SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
gudmundje
Donateur
Donateur

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door gudmundje » wo 04 feb, 2015 23:14

Leave in style

RIP Peter Wallenberg

Afbeelding

google vertaling van Ttela

De familie Wallenberg, zoals Saab nauwelijks komt als een verrassing. Peter "Poker" Wallenberg heeft een zeer groot deel in het Automobiel Museum in Trollhättan werden gered na het faillissement . Zijn grootvader Marcus "Dori" Wallenberg was en zag dat de luchthaven Saab begon met auto's vanaf het allereerste begin. Zijn zoon, Peter "Pirre" Wallenberg, was lang actief in de automotive onderneming - door Wallenberg-eigendom Investor - na GM gegaan helft eigenaar in 1990, en reed zichzelf gelukkig Saab. Onder andere, kan men hem zien als 70-jarige stap uit een Saab 9000 CD Griffin in de voorkant van het Royal Opera toen SAS gevierd 50 jaar. "Pirre" was toen 70 jaar oud en auto keuze ligt voor de hand, schrijft Svenska Dagbladet speler Jonas Fröberg .

Op 19 januari overleed Peter "Pirre" Wallenberg, 88 jaar oud.

Eind vorige vrijdag, Peter Bäckström, een conservator van het Saab Museum in Trollhättan, een oproep van de familie.

- "Het is duidelijk dat de vader zal gaan Saab" zeiden ze, vat Anders Olsson. Hij werkt aan Flash uitvaartcentrum in Trollhättan, en zij zijn het die de enige funeraire Saab auto beschikbaar: een 9-3 nd, custom built in Trollhättan in Ana Special Cars.

- Ik denk dat het ging de twee Saabs om het te bouwen.

Voor de begrafenis van de Bliksem in Trollhättan maakte de order het voertuig en reed naar Stockholm.

Vandaag, woensdag, de ochtend begon de begrafenis van de Catharinakerk in Stockholm, en naar zijn laatste rust werden overgebracht Peter "Pirre" Wallenberg Zo is in de speciaal gebouwde Saab auto van Trollhättan.

En rolde als een Saab?

- Ja, alles is gegaan groot.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » do 05 feb, 2015 0:16

Wel mooi voor iemand die zo'n Saab fan was. :bluethumb:

(Of Side, had ook zonder die dal rails gekund lijkt mij)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 05 feb, 2015 8:18

Hopelijk gaat het bij mij nog een tijdje duren, maar ik moet er niet aan denken dat mijn laatste rit in een MB zou zijn. :-S+

sonett003
Geregistreerd lid

Bericht door sonett003 » do 05 feb, 2015 10:08

Ze mogen bij mij de klep van de KN 95 TT wel open laten staan :P

O ja, voor de restauratie is nog geen startdatum bekend, die rit moet dus als het even kan pas over een x aantal jaren gaan gebeuren :D

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » do 05 feb, 2015 22:21

Dit staat vandaag op saabsunited te lezen http://www.saabsunited.com/2015/02/nevs ... again.html" onclick="window.open(this.href);return false;
T is nog geen productie maat blijkbaar is er nog hoop en leven in Zweden.

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » zo 08 feb, 2015 23:36

jonasewp124 schreef:Dit staat vandaag op saabsunited te lezen http://www.saabsunited.com/2015/02/nevs ... again.html" onclick="window.open(this.href);return false;
T is nog geen productie maat blijkbaar is er nog hoop en leven in Zweden.
Ik ben wat voorzichtiger. Er is aangekondigd dat er 100 9-3's afgebouwd gaan worden, maar de enige reden waarom is dat er nog steeds geen bindend contract met (vooral) Mahindra en Dongfeng is en dat -daardoor- er ook geen langdurige financiering is veiliggesteld. De auto's worden dus gebouwd om op korte termijn geld los te krijgen om een waarschijnlijke verlenging met 3 maanden van het bedrijfsreconstructieproces te kunnen overleven. Of dit genoeg geld is en of het op tijd komt is allemaal de vraag met als risico (en reëler dan ooit deze keer) dat de rechtbank de stekker eruit trekt en de boel alsnog op de fles gaat. Meer details op http://saabblog.net/2015/02/08/deck-chairs-titanic/" onclick="window.open(this.href);return false;

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 09 feb, 2015 0:24

Als het doorgaat, is het goede nieuws i.i.g. dat er in 2015 ook saabs zijn gemaakt :mrgreen:

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » ma 09 feb, 2015 1:38

Als Saab het tenminste goed vindt dat NEVS er "Saab" op zet :-P+.

