SAAB/NEVS part II
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
@Style&Co: Ben het volledig met je eens.
Je ziet in de berichtgeving rond Nevs helaas veel copy-paste journalistiek.
Oftewel: veel journalisten nemen klakkeloos alles over wat ze (denken te) lezen.
Je ziet in de berichtgeving rond Nevs helaas veel copy-paste journalistiek.
Oftewel: veel journalisten nemen klakkeloos alles over wat ze (denken te) lezen.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
En net als Dongfeng al langer actief in automotive markt dan het huidige moederbedrijf van NEVS.gudmundje:
NEVS niet meer maar Mahindra zal dat wel mogen denk ik, die hebben betere contacten met SAAB
NEVS kan sterker uit de ontstane situatie komen, bijvoorbeeld door met Mahindra en Dongfeng direct toegang te hebben tot de twee enorme automotive (EV) groeimarkten India en China. De overheid van China heeft zeer recent nog plannen naar buiten gebracht voor een gigantische investering in een netwerk van EV (snel)laadstations (voor een bredere acceptatie van EV's, bron: EV sites).
De transitie naar Mahindra en Dongfeng blijkt stroef te verlopen.
Nu wordt nog afgestevend op een afwikkeling via een faillissement (afwijzing van rechtbank van de aanvraag voor reconstructie).
Heel begrijpelijk dat het recht van het voeren van de naam Saab (voorlopig) wordt ingetrokken.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Theun49 - ter info:
Bron: http://bovagkrant.nl/nieuws/item/30928- ... ing-updateHet verzoek tot surseance werd aanvankelijk geweigerd, maar kennelijk heeft NEVS de rechtbank alsnog duidelijk kunnen maken dat er wel degelijk mogelijkheden zijn Saab in de toekomst rendabel draaiende te houden. NEVS wil op de langere termijn elektrische Saabs gaan produceren, en is momenteel in vergaande gesprekken met toekomstige partners. Naar verluidt gaat het om Dongfeng en Mahindra.
-
Theun49
- Geregistreerd lid
Zo snel herziening had ik niet verwacht.
Desondanks blijft het gaan om een aanvraag voor reconstructie (uitstel van betaling) - in veel gevallen het voorstadium van faillissement.
Ik blijf voorlopig positief over een Saab EV toekomst met Mahindra en Dongfeng.
Voorbeeld: Electrovaya, partner van Dongfeng op accu terrein, produceert inmiddels tweede gen li-ion accu's met niet giftige, milieuvriendelijke electrolyten. Bron: EV sites.
Desondanks blijft het gaan om een aanvraag voor reconstructie (uitstel van betaling) - in veel gevallen het voorstadium van faillissement.
Ik blijf voorlopig positief over een Saab EV toekomst met Mahindra en Dongfeng.
Voorbeeld: Electrovaya, partner van Dongfeng op accu terrein, produceert inmiddels tweede gen li-ion accu's met niet giftige, milieuvriendelijke electrolyten. Bron: EV sites.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Theun49: blijf net als jij positief.
Op Saabsunited staat trouwens een beschrijving van het infotainment systeem van de Saab 9-3 EV met afbeelding.
Begrijp niet waarom Nevs een eigen infotainment systeem heeft ontwikkeld.
Dat kost erg veel geld aan ontwikkeling en straks zitten veel Saab-rijders w'éér met het zoveelste Saab-systeem waarvoor geen updates te krijgen zijn.

Had men beter kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een universeel Parrot-systeem, of een ander universeel navigatiesysteem:

Bron: http://www.saabsunited.com/2014/08/9-3n ... ystem.html
Op Saabsunited staat trouwens een beschrijving van het infotainment systeem van de Saab 9-3 EV met afbeelding.
Begrijp niet waarom Nevs een eigen infotainment systeem heeft ontwikkeld.
Dat kost erg veel geld aan ontwikkeling en straks zitten veel Saab-rijders w'éér met het zoveelste Saab-systeem waarvoor geen updates te krijgen zijn.

Had men beter kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een universeel Parrot-systeem, of een ander universeel navigatiesysteem:

Bron: http://www.saabsunited.com/2014/08/9-3n ... ystem.html
-
rutgerreinier
- Donateur

Of de Pioneer sph-da210
Alleen nog niet leverbaar in Nederland
Twijfel nog of ik die in de A210 zal plaatsen
Trouwens, het lijkt meer op een Android systeem wat nevs gebruikt heeft in die ev.
Alleen nog niet leverbaar in Nederland
Twijfel nog of ik die in de A210 zal plaatsen
Trouwens, het lijkt meer op een Android systeem wat nevs gebruikt heeft in die ev.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

