SAAB/NEVS

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Bericht door gj900 » zo 17 mar, 2013 13:26

Loopt hier niet sinds enige tijd een draadje over? Lijkt mij handiger om in het origineel verder te gaan: viewtopic.php?f=10&t=73230" onclick="window.open(this.href);return false;

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » zo 17 mar, 2013 13:37

Die achterkant, of beter gezegd het gebrek eraan, is een grapje neem ik aan?

Peters 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door Peters 9-3 » zo 17 mar, 2013 14:56

Ik hoop dat dit gedrocht helemaal een grapje is, ziet er toch niet uit :roll:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 17 mar, 2013 16:48

@Peters 9-3: ik begrijp dat je niet bepaald enthousiast bent over het ontwerp.
Maar.... kun je ook aangeven welk ontwerp je dan WEL mooi vindt?

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Saab 9.3 nog dit jaar in produktie?

Bericht door Tubbe » ma 18 mar, 2013 8:32

Het zijn drie lijntjes. 1. Nevs gaat de oude 9-3ss bouwen in 2013. 2. De elektrische opvolger volgt in 2014. 3. De opvolger van de 9-3ss zoals door SAAB onder VM was ontworpen ziet er gedrochtig uit....
Oftewel 2 en 3 zijn verschillende verhaallijnen en onterecht samengevoegd door autobild.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » ma 18 mar, 2013 9:55

Tot aan de A stijl vind ik hem zekker mooi en dik..vanaf de A stijl tot de B stijl ben ik er nog niet helemaal uit maar die is niet lelijk..
daarna is het nog niet helemaal dat ik kan zeggen ...Gaafffff..

Maar hee... smaken verschillen

Ik snap dat ze met een op een 9-3 gebasseerd model komen...pbeproefd, nog steeds van deze tijd, gewild en betrouwbaar.. mooie kans om te laten zien dat ze het kunnen...een mooi voorspel voor 2014 electric Saab denk ik dan maar..

Goeie set lijkt mij

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 18 mar, 2013 11:57

je zal toch maar bumperschade hebben en er dan achterkomen dat aan de bumper onlosmakelijk de zijschermen vastzitten... duur grapje lijkt me

De naad zal bij dit prototype voor het gemak maar even dichtgekit zijn

heldopsokken
Geregistreerd lid

Bericht door heldopsokken » ma 18 mar, 2013 15:46

Tubbe schreef:Het zijn drie lijntjes. 1. Nevs gaat de oude 9-3ss bouwen in 2013. 2. De elektrische opvolger volgt in 2014. 3. De opvolger van de 9-3ss zoals door SAAB onder VM was ontworpen ziet er gedrochtig uit....
Oftewel 2 en 3 zijn verschillende verhaallijnen en onterecht samengevoegd door autobild.
Eens. Ik hou voor dit nieuws alleen Saabsunited aan. Op 28 februari had ik mailcontact met Tim van Saabsunited. Hij wist met vrij grote zekerheid te stellen dat NEVS waarschijnlijk eind maart/begin april komt met een datum waarop de productie van de 'oude' 9-3 Griffin zal starten. Dit is de laatste facelift waar er maar pakweg 450 van gemaakt zijn voor de productielijnen definitief tot stilstand kwamen. Zowel in die mail als in berichten op Saabsunited zal NEVS de 9-3 griffin enkel gaan produceren in cabrio en sedanuitvoering maar ik hoop stiekem dat ze de sport-estate ook gewoon gaan maken. Met name in (west)Europa deed dat model het altijd prima. Ik maakte toen op dat de hoop was dat de productie gestart zal worden rond week 40 maar ik gok dat het wel iets later zal worden. Ik ben benieuwd welke motoren NEVS gaat gebruiken want dat was wat toeleveranciers betreft nog het grootste vraagteken.

Waar ik wel benieuwd naar ben is voor welke prijzen de oude/nieuwe/griffins(wat is nou de juiste term :wink: ) verkocht zullen worden? Er stond eind vorig jaar een artikel online waarin Saabsunited uiteenzet dat het NEVS met name te doen is om personeel en de fabriek in werking te krijgen en te houden. Immers hoe langer ze wachten met het starten van de productie, hoe meer (oud) personeel een andere baan krijgt en definitief niet meer terug komt. Enorm zonde van alle kennis en ervaring maar ja... hoeveel verlies (per auto) is het ze werkelijk waard?

ps dat plaatje wordt 'm sowieso niet want dat was het conceptmodel van Jason castriota (als ik het zo goed spel) en daarover is door die man zelf gezegd dat dat model niet in productie gaat.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS

Bericht door levensnevel » do 21 mar, 2013 3:49

http://m.autoweek.nl/nieuws.php?id=22321&c=1" onclick="window.open(this.href);return false;

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 21 mar, 2013 9:47

Dat AW bericht is dus al van 20 februari 2013 :wink:

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 21 mar, 2013 12:28

[]euh... is dat belangrijk om te weten?
Reden: Quote verwijderd

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 21 mar, 2013 19:05

Ja, want de kans is dan vrij groot dat het allang ergens op het forum is aangekaart :wink:

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » do 21 mar, 2013 21:27

Beter teveel dan te weinig :-) Past wel in dit topic...

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 22 mar, 2013 10:14

Oh dear...

Afbeelding

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » vr 22 mar, 2013 15:06

Ik kan me nog zo goed herinneren toen de 900 classic werd opgevolgd door de 900ng in het begin van de jaren '90 en dat de reacties toen ook niet heel erg lovend waren. Saab maakt nu eenmaal geen mainstream auto's en ook dit laatste wapenfeit van Muller vind ik heel goed passen in die bijzondere ontwerptraditie die Saab gemaakt heeft tot wat het is. Moet het dan een Volvo S60,V40 kloon worden? Dat zijn objectief gezien mooie auto's, maar hebben wat mij betreft niet veel meer te maken met de waarden waar Volvo ooit voor stond. Plak er een logo op van Kia of Hyundai en je geloof het ook....

Maar zoals altijd, over smaak valt niet te twisten, maar ik zou erg vrolijk zijn geworden als dit de nieuwe 9-3 was geworden!

Gesloten