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 10 feb, 2015 22:41

Het gaat van kwaad naar erger...

http://www.saabsunited.com/2015/02/ana- ... -flag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

...met Saabsunited

maar gelukkig hebben we deze bron nog

http://saabblog.net/2015/02/10/ana-saab/" onclick="window.open(this.href);return false;

“ANA will keep the SAAB flag high for as long as there is a single SAAB left on the face of this planet. ANA is SAAB”

Afbeelding

ps: ik heb nog een heel leuk bmw verhaal voor de nieuwe eigenaars van SU, met foto's en al....benieuwd of ze dat durven publiceren :-)

Michel Annink
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Annink » di 10 feb, 2015 23:38

[]Dank. Wat mij betreft is SU echt al heel lang volslagen de weg kwijt. Het is niet alleen de expliciete reclame voor het door hen nu omarmde automerk uit München, maar vooral de bewust negatieve toon en in het geval van het genoemde artikel van vandaag bewuste misinformatie. Ik vraag me al langer af wat achter dit "natrappen" achter kan zitten maar ik kan geen logische verklaring vinden anders dan het willen genereren van 'hits' op de site (lees: advertentie inkomsten) en een bijna narcistische manier van individueel aandacht trekken. Hoe het ook zij, men is bewust schade aan het toebrengen aan het merk SAAB en ik vraag me ernstig af hoe ver het nog moet gaan voordat er iemand de stekker uittrekt.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » wo 11 feb, 2015 0:35

Tijd voor vervanging van mijn saabsunited kentekenplaathouder.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » wo 11 feb, 2015 8:42

:O:
afdeling open deuren
dan zal zo'n

Afbeelding

kentekenplaathouder zeker niet misstaan heer de Haan :idea:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 11 feb, 2015 8:47

Waarom heet SU dan nog SU en geen BU? :roll:

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » wo 11 feb, 2015 16:16

Swade zet zaken recht

http://www.swadeology.com/2015/02/saab- ... -saab-ana/" onclick="window.open(this.href);return false;

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 19 feb, 2015 18:22

dit mailtje dwarrelde vanmiddag m'n meelboks binnen

qte..
National Electric Vehicle Sweden <A470121662@distribution.cision.com>

2:34 PM (2 hours ago)

to me
logo
A composition to get Nevs out of reorganisation

National Electric Vehicle Sweden AB, Nevs, provides unsecured creditors a composition proposal in order to exit the reorganisation. It creates the conditions for completion of ongoing negotiations with two major OEMs and the implementation of a new business plan together with partners and owners. Nevs’ owners and management has noted the difficulty of completing this type of complex negotiations during a reorganisation and the risk premium it implies. The current negotiations, together with two major OEMs, are mainly focused on two tracks that are complementing each other. One is to form a technical joint venture company in Trollhättan and the other is to introduce a new majority owner in Nevs, with the plan of making Saab cars a global premium product.

- The negotiations are progressing but we also see the complication of reaching an agreement when we are in a state of reorganisation. Our main owner has single-handedly financed the reorganisation and intends to get us out of it. In order for this to be possible financially, we need to reach a composition arrangement with the creditors, says Nevs CEO, Mattias Bergman.

The composition proposal includes a composition of 50 percent for unsecured creditors on claims over 500'000 SEK. Meaning that from a total of 573 creditors 469 will get their full claim paid, and 104 creditors will have their claims above 500’000 SEK reduced by 50 percent.

- Provided that Nevs’ composition proposal is accepted, it is my judgment that the prerequisites are favorable to also reach an agreement with a financially strong OEM, and thereby enabling a continued business potential for the creditors. With this said, it is my opinion that accepting the composition proposal is advantageous for the creditors. The alternative of a liquidation would likely result in a lower dividend several years later, says the Administrator, Attorney Lars Eric Gustafsson, Hamilton Law Firm.

All creditors are invited to an information meeting at Nevs in Trollhättan on 26 February.

Attached is the Administrator Report. Click here to read it on Hamilton law firm’s website.

Mikael Östlund
Director Communications and Public Affairs
Tel: 46 5208 5100
mikael.ostlund@saabcars.com
http://www.saabcars.com" onclick="window.open(this.href);return false;

National Electric Vehicle Sweden AB, (Nevs), acquired August 31, 2012, the main assets of the Saab Automobile bankruptcy estates. Nevs builds on the Swedish heritage with high-tech innovative solutions and the Scandinavian design tradition. Nevs’ aim is to be a front-runner in the automotive industry, shaping mobility for a more sustainable future, with focus on electric vehicles. Nevs is to 78 % owned by National Modern Energy Holdings Ltd. and to 22 % by Qingdao Qingbo Investment Co Ltd. For more information: http://www.saabcars.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

...unqte

links naar 'the administrator's report

http://hamilton.episerverhosting.com/Do ... ttelse.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

http://hamilton.episerverhosting.com/Do ... ackord.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

helaas is m'n zweeds wat roestig

Gesloten