SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Style&Co » ma 01 dec, 2014 12:49

Breaking news via Saabsunited

http://www.saabsunited.com/2014/12/did- ... aab-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

December 1, 2014 in News

On November 30th one of the OEM’s currently in negotiation with NEVS, which our sources claim would be Mahindra from India has signed a Term Sheet in which the OEM states that it is willing to step in as majority owner in NEVS AB.

The intention is for NEVS to issue new shares and that Mahindra (unconfirmed) is to purchase enough shares to gain a majority stake hold in NEVS AB.

Due to the secrecy agreement between NEVS and the other partners NEVS refuses to confirm that this is Mahindra.

The Term Sheet specifies the details on how negotiations are to be conducted until finalization of the deal. The finalization of the deal also calls for a direct investment into NEVS by the new majority shareholder, the new shareholder (Mahindra) will also conduct a new due diligence which will act as a complement to the one already conducted.

If a positive outcome is achieved with the board of Mahindra that this deal should be continued to finalization, a bridge loan of 5 million Euros per month is to be paid out to NEVS in order to cover the running costs of the company during the reconstruction and until a finalization of the purchase which should be achieved in February of 2015.

Talks with the other OEM partner (rumored to be DongFeng) is also continuing and until a finalized deal on a Joint Venture can be achieved with this partner, both parties are now preparing a development contract in which NEVS will work to develop technical solutions for this Chinese partner. These contracts will be pre-paid by the Chinese with the intention that this development will evolve to a joint venture later on. This way the partnership can be engaged on a short time-frame while negotiations continue. This deal will also support the continuation of the reconstruction.

NEVS has also continued with its plan be and established a system called NEVS Industrial Services in which NEVS is offering solutions to other companies, several interested parties have entered into talks with NEVS and some offers have been made but no firm deals have yet been signed.

According to other sources to SU, Mahindra is also talking directly to SAAB AB regarding usage of the brand name.

sev
Donateur
Donateur

Bericht door sev » ma 01 dec, 2014 16:26

Bij deze het officiele statement: http://saabcars.com/Global/newsfiles/20 ... ion-En.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (edit: zie dat het linkje ook al in het vorige artikel verstopt zit)

De ontwikkelingen blijven me verbazen. Ik had echt verwacht dat de reorganisatie nu wel zou worden afgeblazen, but we're still going strong! :)

karl
Geregistreerd lid

Bericht door karl » ma 01 dec, 2014 19:01

[THUMBS UP SIGN]ziet er goed uit!

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 01 dec, 2014 19:10

Natuurlijk altijd hoopvol, maar behalve deelname etc lees ik niet echt iets over wat die deelnemers dan van plan zijn en waar.

Betekent dit dat de 9-3 op benzine blijft? Er een verbeterde elektrische tov de huidige elektrische 9-3 in de maak is?
Dat er een mooi Zweeds next model op stapel ligt met behoud (plus extra?) van banen in Troll. :wow: Dat zou super zijn...(dan leeft Saab dus)

Een Nevs (chinees dna) gedrocht ;-|+ , gemaakt in India ;-|+ of zo iets... dan is het doek alsnog gevallen voor mij..Een Nevs (or whatyamacallit) geproduceerd buiten Zweden/Europa zonder Saab DNA (tricky I know) is geen "Saab" voor mij.

Misschien wordt Nevs alleen maar toeleverancier van "iets".. want ik lees dat NEVS Industrial Services langs fairs is gegaan en daar hun diensten aangeboden heeft. "We moeten Nevs niet primair zien als een in house car manufacturer", maar dat gaan ze wel doen omdat een van de investeerders dit wil, en ondertussen gaan ze direct geld verdienen door andere diensten aan bieden?? (welke dan?) Wel vreemd dat ze niet gewoon vermelden hoe ze geld denken te gaan verdienen: Auto's maken, voor Saab of voor anderen, elektromotoren, design afdelingen ????? :-S+

Maar er is hoop :D

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 01 dec, 2014 19:28

ik zit aan tafel met een lekker glas wijn... halfvol as usual. En ik kijk es in mijn vaker hier gememoreeerde kristallen bolletje ... en ik zie een mooie toekomst. Een Mahindra die met het zweedse premium merk Saab (die naam gaat gewoon gebruikt worden, trust me... too much at stake for Sweden) de Tata case gaat herhalen (overname Jaguar Land Rover). Het ene na het andere nieuwe model rolt daar de band af. Gaat in Trolhatan ook gebeuren.

