Saab PhoeniX Concept

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
tanisha
Geregistreerd lid

Re: Saab PhoeniX Concept

Bericht door tanisha » wo 02 mar, 2011 1:03

De Flok schreef:Dus laten we nog een jaartje wachten en niet nu al meteen de chief designer neersabelen en uit Trollhattan verjagen.
neersabelen is barbaars uitlenen aan bmw das wel mooi daar valt toch weinig meer te verzieken! :lol: misschien knapt het er bij bmw zelfs nog van op :-P+

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 02 mar, 2011 1:18

Laat 'm nou eerst eens volgend jaar de nieuwe 9-3 tonen en dan spreken we dan wel verder.

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » wo 02 mar, 2011 1:24

Mooi deze commentaren te lezen het is des Saabs voors en tegens en tegen de (afzienbare) tijd tijdloos mooi, zo willen wij allen een Saab de één modern de ander modern ouderwets.
De drang naar vroeger en de moderne tijd zijn bij deze concept (want dat is het nog steeds) is in naar mijn mening perfect aanwezig en zo zullen ze hem ook bedoeld hebben :D
Een Saab Saab zoals VM hem dan ook al noemde............
Van mij mag die gelijk de showroom in, leuk om erbij te hebben, lekker appart niet voor iedereen.

EJ

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 02 mar, 2011 1:26

nou goed jij je zin maar als die dat niet goed doet Zeewolde is niet ver en ik heb wel een hooivork en een fakkel in de schuur! :-P+

brammelo
Geregistreerd lid

Bericht door brammelo » wo 02 mar, 2011 9:18

tanisha schreef:
De Flok schreef:Dus laten we nog een jaartje wachten en niet nu al meteen de chief designer neersabelen en uit Trollhattan verjagen.
neersabelen is barbaars uitlenen aan bmw das wel mooi daar valt toch weinig meer te verzieken! :lol: misschien knapt het er bij bmw zelfs nog van op :-P+
Hebben ze gedaan met Michale Mauer, en daar is ook niet veel goeds van gekomen :wink:

Pearl Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Pearl Aero » wo 02 mar, 2011 10:04

trollspeed schreef:Mooi deze commentaren te lezen het is des Saabs voors en tegens en tegen de (afzienbare) tijd tijdloos mooi, zo willen wij allen een Saab de één modern de ander modern ouderwets.
De drang naar vroeger en de moderne tijd zijn bij deze concept (want dat is het nog steeds) is in naar mijn mening perfect aanwezig en zo zullen ze hem ook bedoeld hebben :D
Een Saab Saab zoals VM hem dan ook al noemde............
Van mij mag die gelijk de showroom in, leuk om erbij te hebben, lekker appart niet voor iedereen.

EJ
Even voor de duidelijkheid. Ik verlang dus absoluut niet naar vroeger. Ik wil ook helemaal geen ouderwets 99 of 900-design, maar ik verlang van Saab wel Scandinavisch (minimalistisch) design. Iets wat ze zelfs onder de vlag van GM niet verloren hebben. Ja, dat design wat ze de kop bijna kostte. En nogmaals, het is absoluut geen lelijke auto en er zitten ook zeker hele leuke dingen aan.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 02 mar, 2011 10:45

Dit is wel een interessant filmpje. Jason Castriota geeft aan dat het juist de bedoeling is om controversieel te zijn en dat de nieuwe 9-3 een stuk ingetogener, meer Zweeds wordt. De neus gaat wel overgenomen worden, zoals verwacht. Dus geen zorgen maken met de koers van het nieuwe Saab, gewoon afwachten op de nieuwe 9-3 :D (vanaf ongeveer 1:17)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eeJ_QMcIsuE[/youtube]

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 02 mar, 2011 11:00

dat meer waar ze die bugatti uit gevist hebben dar mag dit ding ook wel 70 jaar in daar knapt die vast van op :twisted:

en hier moeten ze helemaal niks van gaan gebruiken en zeker de neus niet :evil:

Pearl Aero
Geregistreerd lid

Bericht door Pearl Aero » wo 02 mar, 2011 11:00

Daar maak ik me ook geen zorgen over. Dit concept is gewoon niet m'n ding. Blij te horen (en ik had niet anders verwacht) dat de 9-3 ingetogener gaat worden en die neus mag erop wat mij betreft.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » wo 02 mar, 2011 11:09

we are definitely doing a hatchback 8)

(vlak voor het eind vh filmpje)

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » wo 02 mar, 2011 15:26

Saab PhoeniX Concept in Zweedse kranten:

Afbeelding

(bron: "musicforanurse" op Twitter)

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 02 mar, 2011 15:27

ja en wat zeggen ze

Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Frans47 » wo 02 mar, 2011 15:52

Stukken positiever dan eerder - enigszins zuur - bericht in SVD. De headlines:

Belangrijk symbool voor Saab
Saab's nieuwe gezicht
Brutale verrassing van Saab
Warme ontvangst voor Saab's nieuwe conceptcar

Dat kunnen ze gebruiken op hun (traditioneel belangrijke) thuismarkt...
De nationale scepsis (waarom zouden 'die buitenlanders' wel kunnen wat ons niet is gelukt...) moet worden overwonnen.

N2024
Geregistreerd lid

Bericht door N2024 » wo 02 mar, 2011 16:55

Kan geen zweeds maar als ik `t goed begrijp vinden ze `m belangrijk symbool voor saab en brute bak toch?

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 02 mar, 2011 17:32

Dat buitenlanders er bij worden gehaald, dat is goed voor de bestrijding van de inteelt.
De enige buitenlandse mislukking was de Volvo 264 Bertone, maar die mocht misschien die rollende baksteen niet verder moduleren :lol:
Daarnaast nog eens herhaald door Bertone met Volvo 700 coupe, dat was al een klein beetje frivoler, maar nog aardig conservatief.
Een concept car moet wat discussie oproepen, ander ben je niet goed bezig.
Belangrijkste effect Saab is alive and kicking en de sportieve c.g. praktische hatchback staat weer op het programma voor de 9.3NG.

Plaats reactie