heb ik nooit serieus genomen. En zeker goeroes die roepen dat 'zij meer weten dan anderen'... hou of je tater dicht of vertel gewoon wat je weet. Heb ook geen zin in cryptogrammetjes en getetter van no-knows meer. Zeker niet als het op een intimiderende, beledigende toon gebeurd. En mensen die snel even een tweede accountje openen en dat dan gebruiken om te beledigen (homo-saab-emsje... en zo. Waarom?)
Zo, dit moest even van mijn hart, ik ga weer aan het werk...
Speculaties hebben geen enkele zin: We weten ondertussen wel dat de toekomst niet te voorspellen is. Mensen die met een glazen bolleke alles weten, heb ik nooit serieus genomen. En zeker goeroes die roepen dat 'zij meer weten dan anderen'... hou of je tater dicht of vertel gewoon wat je weet. Heb ook geen zin in cryptogrammetjes en getetter van no-knows meer. Zeker niet als het op een intimiderende, beledigende toon gebeurd. En mensen die snel even een tweede accountje openen en dat dan gebruiken om te beledigen (homo-saab-emsje... en zo. Waarom?)
Zo, dit moest even van mijn hart, ik ga weer aan het werk...
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Ik doel dan specifiek op de journalisten. Ik weet niet of je (ook) SAABsunited een beetje volgt, maar als je daar een beetje meekrijgt hoe met name de zweedse pers bloed wil zien, en in de aanloop naar 26/1 bleef SAABbashen, en sinds die elke gelegenheid aangrijpt om de (financiële) achtergronden en motieven van Victor Muller onderuit te halen, vind ik dat onverantwoordelijk. Zij lijken erop uit te zijn SAAB en alles omdeze deal heen te schadennove mille schreef: Jos, "onverantwoordelijk" moet je eens uitleggen, in het licht van de geringe invloed van het forum, zoals je in je eerste statement zelf aangeeft.
-
nove mille
- Geregistreerd lid
Daar heb je zeker een punt.nelfrikandel schreef:Ik doel dan specifiek op de journalisten. Ik weet niet of je (ook) SAABsunited een beetje volgt, maar als je daar een beetje meekrijgt hoe met name de zweedse pers bloed wil zien, en in de aanloop naar 26/1 bleef SAABbashen, en sinds die elke gelegenheid aangrijpt om de (financiële) achtergronden en motieven van Victor Muller onderuit te halen, vind ik dat onverantwoordelijk. Zij lijken erop uit te zijn SAAB en alles omdeze deal heen te shcaden
De zenuwen lijken bij bepaalde mensen hier serieus gespannen en gaan wat wild om zich heen slaan. Kijk, VM heeft zich in de kijker gewerkt, een deal bedongen (een prestatie op zich) en nu gaat het erom spannen. Wat kunnen we anders doen dan van op een afstand, rustig en beschaafd de dingen te beschouwen en hopen op een goed einde ? Ik trek er alvast een fles op open.
Ook tuur ik voor het gemak een beetje verder en vraag me af welke strategie gevolgd zal worden om de beoogde verkoopscijfers te behalen. Dat wordt brainstormen.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Bij het nieuws anderhalve week terug van de Saab-Spyker deal was er ook een stukkie nieuws van het Zweedse Journaal. Opvallend vond ik dat ze als achtergrond een Spyker logo hadden geprojecteerd op een Saab 9-5. Niet de nieuwe die we met graagte tegemoet zien. Niet de huidige 'Dame Edna' versie, maar de vorige. Zou dit symptomatisch zijn voor de lauwe hoiding van veel Zweden t.o.v. dit al vele jaren geplaagde merk?
Vond dit nog: http://www.thelocal.se/24736/20100202/
Vond dit nog: http://www.thelocal.se/24736/20100202/
-
portengen
- Geregistreerd lid
Laat ik voorop stellen dat ook ik sceptisch ben over de slagingskans van de deze deal. Het is zeker geen gelopen race en ook de historie van Spyker en de rol die Victor Muller daar heeft bekleed zijn zeker niet vrij van verkeerde keuzes, ego-tripperij en opportunisme.