ik vind dit het beste Saabnieuws in een paar jaar tijd. Gaat helemaal goed komen

karl
Geregistreerd lid

SAAB/NEVS part II

Bericht door karl » ma 01 dec, 2014 19:41

Style&Co schreef:ik zit aan tafel met een lekker glas wijn... halfvol as usual. En ik kijk es in mijn vaker hier gememoreeerde kristallen bolletje ... en ik zie een mooie toekomst. Een Mahindra die met het zweedse premium merk Saab (die naam gaat gewoon gebruikt worden, trust me... too much at stake for Sweden) de Tata case gaat herhalen (overname Jaguar Land Rover). Het ene na het andere nieuwe model rolt daar de band af. Gaat in Trolhatan ook gebeuren.

ik vind dit het beste Saabnieuws in een paar jaar tijd. Gaat helemaal goed komen

Helemaal mee eens beste Saab nieuws ever!

900-Joost
Donateur
Donateur

Bericht door 900-Joost » ma 01 dec, 2014 21:10

Style&Co schreef:ik zit aan tafel met een lekker glas wijn... halfvol as usual. En ik kijk es in mijn vaker hier gememoreeerde kristallen bolletje ... en ik zie een mooie toekomst. Een Mahindra die met het zweedse premium merk Saab (die naam gaat gewoon gebruikt worden, trust me... too much at stake for Sweden) de Tata case gaat herhalen (overname Jaguar Land Rover). Het ene na het andere nieuwe model rolt daar de band af. Gaat in Trolhatan ook gebeuren.

Doe mij anders even het adres van jouw wijnleverancier, dan wordt het een mooie decembermaand :)

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 01 dec, 2014 21:30

Afbeelding
Lijkt op een heuse doorbraak.....

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 01 dec, 2014 21:44

Goeie wijn :D

Zou lachen zijn als Mahindra doet wat Tata reeds deed. Gaan ze misschien toch nog spijt krijgen bij GM en Ford...

bwmchris
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bwmchris » ma 01 dec, 2014 21:46

ik kreeg vandaag deze reactie in de mail dat Saab 2 Aziatische investeerders zou bereid hebben gevonden om stevig te investeren in onze Saab bouwers.

http://www.autonews.com/article/2014120 ... in-revival" onclick="window.open(this.href);return false;

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » ma 01 dec, 2014 22:22

Bijzonder om te lezen dat de verkoop van Saab-onderdelen in de VS sterk groeit:
Richard Truett
Automotive News
December 1, 2014 - 12:01 am ET

Saab may have shipped its last car to North America three years ago, but the business of supplying parts for the estimated 450,000 Saabs on American roads goes on. Indeed, it's growing. Saab Automobile Parts North America, which emerged from the Swedish automaker's bankrupt U.S. operations, has 200 authorized service centers in the United States, up from 180 three years ago. New lines of parts are being added and revenue for the business is growing, said Tim Colbeck, CEO of Saab Automobile Parts North America, without providing figures. The company ships about 300 parts orders daily, he said, and more than 95 percent of the parts ordered are filled immediately.
Bron: AutomotiveNews.com

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 01 dec, 2014 23:06

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2166387" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Toont toch dat ook de media Saab nog lang niet zijn vergeten :-)

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 02 dec, 2014 0:14

Style&Co schreef:Breaking news via Saabsunited
Due to the secrecy agreement between NEVS and the other partners NEVS refuses to confirm that this is Mahindra.
Vreemd dat ze dat hier niet willen bevestigen en op hun site dit bij 'nevs in media' zetten:

http://europe.autonews.com/article/2014 ... /141209985" onclick="window.open(this.href);return false;

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 02 dec, 2014 4:33

de huidige situatie op een rijtje gezet door Swade
http://www.swadeology.com/2014/12/nevs- ... n-english/" onclick="window.open(this.href);return false;

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 02 dec, 2014 9:32

Mocht de merknaam SAAB niet lukken (kan het me niet voorstellen) dan wordt de merknaam toch gewoon TAFKAS (The Auto Formerly Known As Saab)?

Ik wil wel een Tafkas 9-5 aero xwd... iedereen wil een chique Tafkas... mijn buurvrouw rijdt dan een hippe Tafkas 9-2 hybrid, vriendje van me heeft een stoere Tafkas 9-4x TTiD. Mijn baas rijdt in een grote Tafkas 9-8 gran coupe... klinkt best goed eigenlijk... Tafkas... als je het snel zegt dan hoor je Tough Guys

:roll: :lol:

Gesloten