SAAB/NEVS part II

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Gesloten
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II

Bericht door Thieuke » ma 13 okt, 2014 16:09

Zullen we nu krijgen?
https://translate.google.com/translate? ... t=&act=url" onclick="window.open(this.href);return false;

wulf
Geregistreerd lid

Bericht door wulf » ma 13 okt, 2014 17:26

Een aantal oude Saab medewerkers onder andere Erik Geers werken nu voor Qoros. Dus toch een beetje Saab.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 13 okt, 2014 19:07

Thieuke schreef:Zullen we nu krijgen?
https://translate.google.com/translate? ... t=&act=url" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldig. Concurrentie voor de 9-7X! :)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 13 okt, 2014 21:51

Volgens het Zweedse artikel wordt er achter de schermen gewoon doorgewerkt bij NEVS.
Maar mensen blijven nou eenmaal smullen van negativiteit. Net als ramptoeristen en bij kijkfiles.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 13 okt, 2014 22:09

@Wulf: goed punt vwb Castriota... helemaal eens. Had ik in mijn korte reactie daar een voorbehoud op moeten maken. Castriota heeft (onbezoldigd) veel werk verricht met de Phoenix concept en 9-3 Phoenix maar haalt het in mijn ogen niet bij het team die voor hem bij Saab oa de Aero X en de 9-X ontworpen hebben (Anthony Lo en nog iemand... naam ontschoten)... imho zou Nevs dat team weer moeten terughalen

voor al het andere blijf ik het eens met het artikel van Tim, waar ben jij het oneens daarmee? (puur uit interesse)

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 13 okt, 2014 22:12

Steve-O schreef:Volgens het Zweedse artikel wordt er achter de schermen gewoon doorgewerkt bij NEVS.
volgens mijn info (ik heb een Zweedse kapper) ook... en als de namen doorkomen die in de wandelgangen genoemd worden dan gaat een Qoros nog een geduchte 'collega-nieuwkomer' krijgen aan Nevs

mark my words... zoals JLR (Jaguar LandRover) nu een revival meemaakt zo zal het SAAB ook vergaan straks

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » ma 13 okt, 2014 23:58

Ik steek die dag de Zweedse vlag uit Willem! Ondanks dat ik het nu erg somber Inzie...

wulf
Geregistreerd lid

Bericht door wulf » di 14 okt, 2014 22:02

Style&Co schreef:voor al het andere blijf ik het eens met het artikel van Tim, waar ben jij het oneens daarmee? (puur uit interesse)
Hij heeft geeneens een Saab maar een BMW. Dat zegt al genoeg...! :P

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 16 okt, 2014 3:59

swade's visie op de huidige situatie
http://www.swadeology.com/2014/10/saab-plan-b-jazz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voortbordurend daarop denk ik zelf dat een 'lock, stock & barrel' overname door bijv. een Hyundai de enige levensvatbare manier voor Saab is om ook in 2015 en verder personenwagens te produceren die er echt toe doen.
Want als er 1 autofabrikant is die de behoefte heeft om ook in het topsegment vaste voet aan de grond te krijgen is het Hyundai wel.
Saab als het parade paardje van Hyundai, dat zou wat zijn :roll:

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 16 okt, 2014 7:08

Ze bouwen zelf al luxere wagens voor andere markten. Zoals de Genesis.

Daar hebben ze dat ene fabriekje in Trollhattan niet voor nodig.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 16 okt, 2014 7:44

kan het mis hebben maar wat ik begrijp schopt Hyundai met bijv. die Genesis in de US nog geen deuk in een pakje boter wat een paar uur in de zon gelegen heeft.

Afbeelding

en stagneren de verkoop aantallen van Hyundai/KIA in de US.
http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/hy ... gures.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » do 16 okt, 2014 11:38

mennoherstel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door mennoherstel » do 16 okt, 2014 19:08

Ik heb een Hyundai gehad. Als er 1 merk is dat ik iedereen zeer dringend zou afraden vanwege de allerbelaberste 'kwaliteit' dan is het dit wel! Wat een verschrikkelijke agenebbusbende!
Dan ben ik dus weg. ;-|+

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » do 16 okt, 2014 19:18

Ik heb ook een Hyundai gehad. I30 met automaat. Reed goed, zat goed, prima bouwkwaliteit (niet beter of slechter dan de Ford die erna kwam). Hele fijne goede automaat. Die van mij kwam uit 2011.

Was een tussenauto (2x) tussen leaseauto's.

iluvsanela
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door iluvsanela » do 16 okt, 2014 21:55

Ik heb kort een Hyundai Accent uit 2000 gehad. (overbruggingsautootje.)
Afwerking binnen was natuurlijk niet op het niveau Saab laat staan Audi en consorten.
Maar verder reed het als een trein, goed motortje ook.
Beter dan de Punto uit '94 die ik had, wat een miskoop. ;-(+

Edit: 2000 ipv. 200

Gesloten