SAAB/NEVS
-
JanJunior
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS
Gebakken lucht, geen mogelijkheid om op korte termijn een waardige opvolger van de thesis te bouwen, geen verklaring voor het veramerikaniseren van Europese auto's als de delta... (ik heb het ergens eerder gezien, een Amerikaanse partij die niet snapt dat een Europeaan anders in elkaar steekt en niet meteen overtuigd is van de aanname dat Amerikaanse auto's superieur zijn... dat zijn ze zuiver gezien namelijk ook niet, maar dat is aan heel andere discussie).
Komt die "Lancia" 300 nog in een HEMI-uitvoering? Dat was wel de leukste versie in mijn ogen..
Ik snap dat voor sommigen "schaalvergroting" het toepasselijke toverwoord is, maar je hebt bij het samengaan van twee bedrijfsculturen te maken met heel verschillende belevingen en verwachtingen, en ik vrees dat Fiat nu met Lancia op een doodlopende weg zit.
Natuurlijk zijn er door schaalvergroting ook voordelen te halen/vinden, of die opwegen tegen het volledig verlies van een complete corporate identity?
Ik weet het zo net nog niet...
Komt die "Lancia" 300 nog in een HEMI-uitvoering? Dat was wel de leukste versie in mijn ogen..
Ik snap dat voor sommigen "schaalvergroting" het toepasselijke toverwoord is, maar je hebt bij het samengaan van twee bedrijfsculturen te maken met heel verschillende belevingen en verwachtingen, en ik vrees dat Fiat nu met Lancia op een doodlopende weg zit.
Natuurlijk zijn er door schaalvergroting ook voordelen te halen/vinden, of die opwegen tegen het volledig verlies van een complete corporate identity?
Ik weet het zo net nog niet...
-
millerman
- Donateur (3x)

Je moet als automerk onderscheidend zijn, aangezien er een te groot aanbod is. Dat kan op vele factoren: bijvoorbeeld betrouwbaarheid, prijs, kwaliteit, uiterlijk of merkbeleving. Lancia moest het volgens mij toch altijd van dat laatste hebben: een apart en onderscheidend merk met mooie historie in rally's. Klinkt bekend toch? Nu is de hele merkbeleving weg en heeft het niets onderscheidends meer. Geen USP's, in marketingtermen.
-
JanJunior
- Geregistreerd lid
Geen USP, geen eigen identiteit meer, binnenkort geen bestaansrecht meer.JanJunior schreef:Dat zeg ik, behoorlijk de weg kwijt daar...
Vicieuze cirkel, of gewoonweg een neergaande spiraal?
Jan
-
gj900
- Donateur (9x)

Wellicht weer on topic gaan? Hoe groot schatten wij de kans dat NEVS het ontwerp uit de Spyker tijd over gaat nemen? Ik geloof er niets van, maar hoop toch op een sterk onderscheidend design.
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Maar wat is nou het ontwerp uit de Spykertijd?
Is dat deze?

Of deze?

Van die laatste las ik vandaag op de site van Autobild toch bemoedigend nieuws:
http://www.autobild.de/artikel/saab-9-3 ... 05379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat deze?

Of deze?

Van die laatste las ik vandaag op de site van Autobild toch bemoedigend nieuws:
http://www.autobild.de/artikel/saab-9-3 ... 05379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Funky Dude
- In memoriam †
Hoe serieus kan je dat medium nemen als je dit ziet: http://www.autobild.de/marken-modelle/saab?
-
N207
- Donateur

Ik sprak gisteren een Saab dealer die me vertelde dat ze door NEVS benaderd zijn om het dealerschap weer op te nemen in de (nabije) toekomst. Na een positieve reactie wordt men daar nu op de hoogte gehouden. Er zullen deze zomer (juni-juli) 10 tot 40 Saab/NEVS 9-3 SS-en gebouwd worden die voornamelijk gebruikt zullen worden voor allerlei tests e.d. Hij wist me overigens niet te vertellen of het gaat om de "oude" 9-3 met enige aanpassingen of om een ander model, al dan niet op het Phoenix platform.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
aangezien de 9-3 'weer' in productie genomen zal worden (zij het met aanpassingen aan diverse delen van de auto), mag je er vanuit gaan dat die 10-40 auto's testmodellen zijn voor de 'nieuw te bouwen' 9-3.
afhankelijk van de vraag of NEVS de JC-9³ overneemt zou het kunnen zijn dat ze een aantal van de JC-9³ in model kloppen (want persmallen zullen er nog niet zijn, denk ik)...
afhankelijk van de vraag of NEVS de JC-9³ overneemt zou het kunnen zijn dat ze een aantal van de JC-9³ in model kloppen (want persmallen zullen er nog niet zijn, denk ik)...
-
Arbilen
- Geregistreerd lid
Hoe dan ook, er worden weer Saabs gebouwd! Dat noem ik nou GOED NIEUWS! Weer een beetje 'forward thinking' 
-
N207
- Donateur

Yep!Robbert schreef:Is dat Stolk in Gouda waar je het over hebt?
-
Robbert
- Donateur (6x)

Zou leuk zijn als dat zou lukken. Electrische Saabs kopen in Gouda: yes!
-
klaasj
- Donateur (8x)

hoorde deze week van een insider dat er bmw motoren in komen.
die deal lag er al van victor toendertijd.
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Rare ontwikkelingen toch wel. Waarom zouden de business ins & outs van het maken en verkopen van een model zo anders (lees: in 1 keer hoopgevender) liggen dan onder Muller? Persoonlijk vind ik de 9-3 die hier wordt getoond one ugly beast. Quirky Saab design wat velen vroeger lelijk of raar vonden en een minderheid onderscheidend tot zelfs fraai is wat anders dan dit samenraapsel. Sorry hoor. Maar blij als dit de goegemeente wordt onthouden.
-
JanJunior
- Geregistreerd lid
Ik heb altijd begrepen dat de Castriota-ontwerpen niet in het faillissement zaten.
Dus niet dit gedrocht:
en daar kan ik alleen maar gelukkig mee zijn want veel Saab is het niet.
Een 9-3 in zijn 3 basisvormen (sedan, cabrio en estate) met een passende BMW-krachtbron hoeft helemaal niet zo verkeerd te zijn (vind ik persoonlijk).
We zullen wel zien denk ik zo maar dan

Jan
Dus niet dit gedrocht:
en daar kan ik alleen maar gelukkig mee zijn want veel Saab is het niet.
Een 9-3 in zijn 3 basisvormen (sedan, cabrio en estate) met een passende BMW-krachtbron hoeft helemaal niet zo verkeerd te zijn (vind ik persoonlijk).
We zullen wel zien denk ik zo maar dan
Jan