We zitten echter in een situatie waarbij er nog maar twee mogelijkheden waren: Saab of geen Saab. (let's face it: Zelfs de belanghebbenden hebben toegegeven dat Genii's bod niet langer het persbericht was en van de canadezen slechts 2 A4'tjes. Zelfs met de contracten van 'slechts' 50 miljoen die ik afsloot was dat niet voldoende).
We kunnen dus met zijn allen de deal in de put praten en op zijn Hollands gaan lopen zuigen op de toekomst of we kunnen het positief benaderen en op weg gaan naar de volgende horde. En met 'we' bedoel ik niet alleen een minimaal forumpje, met 'we' bedoel ik ook de pers, de Saab liefhebbers, Saab medewerkers, iedereen die een belang heeft in meer of mindere mate. Als men er niet in gelooft zal het merk ten gronde gaan.
Ik begrijp dat er ook personen zijn die denken dat ze geen kritisch geluid mogen laten horen en alleen maar een soort 'tjakkaa' of 'praise the deal' is toegestaan. Is natuurlijk de grootste onzin, maar het is wel heel makkelijk om overal kritiek op te hebben en elk positief geluid de grond in te boren. Wees wel een beetje constructief.
Resumerend: Prima dat er twijfels zijn bij het slagen van de deal. Denk dat vrijwel iedereen met een gezond verstand het heeft. Prima ook dat er twijfels zijn bij het slagen van Saab in de toekomst. Maar wie nooit begint aan de weg naar succes, zal nooit succesvol zijn. Het uitsluitend hebben van kritiek en tot beledigend toe reageren op mensen die er met een positieve blik naar kijken vind ik derhalve zeer ongepast. Denk dat iedereen hoopt dat Saab blijft bestaan en als je dat niet wilt, zeg dat dan gewoon. Weet iedereen waar 'ie aan toe is.
We zitten echter in een situatie waarbij er nog maar twee mogelijkheden waren: Saab of geen Saab. (let's face it: Zelfs de belanghebbenden hebben toegegeven dat Genii's bod niet langer het persbericht was en van de canadezen slechts 2 A4'tjes. Zelfs met de contracten van 'slechts' 50 miljoen die ik afsloot was dat niet voldoende).
We kunnen dus met zijn allen de deal in de put praten en op zijn Hollands gaan lopen zuigen op de toekomst of we kunnen het positief benaderen en op weg gaan naar de volgende horde. En met 'we' bedoel ik niet alleen een minimaal forumpje, met 'we' bedoel ik ook de pers, de Saab liefhebbers, Saab medewerkers, iedereen die een belang heeft in meer of mindere mate. Als men er niet in gelooft zal het merk ten gronde gaan.
Ik begrijp dat er ook personen zijn die denken dat ze geen kritisch geluid mogen laten horen en alleen maar een soort 'tjakkaa' of 'praise the deal' is toegestaan. Is natuurlijk de grootste onzin, maar het is wel heel makkelijk om overal kritiek op te hebben en elk positief geluid de grond in te boren. Wees wel een beetje constructief.
Resumerend: Prima dat er twijfels zijn bij het slagen van de deal. Denk dat vrijwel iedereen met een gezond verstand het heeft. Prima ook dat er twijfels zijn bij het slagen van Saab in de toekomst. Maar wie nooit begint aan de weg naar succes, zal nooit succesvol zijn. Het uitsluitend hebben van kritiek en tot beledigend toe reageren op mensen die er met een positieve blik naar kijken vind ik derhalve zeer ongepast. Denk dat iedereen hoopt dat Saab blijft bestaan en als je dat niet wilt, zeg dat dan gewoon. Weet iedereen waar 'ie aan toe is.