SAAB/NEVS part II
Zoals we weten uit eerdere episoden is een Zweedse reconstructie niet geheel hetzelfde als surseance van betaling..er is meer ruimte voor het herschikken van je business nl
Vervelend spannend allemaal weer. Worstel en kom boven!
Ps die parrot is los van de omgekeerde volgorde van icoontjes toch niet zo wezenlijk anders of ben ik nu gek?
Vervelend spannend allemaal weer. Worstel en kom boven!
Ps die parrot is los van de omgekeerde volgorde van icoontjes toch niet zo wezenlijk anders of ben ik nu gek?
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Tubbe: gek ben je zéker niet hoor!
Qua design lijken ze inderdaad wel op elkaar, maar ik denk wel dat je over een aantal jaren voor een veel verkochte Parrot veel gemakkelijker een update zult kunnen bestellen dan voor een in kleine aantallen geleverd Saab-systeem.
Qua design lijken ze inderdaad wel op elkaar, maar ik denk wel dat je over een aantal jaren voor een veel verkochte Parrot veel gemakkelijker een update zult kunnen bestellen dan voor een in kleine aantallen geleverd Saab-systeem.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

@roelandv; dank je 
Laat ik het ander zeggen. Wie zegt ons dat dit niet een licht aangepaste versie is van een al standaard verkrijgbaar apparaat of software? Kortom een simpel schilletje voor NEVS om bekende kaarten en basissoftware? In dat geval is en update niet p.d. Saab afhankelijk.
Laat ik het ander zeggen. Wie zegt ons dat dit niet een licht aangepaste versie is van een al standaard verkrijgbaar apparaat of software? Kortom een simpel schilletje voor NEVS om bekende kaarten en basissoftware? In dat geval is en update niet p.d. Saab afhankelijk.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Tubbe: ik zei toch al dat je niet gek bent.....

-
Tubbe
- Donateur (2x)

Fijn dat het naast aardig ook inhoudelijk bedoeld was. Beetje teveel geklust dus te moe om die boodschap goed te verstaan vandaag
-
HeHaShDe
- Geregistreerd lid
Dit lezende, ga ik ervan uit dat NEVS geen hoofdprijs heeft betaald voor dit systeem.The Saab unit is also based on the same HW-platform that other important car manufacturers will use in the near future in their cars, which means that NEVS has invested in a good quality back-end, and a back-end that will be further developed as the market needs, without having to fund that development fully.
Het systeem bestond al en wordt door meerdere merken gebruikt.
Een update zal geen probleem zijn.( is mijn bescheiden verwachting)
-
Ewout
- Donateur (5x)

Nu in het Nederlands:
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... saab-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groen licht voor saneringsplannen van Saab
Er is (opnieuw) hoop voor autofabrikant Saab nu de rechtbank in het Zweedse Vänerborg op vrijdag 29 augustus uitstel van betaling heeft toegekend en daarmee groen licht heeft gegeven voor een saneringsoperatie.
NEVS, de eigenaar van de met faillissement bedreigde Zweedse autofabrikant is hiermee in tweede instantie succesvol geweest, zo heeft het Chinese consortium National Electric Vehicle Sweden medegedeeld. Op donderdag 28 augustus werd het verzoek om uitstel van betaling nog afgewezen.
In 2011 kreeg Saab ook al uitstel van betaling van de rechtbank maar men heeft zich sindsdien niet uit de crisis kunnen werken. In mei is de productie in Trollhättan wegens liquiditeitsproblemen al stopgezet. De eigenaren van Saab zeggen in onderhandeling te zijn met twee internationale autofabrikanten. Saab heeft een schuld van ongeveer vierhonderd miljoen Zweedse kronen (43 miljoen euro) aan leveranciers. (bron: dpa-AFX)
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... saab-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groen licht voor saneringsplannen van Saab
Er is (opnieuw) hoop voor autofabrikant Saab nu de rechtbank in het Zweedse Vänerborg op vrijdag 29 augustus uitstel van betaling heeft toegekend en daarmee groen licht heeft gegeven voor een saneringsoperatie.
NEVS, de eigenaar van de met faillissement bedreigde Zweedse autofabrikant is hiermee in tweede instantie succesvol geweest, zo heeft het Chinese consortium National Electric Vehicle Sweden medegedeeld. Op donderdag 28 augustus werd het verzoek om uitstel van betaling nog afgewezen.
In 2011 kreeg Saab ook al uitstel van betaling van de rechtbank maar men heeft zich sindsdien niet uit de crisis kunnen werken. In mei is de productie in Trollhättan wegens liquiditeitsproblemen al stopgezet. De eigenaren van Saab zeggen in onderhandeling te zijn met twee internationale autofabrikanten. Saab heeft een schuld van ongeveer vierhonderd miljoen Zweedse kronen (43 miljoen euro) aan leveranciers. (bron: dpa-AFX)
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Ook in het Nederlands:
ma 01 sep 2014, 13:37 0 reacties
NEVS mag naam Saab niet langer gebruiken
door Bart Oostvogels | Autovisie
National Electric Vehicle Sweden (NEVS) heeft de rechten om de naam Saab te gebruiken verloren.
Dat bevestigt Saab AB, eigenaar van de merknaam, aan Autovisie
-
93Aalten
- Geregistreerd lid
[]
Zie ook: http://www.motorauthority.com/news/1094 ... ?fbfanpage" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook: http://www.motorauthority.com/news/1094 ... ?fbfanpage" onclick="window.open(this.href);return false;